FAQ |
Kalender |
2009-01-24, 00:36 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kommer du acceptera alla bud?
Säg att du bara fått in 10 euro på en domän och du anser och är ganska säker på att den skulle kunna säljas för minst 100 euro. Släpper du den för högsta budet i alla fall? |
|||
Svara med citat |
2009-01-24, 00:54 | #12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hade jag såna förbehåll, så skulle jag skrivit det och minimibud skulle vara utsatt. Ska bli intressant att se vilka som får mest och flest intresse. @retard - Ja, surt och sött på samma gång. Det handlar i grund och botten om ett ställningstagande från min sida. Om hur och var jag vill vara till nytta och då följt av vilka uppoffringar jag behöver göra. Men det är helt riktigt - det var inget lätt beslut att ta. Men det är ju trots allt lite kul att igångsätta "den väl?" största privatauktionen av domäner (ca 900 st) och största .nu-auktionen (650+) - även om det blir det sista "event" jag gör ..som större domäninnehavare. |
|||
Svara med citat |
2009-01-24, 01:19 | #13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det skulle vara intressant om du hade en sida där man såg vilka domännamn man själv har budat på och om någon annan budat över dem. Blir jobbigt i längden att scrolla i din långa lista.
|
||
Svara med citat |
2009-01-24, 01:22 | #14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-24, 10:00 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det hade varit kul om det gick att filtrera bort exempelvis nu-domänerna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2009-01-24, 13:51 | #16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-01-24, 13:52 | #17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det ett företag som säljer?
|
||
Svara med citat |
2009-01-24, 13:59 | #18 | |||
|
||||
|
Citat:
Om du syftar på momsen, så ingår den i varje bud som läggs. |
|||
Svara med citat |
2009-01-25, 15:23 | #19 | ||
|
|||
Medlem
|
För att förtydliga:
Säg att jag köper en domän för 50 euro. Då tillkommer en avgift om 30 euro omedelbart för det första året, eller kommer denna avgift om 30 euro först när din domän går ut? Stämmer detta? Några andra avgifter? |
||
Svara med citat |
2009-01-25, 15:32 | #20 | |||
|
||||
|
Citat:
Oavsett vad du vinner en auktion för (1-? Euro), så "nollas" den pågående registreringen vid byte av ägare. (Detta gäller oavsett TLD) Det innebär alltså att att kostnaden för förnyelse kommer att tillkomma och jag vill återigen göra tydligt att jag inte kan svara på hur mycket det kostar - detta beroende på att ombud tar olika för detta. Det besked jag fått av Nunames är iaf att DE debiterar sina ombud "30 Euro". Men sen har jag förstått att det kan variera kraftigt mellan ombuden vad de tar betalt av slutkunden. Men finns bla några Svenska ombud som har en mycket fördelaktig prisbild på .nu-domäner - om detta faller in under deras vanliga förnyelseavgift kan bara de svara för. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|