Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Netpointers igen....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-16, 14:16 #11
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
lite mycket försök att hänga företaget i detta forum tycker jag.
Om ni har frågor varför mailar eller ringer ni inte till dem?
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 14:29 #12
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
Jag har inte blivit bannad från google så vitt jag hoppas och vet.
Tyckte ändå att det kunde vara intressant att göra en koll på msn trots att google är så mycket större.

Sorry menade inte du utan det skulle stå "de"

Citat:
Ursprungligen postat av magic
lite mycket försök att hänga företaget i detta forum tycker jag.
Om ni har frågor varför mailar eller ringer ni inte till dem?
Synd att folk läser halva inläggen!
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 14:52 #13
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
hmmm, är väl lite risky om jag ger mej in i denna diskussion "drar öronen bakåt å kastar mej ut". Men det ser faktiskt ut som om Netpointers är bannade och reggat en ny domän som de använder istället.

Hmmm vet ett svenskt nyligen sålt bolag som gör precis likadant!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 15:41 #14
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Det handlar inte om att hänga ut någon. På forum förs öppna diskussioner och frågeställningen är berättigad enligt mig.

Förmodligen finns det andra som är i samma sits och som gärna ser denna information öppen. Vill netpointers förklara sig så är de ju också välkommna.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 16:34 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Om någon känner sig uthängd så går de per automatik i försvarsställning. Det behöver inte vara så att de verkligen är uthängda till allmän beskådan utan bara att de upplever sig vara det. Det har jag sett flera gånger på WN.

Att vissa är känsliga för synpunkter beror ofta på att de tar sig själva på för stort allvar och uppfattar alla frågor som angrepp på dem själva och det de står för. Det är en stor prestigeförlust för dem att inte alla hyllar dem till skyarna.

Jag tycker man kan låta bli att gå i svaromål om man känner sig uthängd för annars startar man bara en onödig hetsdiskussion som utmynnar i ett offentligt gräl som inet leder någon vart. Om någon är missnöjd så låt dem vara det, det finns massor av människor som söker ett skäl för att starta ett gräl, låt dem inte vinna och förpesta stämningen för alla andra.

Samtidigt tycker jag att man aldrig ska hänga ut någon till offentlig beskådan om det inte finns riktigt bra skäl. Skriv då hellre ett privat mail till personen i fråga där kritiken kan framföras på ett konstruktivt sätt. Dvs beskriv hur du vill att det ska vara i stället för att klaga på hur det är.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 17:00 #16
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Oj, denna tråden upptäckte jag precis. Tillåt mig svara på den ursprungliga frågan:

Vi har både www.netpointers.com (den svenska sidan är www.netpointers.com/se/) samt www.netpointers-technologys.se, vi har också motsvarande i alla länder och på alla språk vi opererar. Vi lanserade våran nya hemsida i april/maj detta året så vi har inte haft så lång tid att sätta oss upp i toppen igen. De senaste åren har vi inte fokuserat på det på grund utav olika orsaker (bland annat att på grund utav de metoder som användes förr för att komma i toppen av olika SEO-företag som stred mot de policys vi hade). Men vi har dock varit i toppen vid en tidspunkt. Vi har också fokuserat i Sverige på många andra ord som vi anser också har varit viktiga. Detta är ett beslut som ledningen har tagit som jag inte personligen kan svara på, men faktikst så ligger just ordet "sökmotoroptimering" inte med i den optimeringen vi har gjort på vår egen hemsida noterade jag nu när jag var inne och tittade på statistiken. Varför vet jag inte, men det skall jag undersöka närmare.

Vi ligger i top 10 idag, enligt den statistik jag kan se på netpointers-technologys.se på exempelvis (jag kan ju heller inte sitta här och lämna ut företagshemligheter och ge er alla ord:-):
budget SEO, Informationpages, Internetannonsera, SEO budget, SEO service, sökmotor marknadsföring, top 10 web ranking för att nämna några.

Och nej xpat, vi är inte bannade med netpointers.com, varför är du alltid den första att sprida rykten?

Om ni har fler frågor så är ni välkommna att ställa dem, jag lovar att svara efter bästa förmåga.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 17:41 #17
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Men visst måste väl netpointers.com vara bannad? Det finns väl ingen annan förklaring till att en existerande sida med inlänkar inte finns med i googles index?

För övrigt så tycker jag också att många har gått väl hårt åt både Kajsa och Netpointers i andra trådar. Denna tråd är däremot fullt berättigad och intressant.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 18:38 #18
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 505
Håller med dig Unispel om att andra har varit lite hårda mot Netpointers tidigare trådar. Det har varit diskussion om allt ifrån dålig bemötande till otillåtna metoder. För mig har det låtit som att det mest har varit ett missförstånd och olika uppfattningar om saker och ting.

Som jag sa tidigare (#1) så letar vi efter någon sökmotor företag och det var första gången jag hörde talas om Netpointers här på WN. Det var därför jag sökte lite på de för att få någon uppfattning samt höra er andra vad ni tycker om de också. Det är ju det en foum finns till, att man delar med sin sina åsikter och erfarenheter.

Som jag sa tidigare (#2) så fanns det en förklaring om varför deras sida inte dök upp på de sökorden jag sökte på och det berättade Kajsa för oss. Tack för det Kajsa

Dock så förstår jag att du Kajsa inte bestämmer vilka sökord er sida ska vara optimerad på men endå så känner jag att den verkligen borde ha optimerats efter ett par av de där sökorden.

Om ni har valt andra ord att optimera er sida för som er konkurrenter har gjort så är det svårt för en blivande kund att jämföra er med andra. För när jag har jämfört SEO företag så har jag sökt på de orden

Men Kajsa du angav ett par sökord där ni ska vara top 10 på de eller har jag förstått det fel? Jag sökte på de (google) och fick följande resultat:

budget SEO = finns inte med på de 100 första platserna
Informationpages = finns med på plats 23
Internetannonsera = fanns med på plats 3
SEO budget = finns inte med på de 100 första platserna
SEO service = finns inte med på de 100 första platserna
sökmotor marknadsföring = finns med på plats 6

Men det är ju säkert som du säger. Ni reggade sidan april/maj så det tar ett tag tills google optimerar er helt.
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 18:45 #19
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 161
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 161
FANTASTICT !!!!!

TOTALLY OUT STANDING !!!!

VILKA SVåRA ORD/FRASER NI LIGGER I TOP 10 MED. (fniss)

Det ar säkert 10 personer som söker på dom svåra orden/fraser i månaden..


""ordet "sökmotoroptimering" inte med i den optimeringen vi har gjort på vår egen hemsida ""

Vad sysslar/säljer ni ???? sökmotoroptimering
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-16, 21:12 #20
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 164
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 164
Citat:
Originally posted by jonny@Aug 16 2006, 13:16
När vi ändå är inne på skumma resultat på Google.
Kika på http://www.google.se/search?hl=sv&q=...%A4klare&meta=
träff nummer två "The page cannot be found". Kan någon förklara varför Google indexerat en 404-sida?
OT: Det kan ta år innan G får bort 404-sidor ut indexet. Sök på 404 och titta en bit ner i serpen.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017