Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad är bra besökarantal?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-12, 17:27 #11
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Är sidan svensk och inriktad på ett ämne som inte alltför många letar efter är det ett bra resultat. Annars inte.

T.ex. när jag gjorde min första sida började jag med seminakna tjejer och på engelska för hela världen. Utan den minsa ansträngning fick jag ihopp 100'000 unika per månad inom 2-3 månader efter uppstart. Hade inte B-one stängt ner min sida för att den drog för mycket bandbredd så hade den förmodligen växt mycket mer.

Om annonsering: jag får mail lite då och då från företag som vill annonsera på en av mina sidor trots att den bara har 500-600 unika per dag.
Tror dock inte företag gör sig besväret att annonsera på sidor som har mindre än det...Om det inte är väldigt billigt eller har en väldigt bra överenstämmande nisch...
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-12, 18:41 #12
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Antal besökare /månad säger inte ett dug om hur bra sidan är egentligen. Tycker att man istället bör säga hur mycket sidan drar in varje månad, är ett bättre verktyg att avgöra ifall sidan är bra/stor eller inte.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-12, 18:57 #13
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag skulle vilja säga så här, det är nästan oväsentligt hur många eller hur få besökare en sida har. Det viktiga är att de som är där ger en omsättning som du blir nöjd med. Har du en sida som säljer bilar så kanske det räcker med 50 besökare för att du ska få bra betalt för produkten du säljer. Säljer du strumpor så kanske det krävs 100 000 besäkare för att få samma omsättning.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-12, 19:55 #14
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Instämmer Davve, sedan finns det en (minst) parameter till att ta in. Det är hur bred produkten/tjänsten man erbjuder, dvs hur stor är målgruppen?
Arbetar med några företag med mycket smala produkter där produkten/produkterna efterfrågas en så där 1-5 gånger i månaden (enligt overture) vissa månader ingen sökning alls.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-13, 00:02 #15
Zuper Zuper är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
Zuper Zuper är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2005
Jag erbjuder ju alla en helt gratis gästbok. Den är mycket avancerad. Det har skrivits om den i tidningar..

Så annonserna kommer att synas i samtliga gästböcker som INTE! är uppgraderade (de kan uppgradera för 130 kr/år för slippa reklam).

Så målgruppen är blandad ju. Finns det några intresserade som vill annonserna där tror ni? Hur får man isåfall tag i intresserade? Vad är rimligt att ta betalt?

Antal unika besökare var FÖRRA månaden ca, 18000. Men denna månaden ser det ut som det kommer vara några tusen till. Låt säga kring 20-22 000.
Zuper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017