FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack, tack för alla svar.
Om jag skickar en uppsägning rekommenderat och yreg avslutar mina tjänster.. kan jag efter detta hävda min rätt att få ut en auth-kod och att de låser upp domänen för transfer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Har nu skickat ett rekommenderat brev med fullmakt och uppsägning och begäran om att få auth-kod. Ska bli intressant att se vad som händer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Fortfarande inte hört ett knyst..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är brevet uthämtat?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu har det börjat hända saker.
Har mailat flera gånger och frågat hur det går. Fick för några dagar sedan tillbaka meddelande om att de inte fått något rekommenderat brev. Men enligt posten så är det rekommenderade brevet uthämtat av mottagaren den 2 nov. Jag faxade in fullmakten och uppsägningen till Yellow register och till slut skickade de ut auth-kod till min kund. Nu återstår att de ska acceptera den påbörjade transfern. Jag återkommer med info om hur detta fortlöper... Någon tydlig bekräftelse på att alla tjänster är uppsagda har jag inte fått trots att jag uttryckligen önskat detta ett flertal gånger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Yreg har inte accepterat transfern. Transfern har avbrutits.
En ny transfer är påbörjad. Vansinnigt dålig stil av Yreg. Jag förstår varför Yreg är hatade av många. Den jurist vi anlitar i svåra fall har tidigare stämt Yellow Register och vunnit. Kanske vore det idé att koppla in honom om detta ärende inte löser sig snart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Min kund (som nu börjar bli tokarg) ringde yreg och frågade vad som är galet.
"- Ååå, det är väl inga problem med detta. Nu Godkänner vi transfern", svarade yreg. Jag fick mail från en person på yreg som sa att "Nu är transfern godkänd". --- Ingenting hände. Transfern godkändes ej. --- Nytt mail till yreg med en fråga om vad som händer och hur vi går vidare. Fick tillbaka en ny auth-kod. Ny transfer påbörjad (den 3e..). Håller tummarna, men förväntar mig inget. Fortsättning följer.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Äntligen har yreg godkänt transfern! De står fortfarande kvar som ägare till domänen, men det ska vara enkelt att ändra nu, om de inte har hittat på något annat lurt.. Tänk så oerhört omständigt detta varit. Hos andra leverantörer går detta på någon dag. Nä, usch och fy för yreg. Det värsta är att jag har fler kunder som är i deras klor.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|