Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopias "Årliga kampanj"

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-02, 20:45 #11
mothmans avatar
mothman mothman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 37
mothman mothman är inte uppkopplad
Nykomling
mothmans avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 37
Konstigt att jag i förra veckan via mail blev ombedd att antingen faxa eller posta en uppsägning till Binero.

Edit : Har alla mailen kvar ....


"Så jag ber Dig faxa eller skicka in dokumentet som finns på bifogade länken så avslutar vi Dina konton. Skriv även var och vilka domännamn som ska flyttas så det blir verifierat med Din namnteckning.

https://www.binero.se/kundservice/hj...emid=9&nav=0,5

Fax: 08-514 801 40
Post adress: Pipers Väg 165, 170 73 SOLNA."
mothman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 09:23 #12
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Har kontrollerat detta och hittat brevväxlingen mellan dig och vår ekonomikille. Mycket riktigt så bad han dig faxa in uppsägningen, vilket var fel. Uppsägningar via telefon, e-post, brev eller fax accepteras sedan dess att vi införde våra nya avtalsvillkor (i maj). Det var samtidigt som vi införde månadsbetalningar och återbetalningar (om man avslutar i förtid). Vi har diskuterat detta och det var helt enkelt ett mänskligt misstag. Jag får givetvis be om ursäkt för det.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 10:12 #13
mothmans avatar
mothman mothman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 37
mothman mothman är inte uppkopplad
Nykomling
mothmans avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 37
Ok, det är absolut ingen fara! Jag är lika nöjd f.d kund trots det.
mothman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 10:53 #14
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Jonathan: Det där märkte jag också flertalet gånger, mest när jag sökte deras abbonemangsregler. Fick iallafall mig att helt strunta i erbjudandet, om inte företaget själv har en snabb och tillförlitlig sida så tror jag knappast att mitt konto kommer vara högre prioriterat.
Vi har prioriterat kundservrarna framför vår egna hemsidas server och det gjorde att vi inte riktigt klarade av det rekordantal som besökte hemsidan. Våra jourtekniker började arbeta med olika optimeringar redan under natten och så fort det är möjligt kommer vi att uppgradera övrigt också.

Citat:
Originally posted by -htiawe@Oct 2 2007, 00:42
Problemet jag hade förra gången var att de inte påminner när det är dags att säga upp om man inte vill ha kontot, har man skaffat kontot för 1:- så är det ganska stor risk att man glömmer bort det när ett år har gått och sen dimper det ned en räkning på 1000:-.
Det har vi löst med de nya villkoren. Får du en faktura för ett abonnemang som du inte vill ha kan du säga upp abonnemanget då (eftersom fakturan skickas ut innan abonnemanget har löpt ut).

Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Att man inte kan säga upp abbet elektroniskt är också oerhört underligt. Man kan ju undra vilken bransch de jobbar inom. Fast det är klart, deras servrar kanske ligger nere så det är säkrar med brev.
Jag håller med om att det kan verka underligt, men det är främst för att få in underskriften som gör det hela till ett juridiskt dokument. Notera att det är urkundsförfalskning att skriva under med en annans namn, men det är ännu inte något lagbrott att skicka e-post från någon annans avsändare. Men vi håller på att se över hela den rutinen och bland annat har vi fått lite förslag och kommentarer från konsumentverket på våra planer. Så om ett år kanske vi har helt andra rutiner.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 11:14 #15
Demandreds avatar
Demandred Demandred är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 21
Demandred Demandred är inte uppkopplad
Nykomling
Demandreds avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 21
EmilIsberg: Jag skulle jättegärna se att ni började använda PHP5. Finns en del övertygande argument på http://www.gophp5.org
Demandred är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 20:09 #16
Hamilton Hamilton är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 47
Hamilton Hamilton är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 47
Kanske lite off topic, men varför skickar inte Loopia pappersfakturor?
Har en fd kund till Loopia som inte fick några fakturor över huvudtaget....
Hamilton är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-04, 12:53 #17
stefanhansson
Guest
 
Inlägg: n/a
stefanhansson
Guest
 
Inlägg: n/a
Startade ett konto, och insåg efter uppstart och inloggning att Binero är betydligt bättre. På alla plan, både service, underhåll och användarvänlighet. Loopia har tappat stinget tycker jag, känns som om då Sulo och Nurmi lämnade över till Mamut och dem nya pojkarna i företaget så blev allt bara fäses.

Hoppas dem styr upp på rätt kurs igen, för även om gratis är gott så tar man inte påfyllning om det smakar dåligt.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-04, 12:59 #18
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 1 2007, 18:22
Har dom fixat faxen så man kan säga upp sina abonnemang om ett år? jag har inte lyckats säga upp mina i alla fall
Jag undrar varför Loopia eller Emil Isbers inte svarar på detta?
Jag har ett ägarbyte som inte finns hos dem för att deras j-a fax inte funkar.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-04, 13:45 #19
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Har dom fixat faxen så man kan säga upp sina abonnemang om ett år? jag har inte lyckats säga upp mina i alla fall
Jag undrar varför Loopia eller Emil Isbers inte svarar på detta?
Jag har ett ägarbyte som inte finns hos dem för att deras j-a fax inte funkar.
Jag måste ha missat det inlägget och det ber jag om ursäkt för.

Jag har vid ett par tillfällen gått igenom både telefonväxelns loggar och faxens egna loggar över inkomna samtal till faxen för att verifiera ett bortkommet fax, men vid alla de tillfällena så ser det ut som vi inte ens blivit uppringda av sändande fax. Jag har vid de tillfällen bett om mer information för att ge till vår teleoperatör, men inte fått något underlag som de kunde använda.

Nu vet jag inte om jag har hanterat ditt ärende, eller när du hade de problemen, men vi vill gärna hitta vad det är som orsakar problemet när det uppkommer.
Vi tar emot rätt många fax per dag och även om det kanske bara är någon gång i månaden som vi får besked att någon faxat utan att vi fått det så är det irriterande.

Det vi har gjort under hösten är att vi har börjat utvärdera några alternativa telefonnummer som går genom helt andra leverantörer och system. Om vi får besked om att ett fax kommit bort kan vi alltså ge ut andra telefonnummer som borde göra att vi får in faxet till oss åtminstone.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-04, 13:48 #20
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Originally posted by Hamilton@Oct 3 2007, 20:09
Kanske lite off topic, men varför skickar inte Loopia pappersfakturor?
Har en fd kund till Loopia som inte fick några fakturor över huvudtaget....
Man kan välja att få pappersfaktura istället för e-postfaktura, men det är en postavgift på 57 kr plus moms om det bara gäller domännamnsregistrering eller förnyelse.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017