Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Importer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-01, 18:19 #11
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Sequenza: Tack så mycket för inlägget, fattar vad du menar.. Ingen idèe att starta som privatperson då utan måste ha företag annars tjänar jag ju knappt nått på så få antal spelare.

Men ingen som vet exakt vilken ålder man behöver vara för och starta något?
Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 19:17 #12
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
En sak som inte ska glömmas när det gäller just MP3-spelare är att dessa skall man betala kassettersättning på. Glömmer man detta så kan det bli väldigt dyrt i slutändan!

Mer info finns på www.copyswede.se

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 20:21 #13
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Då jag själv importerar en hel del på Asien, har jag även börjat importera mp3 spelare, till en Internetbutik som snart öppnat. Finns mycket pengar att göra. Beställer du exempelvis 200 mp3 spelare betalar jag 7 dollar styck för dessa, då håller de god kvalité, har själv använt min i ett halv år nu då jag fick mitt prov. 128mb, 12 dollar för 512.

Du betalar alltså i runda slängar 45-90kr beroende på storlek, du säljer att för 400-600 kronor. Frakt ca: 25 dollar. Frakten till slutkunden debiterar du ju alltid han/ hon för inget du skall räkna med i kalkyleringen.

Jag tycker absolut du skall pröva på att importera är skoj och mycket pengar att tjäna, men som de andra också skrivit läs på lite om det, skaffa f-skatt eller kör via bolagskraft.se eller något.

Mvh
Jonas
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 20:25 #14
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Feb 1 2005, 21:21
Då jag själv importerar en hel del på Asien, har jag även börjat importera mp3 spelare, till en Internetbutik som snart öppnat. Finns mycket pengar att göra. Beställer du exempelvis 200 mp3 spelare betalar jag 7 dollar styck för dessa, då håller de god kvalité, har själv använt min i ett halv år nu då jag fick mitt prov. 128mb, 12 dollar för 512.

Du betalar alltså i runda slängar 45-90kr beroende på storlek, du säljer att för 400-600 kronor. Frakt ca: 25 dollar. Frakten till slutkunden debiterar du ju alltid han/ hon för inget du skall räkna med i kalkyleringen.

Jag tycker absolut du skall pröva på att importera är skoj och mycket pengar att tjäna, men som de andra också skrivit läs på lite om det, skaffa f-skatt eller kör via bolagskraft.se eller något.

Mvh
Jonas
Hej Jonas, Tack för svaret.. Ja det verkar vara lite pengar där och eftersom jag itne är så gammal räcker lite små pengar ganska långt.

Hur gör du när du importerar da? Har du företag? Hur mycket skattar du? Moms? Tull? Etc etc.

Tack,
Niki
Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 20:44 #15
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Ursprungligen postat av Niki
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-Eye
Då jag själv importerar en hel del på Asien, har jag även börjat importera mp3 spelare, till en Internetbutik som snart öppnat. Finns mycket pengar att göra. Beställer du exempelvis 200 mp3 spelare betalar jag 7 dollar styck för dessa, då håller de god kvalité, har själv använt min i ett halv år nu då jag fick mitt prov. 128mb, 12 dollar för 512.

Du betalar alltså i runda slängar 45-90kr beroende på storlek, du säljer att för 400-600 kronor. Frakt ca: 25 dollar. Frakten till slutkunden debiterar du ju alltid han/ hon för inget du skall räkna med i kalkyleringen.

Jag tycker absolut du skall pröva på att importera är skoj och mycket pengar att tjäna, men som de andra också skrivit läs på lite om det, skaffa f-skatt eller kör via bolagskraft.se eller något.

Mvh
Jonas
Hej Jonas, Tack för svaret.. Ja det verkar vara lite pengar där och eftersom jag itne är så gammal räcker lite små pengar ganska långt.

Hur gör du när du importerar da? Har du företag? Hur mycket skattar du? Moms? Tull? Etc etc.

Tack,
Niki
Hej,

Jo jag har företag, skall jag vara riktigt ärlig så är jag för lat för att göra förtullningen själv så allt sånt lejer jag ut till den svenska agenten.. Visst blir ett par hundringar dyrare men får det vara värt. Ang. momsen, osv så deklarerar man det som vanligt och fungerar även som vanligt.

Skattar gör jag beroende på hur mycket lön jag tar ut har inte med intäkterna in i företaget att göra..
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 20:56 #16
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Okej, detta börjar klarna nu och förstår nästan hur jag ska gå till väga...

