Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Double krånglar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-09, 23:16 #11
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
void: jag upplever samma problem. Har inte heller fått utbetalningen.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 00:13 #12
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har inte heller fått utbetalning 1:a augusti, aldrig några problem innan dess.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 18:33 #13
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
En lite insticksfråga.

Finns det några som tillåter att man klickar på egna annonsbanners?
Minns jag inte helt fel läste jag på tradedoubler att man själv kunde ta del på erbjudanden genom annonsbanners man klickade. Men då så klart med sunda förnuft.
Stämmer detta? och hur är det med Double och affiliator, är det helt förbjudet att klicka på annonser genom dem.

Visst jag kan förstå att man inte bör eller ska klicka på annonser som bara ger klickersättning, men det borde ju inte vara samma sak med dem med sale. Eftersom då går ju företaget bakom annonsen ändå med någon typ av vinst genom att jag måste beställa saker för att få ersättningen.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 22:10 #14
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by kulmungi@Aug 10 2006, 19:33
En lite insticksfråga.

Finns det några som tillåter att man klickar på egna annonsbanners?
Minns jag inte helt fel läste jag på tradedoubler att man själv kunde ta del på erbjudanden genom annonsbanners man klickade. Men då så klart med sunda förnuft.
Stämmer detta? och hur är det med Double och affiliator, är det helt förbjudet att klicka på annonser genom dem.

Visst jag kan förstå att man inte bör eller ska klicka på annonser som bara ger klickersättning, men det borde ju inte vara samma sak med dem med sale. Eftersom då går ju företaget bakom annonsen ändå med någon typ av vinst genom att jag måste beställa saker för att få ersättningen.
Här är affiliators syn på det hela:

Vi har inget totalförbud mot klick på de egna annonserna. Vårt system känner av dessa klick och tar bort klickersättningen automatiskt. Givetvis ska man inte få ersättning för sådana klick men man måste ha möjlighet att testa dem banners som man lägger in för att se så att koden är korrekt osv. Allt man behöver göra efter ett klick för att det ska tas bort automatiskt vid nästa körning är att logga in på sitt konto efter klicket/klicken. Vi stänger inte av någon för klick på egna annonser eftersom vi plockar bort alla ersättningar för dem klicken. Om det däremot förekommer klickfusk så är vi hårda på den biten. Vi är måna om att ha kvalitativ trafik i vårt nätverk och fusk är något vi ser väldigt allvarligt på och arbetar hårt med att spåra.

Angående sales så har jag svårt att se att vi ska ha något emot att man KÖPER grejer från annonsörer och erhåller ersättning för detta. Så länge det handlar om att man faktiskt genererar en order och BETALAR in till annonsören så är det ok, vi har alltså samma syn på detta som tradedoubler. Däremot är gratis medlemskap och liknande givetvis inte ok att generera själv som affiliate. Jag ska ta upp detta till diskussion i styrelsen så att vi kan ta fram en policy där vi specificerar vad som är ok eller inte.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-10, 22:39 #15
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Ursprungligen postat av kulmungi
En lite insticksfråga.

Finns det några som tillåter att man klickar på egna annonsbanners?
Minns jag inte helt fel läste jag på tradedoubler att man själv kunde ta del på erbjudanden genom annonsbanners man klickade. Men då så klart med sunda förnuft.
Stämmer detta? och hur är det med Double och affiliator, är det helt förbjudet att klicka på annonser genom dem.

Visst jag kan förstå att man inte bör eller ska klicka på annonser som bara ger klickersättning, men det borde ju inte vara samma sak med dem med sale. Eftersom då går ju företaget bakom annonsen ändå med någon typ av vinst genom att jag måste beställa saker för att få ersättningen.
Här är affiliators syn på det hela:

Vi har inget totalförbud mot klick på de egna annonserna. Vårt system känner av dessa klick och tar bort klickersättningen automatiskt. Givetvis ska man inte få ersättning för sådana klick men man måste ha möjlighet att testa dem banners som man lägger in för att se så att koden är korrekt osv. Allt man behöver göra efter ett klick för att det ska tas bort automatiskt vid nästa körning är att logga in på sitt konto efter klicket/klicken. Vi stänger inte av någon för klick på egna annonser eftersom vi plockar bort alla ersättningar för dem klicken. Om det däremot förekommer klickfusk så är vi hårda på den biten. Vi är måna om att ha kvalitativ trafik i vårt nätverk och fusk är något vi ser väldigt allvarligt på och arbetar hårt med att spåra.

