FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är intressant då vi i Sverige driver en tes om att administrationsbördan ska lyftas bort så mycket det går från företagen. Det finns många förslag som ligger för genomförande vilka känns sunda för den lilla företagaren.
Sen kommer sådant här till vilket helt plötsligt ökar bördan. Dessutom infördes kontantprincipen för pensionskostnader dvs då får inte skattemässigt avdrag för pensionskostnader (även del av fora och liknande) som vid bokslutdagen ej är betalda, även om de avser perioden. Låter det krångligt får ni fråga då detta är off topic. Undrar vad som kommer härnäst... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
okej jag har andra som ordnar detta åt mig MEN..
det är inte bra att vara helt okunnig och så drar revisorn till bahamas med imperiet på fickan.. men detta hajjade jag till på och trodde mig att det var annorlunda. Citat:
Är det bara jag som kräver av de jag köper av utomlands att de tar mitt VAT nummer och därför inte drar sitt lands moms? Har inte sovit inatt igen och är på G i sängs nu så jag kanske pratar i nattmössan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Håller på med det nu och det är jobbigt, skickade in papprena för typ 2 månader sen och har inte fått något svar än. Ska nog ta och ringa idag... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sag att detta ju blev beslutat i riksdagen sa det borjar ju verkligen galla i Jan. Inte alls kul. Se mer.
http://www.skatteverket.se/mervardes...800024678.html Ar det nagon som borjat kolla pa detta lite mer ?. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nepp, inte än men det blir ett kul julpyssel. Älskar alla skatte- och momsändringar!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|