FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Och frågan är om fler besökare som söker efter "webdesign" i sig ger högre conversation rate, än färre som söker på "webbdesign". Det skulle nog Yancy Fulton också undrat. ![]() Dessutom är min personliga åsikt att företag som sysslar med marknadskommunikation, trots att det i det här fallet rör sig om tekniska lösningar på webben, bör kunna stava ord rätt i sin egen verksamhetsbeskrivning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Statistiken bygger enbart på svenska sökningar vilket är målet att få in svenska kunder.
Historia.... 1) jag LÅG etta/två och fick en ett stabilt flöde av bra kunder.... 2) Google började hämta text från Dmoz 3) Jag föll till 3-4 placering och det fungerade oxo med kundflöde... 4) Åkte ner på femteplats och har legat där stabilt i många månader (märkte dock en markant minskning av kunder när vi hamnade på 5-plats) 5) Ändrade texten hos Dmoz för några veckor sedan 6) Resultat nu efter genomförd description ändring hos dmoz är en 6-plats (ibland 5) Med andra ord det går SAKTA men säkert neråt :/ Något jag vill åtgärda.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att placeringen går neråt kan kanske bero på att andra har optimerat sina sidor bättre under tiden?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
tycker jag med verkar lite mer troligt, inte kan väl bara dmoz påverka din sida så mkt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag ser det som mycket osannolikt att DMOZ beskrivning skulle få dig att tappa platser. Det är snarare de sidorna som gått om dig som optimerats bättre.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|