Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sökmotorpositioneringsföretag?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-28, 13:22 #11
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Fulton
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Ang spamma sökmotorer: man blir inte bestraffad för det, möjligen om man ännu inte är índexerad att man hamnar längst bak i kön för varje anmälan, men det går inte att bara ange en url 100 gånger så blir det straffad.
Inte bestraffad, men man kan bli bortplockad. Intressant egentligen, ett SEO företag som blir borttaget för att de kört med cloaking eller doorways med irrelevant innehåll. Då kan ju inte potentiella kunder hitta dem heller!

För att testa hur pass seriösa och snabba Google är så testar jag:

http://www.google.com/contact/spamreport.html
Så du menar att om en skrupellös individ vill registrera (läs: spamma) sina konkurenter till sökmotorerna så blir dessa bortplockade? Man kan endast bli "straffad" för saker inom ens egen kontroll, dvs onpage factors, inte ofpage factors. Det finns ingen logik bakom det annars....
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-28, 20:02 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Fulton@Nov 27 2004, 16:09
Nyfiken på att testa själv? Använd då detta lilla script:
varför inte bara använda wget?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-28, 21:21 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by Robert@Nov 27 2004, 20:04
Ang spamma sökmotorer: man blir inte bestraffad för det, möjligen om man ännu inte är índexerad att man hamnar längst bak i kön för varje anmälan, men det går inte att bara ange en url 100 gånger så blir det straffad.
Nja, en form av "straff" kanske..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 05:26 #14
Nick - AGAIGs avatar
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Nick - AGAIG Nick - AGAIG är inte uppkopplad
Medlem
Nick - AGAIGs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 58
Antingen så sköter du webbdesign och SEO själv eller så lägger du ut det på ett företag som gör båda delarna (jag utgår från att du har en fungerande sida redan). Det finns massor av tips om vad du bör göra för att få din sida att rankas högre, vissa metoder inte mycket svårare än att registrera sig till detta forum.

Om du inhandlar dessa tjänster/eller gör det själv, notera förljande punkter:
1. Se till att SEO firman är seriös och bekräftar "white hat" optimering, helst även berättar vad han skall göra. Undvik allt som har med spam "black hat" att göra.
2. Priset, 3500/halvår, kan vara rimligt för några få, och inte så frekventa sökfraser. Men räkna inte med arbete på daglig basis. Kräv någon form av resultat, åtminstone top 30 i Google för alla fraser (inte för mycket begärt).
3. Du behöver inte anmäla sidan till några sökmotorer, helt bortkastad tid. Sökmotorena plockar upp din sajt från webbsidor som länkar till din. Se punkt 4 om du i dag inte har några inkommande länkar.
4. BL (back links) är oerhört viktigt för Googles SERP. Anmäl sidan till massor av relaterade kataloger, länktexter med nyckelord. Starta med MDOZ.
5. Uppdatera sidan ofta.

Räkna med att det kan ta upp till 2 månader innan du ser frukten av ditt arbete!

Kolla gärna in min webbsida för lite fler gör det själv tips, www.agaig.in.th!

Mvh Niclas
Nick - AGAIG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 08:57 #15
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Jag kanske är korkad, men jag har inte riktigt förstått det svåra med SEO. Så varför inte göra det själv istället för att betala dyra pengar för det? Mina egna optimerade sidor brukar alltid hamna högt. Senaste sidan gick rakt upp på plats 5 och 16 för två ord/fraser. Kanske det "råkar" gå bra eftersom jag inte har krånglat till sidans design/funktion och håller mig till sunt förnuft? Kanske är det för att konkurrensen är svag?

Hur som helst så tror jag på att hålla sin nich så tajt som möjligt och att välja sökord/fraser med liten konkurrens. Det tror jag man kan komma långt på på egen hand.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 08:59 #16
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Fulton
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Så du menar att om en skrupellös individ vill registrera (läs: spamma) sina konkurenter till sökmotorerna så blir dessa bortplockade? Man kan endast bli "straffad" för saker inom ens egen kontroll, dvs onpage factors, inte ofpage factors. Det finns ingen logik bakom det annars....
Nix, det är inte vad det handlar om för jag tror att du missuppfattat vad jag skrev.

Låt säga att företaget "ToppShop" skapar en doorway sida på sin egen webbsajt vilken får till följd att deras webbsajt att hamna högst upp i Google rankingen vid sökning på sökordet "webbshop" (fast de inte jobbar med webbshopar utan med sökmotorpositionering). Medvetet så har man spammat Google med information som saknar relevans bara för att man vet att det ordet är mycket eftersökt.

Spam report ger en möjlighet att anmäla till Google som troligen kommer att ladda ned sidan och konstatera att sidan ifråga:

- aldrig laddas upp för besökaren utan denne sänds till annat innehåll
- använder sig av tekniska finter för att lura sökmotorn att tro att innehållet är relevant

Detta skall förhoppningsvis leda till att webbplatsen ifråga tas bort från index eller rasar rejält, vilket straffar den som fyller sökmortorn med skräp. Jag tror inte att den som anmälde liknande dumheter skulle kallas skrupelös, eller hur? Dessutom skulle det leda till att oseriösa sökordspositionerare fick tänka om sin strategi, och rent av börja köra med schyssta metoder vilket skulle gagna kunden.

