FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inte mycket att bry sig om. Gör som de flesta andra, svara inte om det verkar vara telefonförsäljare. Har du svarat och märker att det är en säljare (de avslöjar sig i princip direkt) så säg bara nej tack, jag är inte intresserad och lägg på. Svårare än så är det inte. De flesta här har nog fått en rad sådana här samtal.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det kanske är bäst att undvika att säga t.ex. "ja" eller "jag" också, så de inte klipper ihop ett samtal med en (enligt dem) bekräftad beställning. Säg bara ett tydligt "nej" och lägg på luren, om man nu ska säga något alls.
Ibland om jag ser på numret att det är en försäljare lyfter jag luren och lägger på igen utan att svara. Då slipper man att det ringer, plus att de får betala för uppkopplingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sitter som telefonförsäljare i Norge och dom har ett riktigt bra system. Alla köp MÅSTE bekräftas med ett SMS. Så i slutet av samtalet när jag genom för beställningen går vi igenom alla punkter i avtalet efter det sänder jag ut ett SMS till kunden och han måste då svara JA på det SMSet för att köpet skall gå igenom. Kanske något dom skulle införa i Sverige ? Tycker det är så synd att det finns så många oseriösa telefonförsäljare / företag då detta verkligen drabbar dom som faktiskt är seriösa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tycker faktiskt lite synd om telefonförsäljare för de blir faktiskt ofta behandlade mycket illa på grund av det dåliga rykte yrket fått. De allra flesta vill faktiskt inget annat än att försörja sig och är inte ute efter att trakassera människor.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det vore mycket vettigt med ett system som kräver bekräftelse via sms. Skicka in som motion till riksdagen för ett lagförslag? hehe
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |