Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Snart dags för en tävling, tjuvtitta på upplägget:

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-01, 12:40 #11
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
[...] utan tvekan flest medlemmar. Större incitament att skicka mer trafik vilket gynnar er som annonsör, + att det hade varit löjligt enkelt att skicka typ en lead med jättehög konverteringsgrad och dra hem tävlingen.
Bra tänkt! Men jag skulle också vilja att det fanns goda incitament även för små aktörer att tävla. Men jag förstår problematiken. Finns det någon lösning?
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 13:06 #12
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare
jakoobs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
Ja man kan ju göra om det till en seo tävling, ju högre upp sidan rankar på ett sökord får man mer poäng. Och ju mer sökningar det är för sökordet får man mer poäng. Man kan ju få lov att tävla med en sajt och ett valfritt sökord per bidrag. Men faktorn hur många medlemmar man varvar borde också vara med som en faktor...
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 14:08 #13
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av jakoob Visa inlägg
Ja man kan ju göra om det till en seo tävling, ju högre upp sidan rankar på ett sökord får man mer poäng. Och ju mer sökningar det är för sökordet får man mer poäng. Man kan ju få lov att tävla med en sajt och ett valfritt sökord per bidrag. Men faktorn hur många medlemmar man varvar borde också vara med som en faktor...
Serpen är väl i många fall individualiserad nu för tiden? Beroende på var man bor, vem man är, vilken server man kopplas upp mot etc. Känns som det är svårt att ha en oberoende rankning. Dessutom har jag svårt att tänka mig vilka sökord det ska vara. Jag vill ju inte (medvetet) konkurrera med vår SEO och SEM... sorry om jag låter negativ! Kanske kan vi ha en liten bonus för sidor som rankar bra, och så får tävlingsdeltagarna själva motivera varför de ska vinna?
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 15:47 #14
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 337
Hallå intressant tävling detta.

Kommer ni betalar 1500 för varje ny medlem?

Vad är kraven för att vara med i tävlingen?

Är det bara nya sidor som får delta i tävlingen eller även redan etablerad?
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-02, 16:24 #15
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av spexer Visa inlägg
Hallå intressant tävling detta.

Kommer ni betalar 1500 för varje ny medlem?
Vad är kraven för att vara med i tävlingen?
Är det bara nya sidor som får delta i tävlingen eller även redan etablerad?
Hej.

Alla sidor som fokuserar på hur Unionen passar en viss målgrupp får vara med, oavsett om det är gamla eller nya sidor. Tänken är att man ansöker om att bli affiliate, sen mailar mig för att jag ska lägga sidan i ett tävlingssegment där man får 1200 kr per ny medlem.

Du kan anmäla din sajt redan nu, men observera att detaljerna inte är klara än. Exempelvis så kommer jag nog inte räkna studentmedlemmar, eftersom ett sådant medlemskap bara kostar 100 kr så blir det för lätt att fuska för att få prispengarna.

Fler frågor?

Jag kommer givetvis berätta när alla detaljer är klara.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-03, 22:43 #16
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
När tror du att du kommer kunna presentera ett slutgiltigt upplägg för tävlingen?
CookieX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-04, 08:07 #17
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Nu är vi nära, vad tror ni om detta upplägg?

Tävla om 5000 kr extra på affiliatekontot.

Skapa en webbsida som förklarar varför Unionen passar en viss målgrupp. Lär dig mer om Unionens medlemsförmåner och koppla sedan ihop detta med en målgrupp som du har bra koll på. Kanske ett fritidsintresse? Exempelvis: "Anledningar till varför affiliates borde vara med i facket"

När sidan är klar så ansöker du om att bli affiliate med den nya sidan. Glöm inte att skicka ett mail till mig så jag kan lägga sajten i rätt segment. Som tack för ett bra arbete får du nämligen direkt 1200 kr per ny medlem, istället för 1000 kr.

Den sida som genererar flest nya godkända yrkesverksamma medlemmar vinner 5000 kr extra på sitt konto. Vi utser en vinnare 1 november. Detta under förutsättningarna att vi har minst 10 tävlande och att alla sidor gemensamt ska gett minst 90 nya medlemmar, annars förlängs tävlingen med en månad tills detta kriterium är uppfyllt.

I övrigt gäller samma regler som för alla affiliates.


[email protected]
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-04, 15:23 #18
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Detta kanske är tydligare:

"Detta under förutsättningarna att det är minst 10 affiliates som tävlar (med obegränsat antal webbsidor var) och att alla tävlande affiliates gemensamt fått in 90 nya medlemmar. Annars förlängs tävlingen med en månad tills detta kriterium är uppfyllt."
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-10, 09:45 #19
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Vet inte i om det är så intressant att följa min tankeprocess, men jag har kommit på lite nytt. Vad tror ni om följande?

Höstutmaning! 90 nya medlemmar till Unionen innan årsskiftet

Skapa en tydlig temasida som förklarar varför Unionen passar en viss målgrupp. Det är enkelt! Koppla bara ihop Unionens fina medlemsförmåner med en målgrupp som du har bra koll på. Kanske ett stort intresse? Exempelvis: "Anledningar till varför affiliates borde vara med i facket".

Priset på 8000 kr delas mellan den affiliate som har fått in flest nya medlemmar, samt den på prispallen (top 3) som har bäst konvertering (CR). En affiliate kan alltså vinna båda priserna. Vi slår ihop statistiken per affiliate, så tävla med så många temasidor du vill.

Vi vet att det ibland kan ta upp till 300 klick innan du får ett avslut. Därför vill vi ge dig en bra start med 2,40 kr/klick fram t.o.m. du fått ditt första avslut. Detta förutsätter att du givetvis håller god kvalité både på temasidan och på trafiken.

Nya studentmedlemmar räknas tyvärr inte i denna tävling. Men eftersom du fortfarande får 1000 kr i provision så kan det fortfarande vara värt att lyfta upp studenter som ett alternativ på din sida. Medlemskap för egenföretagare räknas och ger 1700 kr.

Tävligen pågår till dess att vi fått in totalt 90 nya medlemmar, men slutar tidigast första advent (2013-12-01). Det finns alltså ingen anledning att vänta.

Jag hjälper dig på traven, bollar gärna idéer och svarar på frågor.

[email protected]

Senast redigerad av jensplan den 2013-10-10 klockan 09:51
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-11, 10:48 #20
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Nu är det snart dags!

Jag behöver feedback på detta upplägg:
https://www.evernote.com/shard/s4/sh...1b06c33ee96ce8
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017