Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

"Säkra" filer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-26, 14:14 #11
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Standard Helt rätt

Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
Det jag tror TS är rädd för är att personen då inte heller ska betala för webbhotellet. TS vill då när kunden eventuellt inte betalar fakturan för webbhotellet kunna stänga ner sidan, oberoende av var den ligger.
Helt rätt förstått... Självklart är det viktigaste en nöjd kund som ligger kvar hos mig i lång tid framöver men OM missnöje skulle uppstå så vill jag ju ändå på nåt sätt sitta med trumf på hand för att kunna få in inbetalningen utan att gå via inkasso - det är som bekant rätt omöjligt att driva in pengar den vägen på ett smidigt sätt om man inte heter "Baltic Inkasso" iof sig...
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 14:29 #12
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av stfinternational Visa inlägg
Helt rätt förstått... Självklart är det viktigaste en nöjd kund som ligger kvar hos mig i lång tid framöver men OM missnöje skulle uppstå så vill jag ju ändå på nåt sätt sitta med trumf på hand för att kunna få in inbetalningen utan att gå via inkasso - det är som bekant rätt omöjligt att driva in pengar den vägen på ett smidigt sätt om man inte heter "Baltic Inkasso" iof sig...
Och det kallar du seriöst? skulle nog inte vilja vara kund hos dig. Tänk om tänk rätt, det vinner du på i längden.

ps om kunden laddar hem koden och kollar igenom den och ser massa "black hat"-kod hur har du tänkt att prata dig runt det?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 14:44 #13
Medlem

Medlem

Standard just det

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Och det kallar du seriöst? skulle nog inte vilja vara kund hos dig. Tänk om tänk rätt, det vinner du på i längden.

ps om kunden laddar hem koden och kollar igenom den och ser massa "black hat"-kod hur har du tänkt att prata dig runt det?
Tack för din synpunkt. Det är just därför som denna tråd startades, för att hitta en bra lösning som inte stör kunden så länge denna är reko... inget ovanligt med det.

T.ex. om du har ett mobilabonnemang hos Telia och inte vill betala din faktura så kan Telia med en knapptryckning stänga av ditt abonnemang vilket gör att du snabbt som katten tar och betalar din faktura eftersom du troligen är rätt beroende av ett fungerande mobilabonnemang? Det är ett väldigt bra system och stör inte kunden så länge denne gör rätt för sig. Men i vår bransch så är det lite svårare när man i princip släpper kontrollen på alla filer etc. Det finns ingen "knapp" att trycka på utan man är helt i händerna på sina medmänniskors "goda vilja" och det kan vi väl alla vara överrens om att inte alla man möte är "Hederlige Harry". Det finns fula fiskar såväl som grymt bra kunder och meningen med denna tråd är att hitta en lösning som säkrar min investering samtidigt som den inte stör kunden förutom i ett absolut "måste scenario".
Oläst 2009-08-26, 15:01 #14
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Bygg sajten mot en databasserver som du kontrollerar då?
Jag skulle dock ändå rekommendera att du fakturerar hela året webbhotell i en klump, och således har pengarna innan du släpper tillgången till koden
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 15:06 #15
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Nu jämför du lite fel saker. Telia stänger av abonnemanget (kanske kan jämföras med webbhotell) och inte telefonen (koden) det är skillnaden. Sen om du har utvecklat någoting åt en kund så äger väl han koden och kan göra vad han vill med den när han vill och synnerligen när "abonnemanget" har gått ut, ska du då börja rensa upp all "black hat" i koden?

Sen att du postar trådar här i firmans namn (kanske är ett gammalt namn) är ju inte heller helt smart då Google snabbt hittar det och man vill ju inte bli förknippad med att bygga in fullösningar i kunders kod.

Men om du är helt inne på fullösningar kan du väl erbjuda nya kunder att du reggar domäner som du sen reggar på dig själv och har kontroll över.

just my 50cent
Oläst 2009-08-26, 15:18 #16
Medlem

Medlem

Standard suck...

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Nu jämför du lite fel saker. Telia stänger av abonnemanget (kanske kan jämföras med webbhotell) och inte telefonen (koden) det är skillnaden. Sen om du har utvecklat någoting åt en kund så äger väl han koden och kan göra vad han vill med den när han vill och synnerligen när "abonnemanget" har gått ut, ska du då börja rensa upp all "black hat" i koden?

Sen att du postar trådar här i firmans namn (kanske är ett gammalt namn) är ju inte heller helt smart då Google snabbt hittar det och man vill ju inte bli förknippad med att bygga in fullösningar i kunders kod.

Men om du är helt inne på fullösningar kan du väl erbjuda nya kunder att du reggar domäner som du sen reggar på dig själv och har kontroll över.
Du är smått irriterande ARA.... du läser ju inte vad jag skriver utan babblar på om "fullösningar" och "black hat" kod när jag ber om förslag på BRA lösningar. Jag skrev:

Citat:
Det är just därför som denna tråd startades, för att hitta en bra lösning som inte stör kunden så länge denna är reko...
Jag säger inget här som jag inte kan stå för offentligt. Om du inte har någon bra lösning så behöver du inte ta upp mer plats i tråden, fortsätt jobba istället.
Oläst 2009-08-26, 15:36 #17
Draqir Draqir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
Draqir Draqir är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2009
Alla vettiga lösningar som jag kan tänka mig har i princip presenterats redan.
* Kontroll över databasen
* Virus a la eval b64 i källkoden samt hela källkoden krypterad och helt oläslig med variabelnamn som $R123KOAPDF901K1OKO.
* Kontroll över alla funktioner på ett recaptcha liknande sätt
* Användning av fsock/readfile
Draqir är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 15:44 #18
Medlem

Medlem

Standard kanon

kanon, jag tror vi kan nöja oss så och en moderator kan stänga tråden. Om ni har nåt annat bra förslag så tas det tacksamt emot via PM.
Oläst 2009-08-26, 15:46 #19
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av stfinternational Visa inlägg
Du är smått irriterande ARA.... du läser ju inte vad jag skriver utan babblar på om "fullösningar" och "black hat" kod när jag ber om förslag på BRA lösningar. Jag skrev:

Jag säger inget här som jag inte kan stå för offentligt. Om du inte har någon bra lösning så behöver du inte ta upp mer plats i tråden, fortsätt jobba istället.

Läs om läs rätt. Du ska inte låsa kunder på det här sättet. Se till allt erbjuda bra tjänster istället för att göra det svårt för kunder som vill "flytta". "programvara som lägger in lite kodsträngar" tycker jag är väldigt "black hat", eller du kanske har tänkt att upplysa kunden om det?

Så lätt förklarat: Lägg tiden på att få nöjda och bra kunder istället för på det här, lättare kan det inte bli.
Oläst 2009-08-26, 18:46 #20
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Om trådskaparen tog sig tid att läsa mitt och andras
förslag på att på ett eller annat sätt få betalt för hela
webhotellet på en gång skulle det varit enklare.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017