FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Har iofs aldrig använd tradera men är det inte så att bud är bindande ? Så om någon annan bjuder "åt" dig så kanske det är bindande och man måste betala?
Men tradera kanske har någon bra policy för sånt? Man skulle även kunna tänka sig att man kan använde tagna konton till att bjuda på egna prylar för att få upp priset. Men det kanske är lite långsökt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart kan det inte vara bindande om någon annan tar ditt konto, bara en idiot skulle fått den iden att sno andras konto och sedan sälja massa skit och bjuda på från andras konton.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det kan nog vara en fördel att det kommer några dåliga phishing-försök. De är så dåligt gjorda, så det är nästan ingen som går på dem, men de får stor uppmärksamhet i media, vilket förhoppningsvis får människor att tänka till lite nästa gång det kommer ett phishing-försök som faktiskt är bra gjort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
(egentligen tror jag att "svensson" använder samma uppgifter i större utsträckning än 5%) 5-10 minuters skriptande så har du ett hack som går genom din lista och försöker logga in. Men, det är bara min säkerhetsnerv, ![]() /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Frågan är varför dom skulle går på en svensk sida för, då hur många svenskar använder paypal. Lär gå bättre göra det endast mot USA etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Varför just inte USA? Förmodligen kommer ligan från USA, och när det kommer till brottsundersökningar över gränser så uppstår automatiskt svårigeter. Visst finns interpol, men jag antar att om det hade bara rört sig i USA, så hade FBI varit enda aktören som utreder brott. I så fall är det en aktör, mindre kommunkationssvårigheter/fördröjningar, bättre chans att lyckas fånga boven. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|