FAQ |
Kalender |
2011-08-10, 17:55 | #11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2011-08-10, 17:57 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju betydligt lättare gjort i deras verksamhet. Produktion av fysiska produkter är sällan helt rumsren hos de stora bolagen. Tittar man vidare på de produkter Google använder och de företag som Google samarbetar med kanske bilden inte blir riktigt densamma.
2011-08-10, 18:23 | #13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Säga vad man vill om affärsmetoder, moral etc., men jag känner många som haft android och bytt till iphone men ingen som haft iphone och bytt till android.
Jag bytte ut pcn till en mac för någon månad sedan och jag vill absolut inte byta tillbaks. Dom må vara onda och elaka som helst, men deras produkter är grymt sköna att använda. |
|||
Svara med citat |
2011-08-10, 18:26 | #14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Angående "Don't be evil"... Google anklagade ju Bing (Microsoft) för att sno "deras sökresultat" i början av året. Same, same but different.
2011-08-10, 18:28 | #15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2011-08-10, 18:45 | #16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har kört PC längre och haft Macbook Pro sedan årsskiftet.
Visst, byggkvaliten är bra men själva OSX är inget wow, Win7 fungerar minst lika bra och oftast är det billigare med en PC. Vill man slippa välja färg på sin dator så kan man alltid välja det silvriga alternativet |
||
Svara med citat |
2011-08-10, 21:32 | #17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker nästan att denna diskussion säger så här. Att jag får sno designen ifrån Vem jag vill av er och ändra lite i texten och Ingen av er ska klaga på det.
Jag tycker jag ser dagligen diskussioner här om att "- någon har snott min design" och det blir väldigt mycket klagomål. Men så fort det handlar om större företag så blir det helt plötsligt rätt? |
|||
Svara med citat |
2011-08-10, 22:02 | #18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tror emellertid att den inställningen är ganska vanlig bland småföretagare och de jag brukar kalla för "internetanarkister" "Stora företag är onda, små är goda"
2011-08-11, 00:14 | #19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ok, vad är det som är lika. Alla telefoner har en skärm, alla telefoner har ett högtalaruttag (runt eller avlångt), alla telefoner har minst en knapp i det fallet, Samsung har tre som det ser ut. Man kan ha runda kanter på telefonen eller kantiga. OK? Skall man hänga upp sig på detta så är bara iPhone/iPad kopior på vanliga telefoner, bara man har en större skärm och mindre knappar. Citat:
Tycker diskussionen är fånig. Apple tar till offensiven då de vet att de har förlorat ytterliggare ett "produktkrig". Apple är ett galet företag i detta avseende. Definitionen av galenskap enligt Einstein tror jag det var har alla hört: "The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different result.." Man förlorade mot Microsoft ~30 år sedan, just för att mjukvaran var viktigare än hårdvaran och man lärde sig absolut ingenting av detta. Absolut ingenting. Nu gör man samma sak med dessa telefoner och förlorar på samma sätt mot Google och Android (eller mot Microsoft om de lyckas få ut något bra med tiden), som med tiden kommer ta över marknaden på exakt samma sätt genom att mjukvaran i telefonen/surfplattan kommer vara viktigare än själva hårdvaran och skalet. Som ett sista försök av desperation försöker man stoppa företag med patent om design - löjligt och patetiskt, även om jag gillar min iPod på promenader |
||
Svara med citat |
2011-08-11, 00:50 | #20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
Svara |