Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Viktigaste sökorden listas jag inte i google på!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-15, 12:56 #11
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Jag har inte vid någon tidspunkt gett ett felaktigt påstående, men om du skall notera och sätta fet skrift på varje verb jag använder i mina meningar så kan du vända och vrida på allting tills det passar ditt tycke. Jag provade att hjälpa xcite, och det finns ingen anledning till att attackera mig. Varför är du så aggressiv och provocerande? Vad har jag någonsin gjort dig? Kan du inte hitta nån annan att leka med?
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 13:18 #12
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Originally posted by Kajsa@Aug 15 2006, 12:56
Jag har inte vid någon tidspunkt gett ett felaktigt påstående, men om du skall notera och sätta fet skrift på varje verb jag använder i mina meningar så kan du vända och vrida på allting tills det passar ditt tycke. Jag provade att hjälpa xcite, och det finns ingen anledning till att attackera mig. Varför är du så aggressiv och provocerande? Vad har jag någonsin gjort dig? Kan du inte hitta nån annan att leka med?
Jo, du har vid flera tillfällen kommit med felaktiga påståenden och det har ingeting med eventuella verb eller felstavningar att göra.

Ett par kommentarer högre upp skriver du om länkar:
Citat:
Detta hjälper framför allt till med din PageRank
Det är ett felaktigt påstående.

Du skriver:
Citat:
Det som betecknas som cloaking är när en undersida endast existerar i kod och optimeras hårt utifrån massa ord.
Detta är också fel, på flera sätt.

Sen skriver du:
Citat:
Begreppet cloaking är en sida som ENDAST existerar i kod och som REDIRECTAR någon annanstans. Dessutom ligger oftast cloaking-sidan på en ANNAN DOMÄN.
Även detta är felaktigt.

Ovan har du 3 tidpunkter där du kommit med ett felaktigt påstående!
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 13:27 #13
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Okej, nu får du sluta! Du kan ju inte ta ut enskilda citat ifrån långa inlägg med långa förklaringar och lägga fram dem på det sättet! Nu får du alltså ta att skärpa dig och komma in i matchen och jag orkar inte diskutera med dig om du skall befinna dig på dagis-nivå.

Det finns en miljon sätt att beskriva ordet cloaking och det finns många i branschen till och med som beskriver det på olika sätt, kolla hur du själv beskriver det:

[Om någon lägger en dold länk på en sida, som bara hittas av Google så är det cloaking!]

Den beskrivningen är inte världens bästa heller va? Och fick sig också en viss kritik inte bara från mig eller hur?

Dessutom så kan jag finna många som beskriver cloaking på samma sätt som mig; se exempelvis följande länk:

http://www.idg.se/ArticlePages/20060....se187.dbp.asp

För övrigt, och för att avsluta denna dumma diskussion, så meddelar jag härmed att du inte får fler kommentarer ifrån mig så länge du befinner dig på den nivån du är. Hur gammal är du egentligen?
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 13:36 #14
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
*ler* passar mej bra att du inte vill fortsätta. Du tål uppenbarligen inte kritik utan svarar med taggarna utåt, precis som MissDomain påpekar i tråden om Netpointers.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 13:47 #15
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
xpat -> Kan du inte tala med andra utan att kritisera så kan du lika gärna lägga av. Kajsa försöker vara trevlig. Men inget hjälper på dig. Jag blir så trött på folk som bara skall gnälla. Det tillför inget.

Visa t.ex. vad dina inlägg har tillför denna tråd!
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 13:54 #16
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Daniel29 --> sant att jag är of topic, sorry för det. Men det är rätt allvarligt att ge felaktig information. Det är knappast trevligt och det kan innebära allvarliga problem för någon som får felaktiga svar eller råd.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 14:15 #17
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 283
Det jag menar är att du istället för att kritisera kan säga vad som är rätt. Du har inte sagt vad du tycker är rätt utan bara huggt på henne vilket inte tillför något. Rätta gärna men gör det på ett konstruktivt sätt. Det är många på detta forumet som är snara att kritisera, men inte inte vill hjälpa till.
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 16:48 #18
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
unispel -> Du menar alltså att det kan hända at tjag klättrar i sökordningen bara genom att sidan blir äldre? Eller menar du att följden av att den varit ute längre ger mig fler inlänkar exempelvis och på det viset högre ranking?

Jag är glad om det ni skriver har någon sanning i sig iallafall så jag uppskattar kajsas hjälp hellre än att ingen svarar alls, då har jag ju någonting att jobba på iallafall. Tack så mycket kajsa!
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 17:26 #19
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Fler inlänkar skadar inte. En fördel vore om du kunde få den länktexten samma som de nyckelord du vill upp med dvs fotoalbum på internet och eller bara ordet fotoalbum.
Att göra som Kajsa föreslår att skapa filnamn som innehåller nyckelordet är också vettigt, om du kan fylla den sidan med relavant innehåll vill säga.
Sedan behöver du variera titeln och description på sidorna. Det ser ut som du har exakt samma information på alla sidor i metan, inte så bra.
Ta helst inte exakt samma inledning på titeln och description, du kan ha med samma ord men bör nog undvika exakt samma ordföljd.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-15, 18:38 #20
xsajts avatar
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
xsajt xsajt är inte uppkopplad
Medlem
xsajts avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 206
hubert -> Jo inlänkarna håller jag på att jobba med hela tiden och det som är bra med just denna sidan jag har är att flera använder det i sina bloggar har jag märkt och skriver "mitt fotoalbum", "fotoalbumet" etc som länktext, antar att det är bra
Vad gäller titeltaggarna och description trodde jag det var bättre ju fler sidor det stod fotoalbum på så jag tänkte att de kan heta samma, kanske inte va så bra då.
Men ska jag t.ex ändra kontaktsidans titel till just "kontaktsidan". Känns inte som det är det jag vill att folk ska hitta......min kontaktsida, när de söker på kontakt på google
xsajt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017