FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej, tack för svar. Jag håller på och sätter upp en temporär XP-maskin vid sidan av så att jag kan arbeta på den. Får nog göra som ni säger, installera om datorn och ta några updates i taget (om det går, den har en stark egen vilja).
När jag tittar i processerna så finns det en "TrustedInstaller" som bara växer o växer. Det finns lite på nätet om det, och det verkar ha med uppdateringarna att göra. Försökte nu stänga av datorn, och den verkar ha fastnat på "Stäng inte av datorn. Installerar uppdaterig 1 av 3...". Har stått i ca 15 minuter nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Nykomling
|
Ifall någon mer har problem med detta så har jag hittat detta:
http://news.softpedia.com/news/Get-V...P1-78933.shtml |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
För att köra IIS etc. skulle jag valt att installera en serverversion, kanske som en virtuell maskin, men det borde rimligen fungera fint i Vista Business. Personligen har jag aldrig haft problem med Vista. Det är avsevärt mer stabilt än alla XP-installationer jag någonsin haft (och ja, det är en flock). Det är inte långsamt. Jag kör på en mijö snarlik den MikaelS beställt, men med endast 4 Gb ram och 32-bitars OS. Det gnälls en väldig massa på Vista, men hittills har jag aldrig sett någon visa på att det är Vista som är problemet och inte oförstånd hos den som konfigurerar/installerar... (Inget illa menat med det MikaelS, det kan ju vara massa annat skit med ditt system...)
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Förhoppningsvis handlar det om uppdateringar som installerats i fel ordning och därmed hakar upp systemet. Har valt att installera om till fabriksläget och göra om, då ska jag ta en speciell uppdatering först enligt http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en.
Jag har själv installerat fyra Vista-maskiner de senaste två veckorna (ej 64-bit), och de gick bra. Jag återkommer med resultat efter ominstallationen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker det låter som trasiga drivrutiner, är de uppdaterade?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Antar att de är uppdaterade. Datorn är sprillans ny. Har kört på Windows update, sen kom jag inte mycket längre.
Har installerat om nu till "fakriksnivå" och ska lägga på IIS direkt den här gången, före uppdateringarna, så får vi se om det går bättre... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
7'an är myye trevligare.
Kommer ut på hyllorna 091022, så mindre en 1 månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Vista är segare än XP, men det här problemet beror förmodligen på ditt val av dator. Sony Vaio har haft en hel del strul med vissa modeller. Jag har kört Vista med en fjärdedel av ditt RAM med 20 gånger din prestanda (och dessutom single core)...
Kan dock vara något annat problem som att du har en massa skumma program igång. Installationer kräver normalt bara omstart när de har någon applikation de använder igång och applikationen har förändrat den. Senast redigerad av Draqir den 2009-09-24 klockan 11:22 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag installerade IIS på en Toshiba T43 med XP i morse, det tog ca 1,5 minut innan det var igång.
Jag startade IIS-installationen på den nya datorn 11:16. Fram till 11:32 hände inget, sen började den. 11:37 var det klart och jag startade om datorn. Under tiden växte "TrustedInstaller.exe" som tidigare. Har nu avaktiverat UAC. Ska göra nån annan installation för att se om det fortfarande tar lång tid (men nu gick det iaf...). Lägger sen på någon windows uppdatering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Passar på att skriva lite mer - kan ju hända att nån annan får samma problem nån gång.
Startade 11:53 att installera windows-spelen. Sen dess har den stått, har inte hänt något än (ca 15 min). Om jag tittar i Loggboken/System så ser jag över 30.000 händelser från "servicing" där det står typ "Windows Servicing ändra status för paket xxx frå permanentxxx till xxx". Det är alltså 30.000 på en timme, så här nånstans närmar vi oss problemet - vilket på nåt sätt hänger ihop med "TrustedInstaller". Finns en del sidor om detta, men har inte kommit fram till nån lösning än. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|