FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar!
Innan Crazzys sista meddelande förstod jag inte riktigt KristianE´s inlägg. Men dom länkarna gick inte av för hackor Crazzy, kanon, verkligen! Det jag vill ha ut av VPSén är en relativt optimerad lösning som inte använder resursen den har till att mickla med intern "skit", försöker jämföra lite med Vista(?). Förutom det ska det vara en webbhotellslösning fast på VPS med php mysql ftp osv. Vi hörs! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Något du kommer gilla är "munin". apt-get install munin
Sen spottar den ur sej htmlfiler med grafer över ditt system. Tror dem lägger sej default i /var/www/munin ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tackar Crazzy, har inte hunnit kolla detta.
Har däremot problem med DNS-zonen, det har på något sätt helt slutat att fungera och jag har en stark anledning att tro att jag ligger bakom det hela... ;-) Nu har jag faktiskt grejat i Plesk med detta, någon som har några ideér? VPS:en har ett konto med en ett domännamn som är kopplat till servern (i Plesk). Jag tror att jag har konfigurerar zonen rätt, men vete rackarn hur serverns DNS inställningar ska vara. Man ska använda hostens namnservrar, då borde det väl vara så att serverns NS pekar till dessa? Det verkar vara uppbyggt i nån sorts mall system eftersom man ska kunna köra flera sajter på VPS:en, det som syns i serverns DNS inställning är ex: ns.<domain> | A | <ip> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|