Nån somhar några tips på vägen da?
Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 21:55 #17
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 37
Sequenza Sequenza är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 37
Citat:
Originally posted by Blue-Eye@Feb 1 2005, 21:21
Då jag själv importerar en hel del på Asien, har jag även börjat importera mp3 spelare, till en Internetbutik som snart öppnat. Finns mycket pengar att göra. Beställer du exempelvis 200 mp3 spelare betalar jag 7 dollar styck för dessa, då håller de god kvalité, har själv använt min i ett halv år nu då jag fick mitt prov. 128mb, 12 dollar för 512.

Du betalar alltså i runda slängar 45-90kr beroende på storlek, du säljer att för 400-600 kronor. Frakt ca: 25 dollar. Frakten till slutkunden debiterar du ju alltid han/ hon för inget du skall räkna med i kalkyleringen.

Jag tycker absolut du skall pröva på att importera är skoj och mycket pengar att tjäna, men som de andra också skrivit läs på lite om det, skaffa f-skatt eller kör via bolagskraft.se eller något.

Mvh
Jonas
7-12 USD? För en MP3 spelare? Nu ska vi se... ett 128 samsung minne brukar ligga på cirka 10 USD... en sigmatel processor 5-10 USD den med.. FM radio mottagre, 1-2 USD.. USB kontakt, 0,1-0,2 USD.. display.. humm, 5 USD ?.. hölje kan du väl komma runda halva USD'n för.. mindre t om. Tillverkarens pålägg..?

Priser i runda slängar. Visst samsung minne och sigmatel telechip är kvalitets grejjer men ner till 7-12 USD för 128-512 mb är omöjligt. Iaf om det ska vara "god kvalité".


Sen ang vinst i företag... man behöver ju inte gå med vinst. Att gå plus / minus noll är att rekommendera. Du kan alltid köpa saker i företaget Utan moms då dessutom.

Hittar du en fabrik som går med på att du gör en liten första order så kör på och testa! Mycket oväntade kostnader kan dyka upp så gör en ordentlig budget. Många av dom tillverkare som säljer bättre grejjer vill att man köper 2-300 spelare som minst, men vissa kan gå med på lägre MOQ som "trial order".

Var noga med vad det är för komponenter i. Läs på lite om telechip osv. Sigmatel är bra, deras chip krånglar lite och är beprövade.
Sequenza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 06:34 #18
lepatrik lepatrik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 16
lepatrik lepatrik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by Niki@Feb 1 2005, 19:19
Sequenza: Tack så mycket för inlägget, fattar vad du menar.. Ingen idèe att starta som privatperson då utan måste ha företag annars tjänar jag ju knappt nått på så få antal spelare.

Men ingen som vet exakt vilken ålder man behöver vara för och starta något?
Läs tidigare svar 16 år exakt. Det är inte "superlätt" att driva företag och det finns en anledning till åldergränsen.
lepatrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-03, 17:52 #19
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 244
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 244
En viktig sak som jag tror ingen tog upp.....

En sak som det faller på även fast du betalar:

Ex: 1 USD = ca: 7,1
inköp 50st
Inköp: á 50 USD
frakt: ca: 200 USD
försäkring ca 20 USD
tull: ca 14%
moms....som alla vet 25%
Totalt ca: 27520 SEK inkl allt.


CE märkningen........

Har du inte din MP3-spelare "CE" är den inte godkänd inom hela Europa.

Låt oss säga att din kund köper "MP-3-spelare" och den inte är "CE" godkänd...
Det börjar att brinna i huset alt lägenheten som din MP3-kund bor i.....
Efter en mycket bra och utförlig undersökning av brandkårens personal hittas din apprat...
Som inte har "CE" godkännande....Då täcker inte hemförsäkringen den "stackars" drabbade "MP3-kunden".
Och...jag kan lova att den kunde vill inte kramas med dig...efter en sådan näsbränna...

- Nu är det kanske inte så vanligt att en MP-3 orsakar bränder....men en vanlig förstärkare eller dyl som har ström i sig är värre.......

Good luck....

PS. Konkurrens är bra...
MAT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-03, 18:42 #20
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Niki Niki är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 34
Tack MAT för mycket bra info och exempel!


Konkurens sa du va, många som gör så här eller? (med mp3 spelare altså) Har inte hittat någon annan faktiskt. Skulle va bra och se kunkurenterna och se om det helt enkelt är någon idèe!
Niki är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017