Angående sales så har jag svårt att se att vi ska ha något emot att man KÖPER grejer från annonsörer och erhåller ersättning för detta. Så länge det handlar om att man faktiskt genererar en order och BETALAR in till annonsören så är det ok, vi har alltså samma syn på detta som tradedoubler. Däremot är gratis medlemskap och liknande givetvis inte ok att generera själv som affiliate. Jag ska ta upp detta till diskussion i styrelsen så att vi kan ta fram en policy där vi specificerar vad som är ok eller inte.
Så ska ett affiliate program funka också anser jag.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 10:42 #16
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
jimmie: Det låter ju helt klockrent. Exakt vad man efterfrågar.
Något som alla vinner på i slutändan, att helt plocka bort klickräkningen där klickersättning utgår. Men släppa igenom sale där man verkligen gör en order och beställer något.

Det skulle vara roligt och Double kunde svara på detta också. Tradedoubler har ju relativt bra täkt upp detta i sina informationssidor. Men får ju gärna också utveckla det här.
Och det är jätte bra att ni affiliators kommer lägga upp på er sida om exakt vad som gäller. Då slipper man misstolkningar i framtiden. Hoppas övriga går i samma fotspår och lägger upp mer information på deras sidor om detta. Som det är i dagsläget saknas det nästa helt information om detta.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 11:12 #17
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Hej!

Precis samma regler gäller hos oss på Double. Vi räknar endast unika besökare och undviker att räkna en person flera gånger. Om våra system känner av att någon fuskar då åker dom naturligtvis ut. Vi lägger även ner en hel del arbetstimmar på att kolla trafiken manuellt. Vi har den senaste tiden lagt ner stora resurser på att förbättra kvalitén och säkerheten och det har gett mycket goda resultat.

Sedan ser inte vi heller något problem i att man själv handlar via sina egna annonser. Våra annonsörer får ju sina kunder och alla blir glada.

Jag håller med om att information på det här området saknas. Jag ska inte avslöja allt för mycket men vi arbetar på en hel del nyheter och förbättringar som kommer till hösten och då kommer det att bli betydligt bättre för alla =)

Hälsningar,

Dejan
feedback ( a t ) double . se
The DoubleNet Team
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 14:15 #18
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Jag har nu kollat på min egen stat på double. Lite förvånad då nästan alla mina klick blir underkända, jag får ut ca 4-5 kr per dag nu, nåt e fel iaf och frågan vad. Ni från double kanske kan svara på det?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 14:50 #19
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Citat:
Originally posted by Davve@Aug 11 2006, 14:15
Jag har nu kollat på min egen stat på double. Lite förvånad då nästan alla mina klick blir underkända, jag får ut ca 4-5 kr per dag nu, nåt e fel iaf och frågan vad. Ni från double kanske kan svara på det?
Maila mig ditt användarnamn eller ID nummer så kan jag fixa till din statistik manuellt.

Mvh

Dejan
feedback ( a t ) double.se
The DoubleNet Team
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 16:13 #20
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by double@Aug 11 2006, 11:12
Vi lägger även ner en hel del arbetstimmar på att kolla trafiken manuellt. Vi har den senaste tiden lagt ner stora resurser på att förbättra kvalitén och säkerheten och det har gett mycket goda resultat.
Krävdes tydligen att double.se startade ett eget annonsörs-program med Sveriges just nu högsta klick-ersättning (via ett affiliate program) för att inse problemet

Double står bakom Pricemix.se som ger 70 öre/klick till en tom sida (öppnar snart), för er som undrar...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017