FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är sidan svensk och inriktad på ett ämne som inte alltför många letar efter är det ett bra resultat. Annars inte.
T.ex. när jag gjorde min första sida började jag med seminakna tjejer och på engelska för hela världen. Utan den minsa ansträngning fick jag ihopp 100'000 unika per månad inom 2-3 månader efter uppstart. Hade inte B-one stängt ner min sida för att den drog för mycket bandbredd så hade den förmodligen växt mycket mer. Om annonsering: jag får mail lite då och då från företag som vill annonsera på en av mina sidor trots att den bara har 500-600 unika per dag. Tror dock inte företag gör sig besväret att annonsera på sidor som har mindre än det...Om det inte är väldigt billigt eller har en väldigt bra överenstämmande nisch... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Antal besökare /månad säger inte ett dug om hur bra sidan är egentligen. Tycker att man istället bör säga hur mycket sidan drar in varje månad, är ett bättre verktyg att avgöra ifall sidan är bra/stor eller inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle vilja säga så här, det är nästan oväsentligt hur många eller hur få besökare en sida har. Det viktiga är att de som är där ger en omsättning som du blir nöjd med. Har du en sida som säljer bilar så kanske det räcker med 50 besökare för att du ska få bra betalt för produkten du säljer. Säljer du strumpor så kanske det krävs 100 000 besäkare för att få samma omsättning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Instämmer Davve, sedan finns det en (minst) parameter till att ta in. Det är hur bred produkten/tjänsten man erbjuder, dvs hur stor är målgruppen?
Arbetar med några företag med mycket smala produkter där produkten/produkterna efterfrågas en så där 1-5 gånger i månaden (enligt overture) vissa månader ingen sökning alls. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag erbjuder ju alla en helt gratis gästbok. Den är mycket avancerad. Det har skrivits om den i tidningar..
Så annonserna kommer att synas i samtliga gästböcker som INTE! är uppgraderade (de kan uppgradera för 130 kr/år för slippa reklam). Så målgruppen är blandad ju. Finns det några intresserade som vill annonserna där tror ni? Hur får man isåfall tag i intresserade? Vad är rimligt att ta betalt? Antal unika besökare var FÖRRA månaden ca, 18000. Men denna månaden ser det ut som det kommer vara några tusen till. Låt säga kring 20-22 000. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|