Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ang regel #1

Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import.
Ja 5 10.00%
Nej 43 86.00%
Vet inte 2 4.00%
Antal röster: 50. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-09, 17:30 #11
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Citat:
Originally posted by Johan G@Sep 9 2004, 17:27
Svaret på den frågan kan inte bara vara, ja, nej vet inte då det finns annat som berörs också.
Du får gärna editera omröstningen och lägga till fler alternativ Johan, berätta gärna vad du saknar för svarsalternativ.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 17:46 #12
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 164
Johan Johan är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 164
Svår fråga. Jag förstår syftet med regeln och jag skulle inte ha några problem med den om man verkligen kunde köra ctrl-c/ctrl-v, men med alla mellanrum i adresserna fungerar ju inte det på ett smidigt sätt och då blir det istället det som jag upplever som mest irriterande i forumet.

En variant vore väl att ta bort möjligheten till länkar? Då behöver inte användarna tänka på det. Man bör inte förvänta sig för mkt av användare, då blir det bara problem
Johan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:21 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Johan@Sep 9 2004, 17:46
En variant vore väl att ta bort möjligheten till länkar? Då behöver inte användarna tänka på det. Man bör inte förvänta sig för mkt av användare, då blir det bara problem
sen kanske man ska börja censurera innehållsmässigt, värderingar osv hos medlemmarna... näe det här börjar ju bli löjligt på allvar.

är väl inga dagisbarn som är medlemmar här, eller?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:22 #14
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Punkt 1 "Länkregeln" ett annat alternativ kan vara skrivas om ?
Ha tydligare definitioner, skall omfattningen öka/minska ? osv.

Sedan att en länk redigeras bort kan ju även bero på någon annan punkt i reglerna
bara föra att de står att länk är borttagen så är de ju inte synonymt med punkt 1.

Håller fö, med Thomas att inläggen skall läsas här på WN och inte genom klicka här, mer info här osv...

Är ju helt ok att skriva länk som www.webmasternetwork.se utan mellan rum och annat.
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:28 #15
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Johan G@Sep 9 2004, 18:22
Punkt 1 "Länkregeln" ett annat alternativ kan vara skrivas om ?
Ha tydligare definitioner, skall omfattningen öka/minska ? osv.

Sedan att en länk redigeras bort kan ju även bero på någon annan punkt i reglerna
bara föra att de står att länk är borttagen så är de ju inte synonymt med punkt 1.

Håller fö, med Thomas att inläggen skall läsas här på WN och inte genom klicka här, mer info här osv...

Är ju helt ok att skriva länk som www.webmasternetwork.se utan mellan rum och annat.
Kan någon av er moderatorer förklara exakt vad som är såå negativt med att ha klickbara länkar? Det finns ju uppenbart ett väldigt stort (NATURLIGT) behov att kunna referera till andra webbsidor. Allting går inte att läsa här på forumet. Förstår bara inte vad skillnaden är huruvida den är klickbar eller ej?

Borde det inte vara lättare för er moderatorer att bara rensa bort de länkar som är reklam? Istället för att editera alla klickbara länkar så de inte är klickbara? De som ni endast editerar och inte tar bort, måste ju alltså på något sätt vara relevanta för inlägget för annars skulle de väl tas bort helt?

Ser inte alls någon logik i ert resonemang faktiskt. Ni talar ju emot er själva. Först säger ni "inläggen skall läsas här på WN och inte genom klicka här, mer info här osv" därefter säger ni "Är ju helt ok att skriva länk som www.webmasternetwork.se utan mellan rum och annat". Utveckla tack.....
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:30 #16
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Nu skall jag då ge min syn på det hela, med respekt för alla andras åsikter och rädsla för att få sparken som moderator.

Livet var mycket enklare förr när det fanns länkar att klicka på här på WN!
Vad som gjorde att det funkade då var att det var (ursäkta) en betydligt högre nivå på dom flesta inläggen och inte så många som ville sno PR.

Som det har blivit det senaste året så har det fullkommligt exploderat med nya aktiva medlemmar här och det ser jag som något positivt, vi har en oerhörd bredd och ett mycket stort kunnande bland många medlemmar och om jag får gå till mig själv så har jag skapat många nya bra kontakter här.

Vart ligger då problemet? Jag tror att det ligger i att många nya medlemmar som ligger på en lägre nivå (ursäkta uttrycket, missförstå mig rätt) kommer hit bara för att sno gratis trafik, och när vi (inkl mig själv) moderatorer skall visa vår makt så går det ibland till överdrift, det känns ibland som gamla Sovjet med ett gäng diktatorer som skall sitta och övervaka det som skrivs. Men ofta är det faktiskt nödvändigt att editera inlägg/länkar när det är för uppenbart vad syftet är.