Vad tror du? :huh:
Jo, jag missupfattade dig på en mening där. När folk i regel skriver att dom spammar sökmotorer så är det oftast i en diskussion om autosubmit-tjänster till sökmotorer via mjukvara/webben etc. Att alltså "råka" anmäla sin site till samma motor typ 10ggr.

Fö håller jag med dig till 100%. Är inte resultatet på sidan det det borde vara så ska (eller kan) man anmäla. Att innehåll ändras efter en indexering och därmed kan skilja sig markant är en sak, men siter som försöker visa olika sökresultat baserat på olika faktorer är ju uppenbara försök att manipulera motorn.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 09:02 #17
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by magiana@Nov 29 2004, 09:57
Jag kanske är korkad, men jag har inte riktigt förstått det svåra med SEO. Så varför inte göra det själv istället för att betala dyra pengar för det? Mina egna optimerade sidor brukar alltid hamna högt. Senaste sidan gick rakt upp på plats 5 och 16 för två ord/fraser. Kanske det "råkar" gå bra eftersom jag inte har krånglat till sidans design/funktion och håller mig till sunt förnuft? Kanske är det för att konkurrensen är svag?

Hur som helst så tror jag på att hålla sin nich så tajt som möjligt och att välja sökord/fraser med liten konkurrens. Det tror jag man kan komma långt på på egen hand.
Man kan göra *allt* själv. från att bygga ihop servern till att koda sin site till att optimera till att markandsföra. I grund och botten är allt en fråga om tid och tid är bekant = pengar för dom som har mycket att göra.
Du kan lära dig seo grunderna och komma ganska långt på dessa, ja, men för att gå steget längre behöver du lägga ner tid kontinuerligt på att updatera dig om vad som händer, varför det händer etc etc.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 12:43 #18
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Citat:
Du kan lära dig seo grunderna och komma ganska långt på dessa, ja, men för att gå steget längre behöver du lägga ner tid kontinuerligt på att updatera dig om vad som händer, varför det händer etc etc.
Om man har top-tio-placeringar på sina sökord, hur är det då möjligt att komma längre med dem? Mina sidor har varit ganska stabila sedan sajten startade i mars i år och jag kan inte påstå att jag har lagt ner någon tid på att optimera sidorna (så jag kan inte se tidsvinsten med att anlita en SEO). Men OK, jag ska väl erkänna att jag inte har top-tio-placeringar på alla sökord/fraser, den sämsta ligger på 27 eller nåt, men det ser jag inte som nåt stort problem. Jag tror det ordnar sig så småningom.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 13:45 #19
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by magiana@Nov 29 2004, 13:43
Citat:
Du kan lära dig seo grunderna och komma ganska långt på dessa, ja, men för att gå steget längre behöver du lägga ner tid kontinuerligt på att updatera dig om vad som händer, varför det händer etc etc.
Om man har top-tio-placeringar på sina sökord, hur är det då möjligt att komma längre med dem? Mina sidor har varit ganska stabila sedan sajten startade i mars i år och jag kan inte påstå att jag har lagt ner någon tid på att optimera sidorna (så jag kan inte se tidsvinsten med att anlita en SEO). Men OK, jag ska väl erkänna att jag inte har top-tio-placeringar på alla sökord/fraser, den sämsta ligger på 27 eller nåt, men det ser jag inte som nåt stort problem. Jag tror det ordnar sig så småningom.
Det beror lite på startfältet liksom. För vissa personer räcker det med att lägga till ordet "gurka" på sin sida för att komma 1:a medans andra nisher och optimeringar för konkurentutsatta ord behöver mycket mer. Tyvär så står ju inte andras siter i ett vaccum medans man/du är den enda som optimerar. Skulle hela världen införa "basic SEO" på alla sina sidor då ligger de flesta sidor också på ett +-0, alltså tillbaka till ruta 1. Mao för att klara sig med basic seo så krävs det att en större andel av startfältet inte hänger med i utvecklingen.
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-29, 16:59 #20
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Jag hade ju en teori tidigare i tråden att jag kanske får bra resultat p.g.a att konkurrensen är svag. Hur som helst så väljer jag medvetet sökord/fraser där efterfrågan är hög och tillgången liten. Det blir liksom lättare då. (Ex. om nu är jättemånga personer skriver om gurkor så kanske jag inte ska skriva om det utan om slanggurkor som inte så många skriver om.)

Visst, om alla använde "basic seo" så skulle jag kanske inte klara mig så bra, men alla gör ju inte det. Detsamma gäller väl för avancerad seo.... (Påminner mig om när man lekte "Herren på täppan" i mellanstadiet.)
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017