Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har Surftown generellt dryg support?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-22, 13:40 #11
Reachgrounds avatar
Reachground Reachground är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 14
Reachground Reachground är inte uppkopplad
Nykomling
Reachgrounds avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Reachground Visa inlägg
Skickade med en screenshot av felmeddelandet jag fick när jag importerande databasen. Svaret var en länk till hur jag skapar en databas. Ingenting märkligt med det?
Det nämnde du inte i ditt första inlägg.. Som sagt folk är inte tankeläsare..
bättre att vara övertydlig så folk får helhetsbilden av vad du försöker säga.

Hur skall dom veta din kunskapsnivå?

Nåväl hoppas det löser sig till det bästa.
Läs två meningar före citatet i första posten. Där skrev jag att jag skickade med en screenshot .

Fick ett mycket bra svar efteråt med erbjudande om hjälp om jag inte klarade det själv. Ska sätta igång med det efter att jag skrivit här. Trodde man kunde exportera och importera tabeller från en databas till en annan. Det visade sig att importen försökte skapa en databas. Ska in och redigera i filen och kommentera ut/ta bort de delarna. Hade det som teori när jag Googlat men hade testat så länge då att jag inte orkade mer. Bättre att fråga de som kan.

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Alla som aldrig jobbat i support kommer aldrig förstå fyra saker:

1. Att dom som jobbar i support behöver veta ALLA förutsättningar som du inte redan berättat om.
2. Dom som jobbar i support är INGA tankaläsare.
3. Dom som jobbar i support har INGEN ANING om vilken nivå du själv är på (rent tekniskt).
4. Alla kunder har sina nivåer och ingen kund liknar den andra.

Dessa punkter förstår man inte fullt ut om man inte jobbat i support i mer än bara ett par år.
Håller med, och jag har arbetat med support under ett par år. Det brukade gå bra förutom de gångerna jag var stressad. Funderade över om det hade med saken att göra, att han inte hann läsa meddelandet ordentligt. Nåväl, är nöjd med det andra svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Min erfarenhet är att de som jobbar med datorer är de drygaste att ha att göra med när det gäller support. Som man känner sig själv känner man andra, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Vet egentligen inte om jag kan hålla med om det. Tycker att man ofta får prata med folk inom branschen som är riktigt kunniga och faktiskt har bra koll på vad dom gör och vad dom vill. Såna blir också väldigt mycket lättare att hjälpa. Dom som jag däremot tycker är svårare att hjälpa det är "tycks kunna" typen. Såna som läst häftiga ord i ett forum och sen skickar in nästintill obegripliga mail.
Haha! Det är bara frustrerande. Var i och för sig trött när jag skickade frågan och just därför tog jag en screenshot så de garanterat skulle se vad det rörde sig om. Annars håller jag med om att datakunniga oftast är lättare att ha att göra med.

Min erfarenhet är att support generellt har blivit bättre. Har haft massor av strul med bredbandet från ComHem (inget annat alternativ där jag bor) och varje gång jag ringt supporten har jag fått bra hjälp.
Reachground är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-23, 00:16 #12
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Vet egentligen inte om jag kan hålla med om det. Tycker att man ofta får prata med folk inom branschen som är riktigt kunniga och faktiskt har bra koll på vad dom gör och vad dom vill. Såna blir också väldigt mycket lättare att hjälpa. Dom som jag däremot tycker är svårare att hjälpa det är "tycks kunna" typen. Såna som läst häftiga ord i ett forum och sen skickar in nästintill obegripliga mail.
Ahh, jag menade de som SÄGER att de "jobbar med data", inte de som faktiskt kan hjälpa till med en vettig felsökning.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-15, 11:18 #13
blomkruka blomkruka är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 47
blomkruka blomkruka är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 47
Ni som försvarar kundsupporten kan nog inte ha jobbat i en 'riktig' kundsupport.
Där lär man sig bland annat hur man skriver, ställer frågor och hur man ger hjälp/det lilla extra.

Jag förstår att man inte är tankeläsare, men man kan ju faktiskt formulera sig på ett annorlunda sätt. Det ska inte uppstå några som helst tveksamheter om att personen i kundsupporten är dryg/dumförklarar kunden.
blomkruka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017