Mitt förslag är att återinföra länkar med ett förbehåll, att inte länka till egna eller sidor med eget intresse i. Vid upprepade "återfall" så bannas medlemmen och så är vi av med den tomten som jag ändå anser inte fyller någon funktion här.

Lite sunt förnuft både bland oss moderatorer och bland medlemmarna skulle göra livet mycket enklare här på WN.

Låt oss tillsammans jobba för att det skall bli så användarvänligt som möjligt och att även nybörjare skall "våga" skriva utan att få en "kall utskällning", sen kan man ju alltid tillrättavisa Newbies att det faktiskt finns en sökfunktion, nu blev det lite OT.

Har säkert missat nåt men låt oss i och med denna tråd komma fram till en vettig lösning som passar dom flesta.(Fan vad det blev pedagogiskt...)

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:37 #17
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Vill folk göra smygreklam för sina sajter funkar ju det lika bra att skriva www.minsajt.se som att göra en klickbar länk. Den enda skillnaden som jag ser det är att den ena läcker pr och den andra inte.

Jag håller med dem som tycker att litet pr-läckage nog kan vara värt för att få använda något så fundamentalt som klickbara länkar när man diskuterar frågor kring webben, men det är å andra sidan inte min sajt och därmed inte upp till mig att värdera detta.
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:41 #18
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av Johan G
Punkt 1 "Länkregeln" ett annat alternativ kan vara skrivas om ?
Ha tydligare definitioner, skall omfattningen öka/minska ? osv.

Sedan att en länk redigeras bort kan ju även bero på någon annan punkt i reglerna *
bara föra att de står att länk är borttagen så är de ju inte synonymt med punkt 1.

Håller fö, med Thomas att inläggen skall läsas här på WN och inte genom klicka här, mer info här osv...

Är ju helt ok att skriva länk som www.webmasternetwork.se utan mellan rum och annat.
Kan någon av er moderatorer förklara exakt vad som är såå negativt med att ha klickbara länkar? Det finns ju uppenbart ett väldigt stort (NATURLIGT) behov att kunna referera till andra webbsidor. Allting går inte att läsa här på forumet. Förstår bara inte vad skillnaden är huruvida den är klickbar eller ej?

Borde det inte vara lättare för er moderatorer att bara rensa bort de länkar som är reklam? Istället för att editera alla klickbara länkar så de inte är klickbara? De som ni endast editerar och inte tar bort, måste ju alltså på något sätt vara relevanta för inlägget för annars skulle de väl tas bort helt?

Ser inte alls någon logik i ert resonemang faktiskt. Ni talar ju emot er själva. Först säger ni "inläggen skall läsas här på WN och inte genom klicka här, mer info här osv" därefter säger ni "Är ju helt ok att skriva länk som www.webmasternetwork.se utan mellan rum och annat". Utveckla tack.....
De kan ju vara så att man inte skriver i klartext varför ett inlägg redigeras då syftet med redigeringen kan återkomma i förklaringen, därav utelämnas syftet...


Klickbarlänk nackdel:
Dödlänk.
Reklam
Läcka pr
Står i strid mot träffsidans villkor eller företagets policy
mm
mm

I vissa fall kan det vara något som är relevant i inlägget men inte möjligt att framföra i inlägget, kan det framföras i inlägget så skall de skrivas där annars lämpligen mer info URL.
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:42 #19
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Det får kodas lite extra nu ;D
Bara folk över 100 inlägg får ha signatur, bara folk över 50 inlägg får skriva en länk. ;D
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-09, 18:43 #20
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Johan G
Klickbarlänk nackdel:
Dödlänk.
Reklam
Läcka pr
Står i strid mot träffsidans villkor eller företagets policy
mm
mm
En icke klickbar är väl lika död den med?
En icke klickbar är väl lika mycket 'reklam' som en klickbar?

Läcka pr:
Eftersom det tydligen är PR-läckaget som är problemet borde det väl vara väldigt snabbt avhjälpt genom att appenda http://www.wn.se/go.php?url=<url goes here> framför alla <a href= som skapas i inläggen. i go.php kan ni räkna statistik på vilka länkar som blir mest klickade och dessutom forwarda vidare folk genom en setheader, allt dettta utan att tappa PR och vi får klickbara länkar precis som vi vill.

Att träffsidan inte vill ha en klickbar (men godkänner en icke klickbar) länk är ju mycket sällan.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017