Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Räknar På Att Starta Eget Webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-06-04, 20:51 #11
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Jaså men jag tycker sidorna laddar ovanligt fort på wn.se faktist så då verkar det ju vara ganska bra anslutning

Pingade och fick 37 i genomsnitt tycker jag inte är så dåligt. Men som sagt så har jag bytt server leverantör som det ser ut nu men allt är ju inte spikat och klart.

Ps. Jag kommer erbjuda fri bandbred upp till den satta gränsen :P
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-04, 22:21 #12
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by viper@Jun 4 2003, 03:10 PM
Tänker inte erbjuda "obegränsad" bandbred för jag ska troligen inte hyra av rackshack.net längre heller då jag hittat ett billigare ställe ger mig mer för pengarna. Men jag lovar att köra med alla papprena på bordet.
I teorin går det erbjuda fri trafik.

Men det innebär att det kan bli dyrt för webhotellägarn samt
sakta för de andra kunderna om några sitter å laddar hela tiden!
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-04, 22:26 #13
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Citat:
Originally posted by viper@Jun 4 2003, 06:51 PM

Ps. Jag kommer erbjuda fri bandbred upp till den satta gränsen :P
Det brukar annars vara smart att lägga en hög bandbredd så verkar du åtminstone väldigt mycket mera seriös...
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-04, 22:51 #14
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Citat:
Originally posted by qo-naq+Jun 4 2003, 08:26 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (qo-naq @ Jun 4 2003, 08:26 PM) <!--QuoteBegin--viper@Jun 4 2003, 06:51 PM

Ps. Jag kommer erbjuda fri bandbred upp till den satta gränsen *:P
Det brukar annars vara smart att lägga en hög bandbredd så verkar du åtminstone väldigt mycket mera seriös... [/b][/quote]
Ja bandbreden kommer vara väldigt hög faktist, hammnar väll runt en 5-8 gb på dom mindre kontona, och upp till 15gb på dom störe kontona, Sen alla såna där special konton jag kommer ha tex, E-handelslösningar, forum och liknande kommer väll få runt 5gb. Vi pratar då i månaden dock så får dom själklart köpa mer om dom vill det då. Har 450gb transfer i månaden att röra mig med om jag tar en box från ett annat ställe än rackshack och kan sedan köpa mer bandbred väldigt billigt så igentligen är bandbreden inte så farligt nu i början. Senare om det kommer storfräsare och ska ha ett konto med typ 100gb transfer i månaden så får jag väll ordna det om jag kan.
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-04, 23:46 #15
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Citat:
Originally posted by viper@Jun 4 2003, 08:51 PM
Har 450gb transfer i månaden att röra mig med om jag tar en box från ett annat ställe än rackshack och kan sedan köpa mer bandbred väldigt billigt så igentligen är bandbreden inte så farligt nu i början.

Senare om det kommer storfräsare och ska ha ett konto med typ 100gb transfer i månaden så får jag väll ordna det om jag kan.
Värt att tänka på (var bla. uppe för diskussion i tråden ang. b-one.nu) är processortid och annat som rör utrustningens prestanda.

Se till att skriva reglerande dokument vad gäller utnyttjande av resurser för användare om du skall inrikta dig på kunder som skickar över 100gb data per månad.
Ludvig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-05, 01:26 #16
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ps. Jag kommer erbjuda fri bandbred upp till den satta gränsen
Fri bandbredd är fri bandbredd, ska detta vara så svårt att förstå? Det finns inget tak i varken fri eller obegränsad. I och med att det finns en begränsning i alla nät, går det inte att erbjuda detta.

Är det din sakliga expertis som driver dig i frågan eller är det helt enkelt ett begär att göra lite snabb pengar? I och med dina frågor vill jag anta att det sista stämmer. Utan tvekan känns det som om du behöver lite mer erfarenhet innan du tar rollen som systemadmin och supporttekniker för ett webbhotell.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-05, 01:34 #17
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Citat:
Originally posted by cerebus@Jun 4 2003, 11:26 PM
Fri bandbredd är fri bandbredd, ska detta vara så svårt att förstå?
Det var ett skämt men ni kanske inte förstod det så förlåt mig så mycket för att jag inte förklarade det för er isåfall.
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-05, 01:42 #18
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Citat:
Originally posted by Ludvig@Jun 4 2003, 09:46 PM
Värt att tänka på (var bla. uppe för diskussion i tråden ang. b-one.nu) är processortid och annat som rör utrustningens prestanda.

Se till att skriva reglerande dokument vad gäller utnyttjande av resurser för användare om du skall inrikta dig på kunder som skickar över 100gb data per månad.
Själv klart så kan man ju inte får göra vad som helst på servern, (Finns regler för allt) sitter och funderar på det här med SSL Licenser, det kostar ju ursäkta ordvalet "svinigt" med pengar för endast en licens. Tycker nästan världen borde ha kommit så långt att det finns någon billigare eller opensource ssl likande säkerhets certifiering man kan använda. Ni kanske vet det?, har hört talas om något som heter openssl vet ej om det är en server eller vad det är. Finns även något som heter apache-ssl men som inte verkar vara lagligt helt och hållet. Det är meningen att om man vill ha ssl på sidan så tänkte jag att dom som vill ha det skulle slippa betala för det. Ni kanske har någon lösning på detta och vad finns det mer för säkerhets lösningar igentligen när det gäller sånt här?
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-05, 01:55 #19
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Ludvig Ludvig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 161
Citat:
Originally posted by viper@Jun 4 2003, 11:42 PM
Själv klart så kan man ju inte får göra vad som helst på servern, (Finns regler för allt) sitter och funderar på det här med SSL Licenser, det kostar ju ursäkta ordvalet "svinigt" med pengar för endast en licens.
Att "hux flux" ge sig in på en marknad där det återfinns kunder med stora krav kräver också mycket av företaget (I detta fall dig) som levererar tjänsterna.

Citat:
Funderar på att erbjuda ett e-handels konto där du får en webbbutik som är helt fungerande från start bara logga in och ställa in diverse saker. Kommer finnas väldigt många stilar att välja melan även möjligt att göra om själva butiken själv eller så kan jag göra det för en extra kostnad.
Istället för att försöka konkurrera med befintliga aktörer på marknaden kan det vara en idé att hitta sin personliga nisch.

Varför vill du erbjuda dina tjänster till andra? Vad utmärker din verksamhet i mängden?
Framförallt, varför skall vi köpa tjänster av just dig? Är det så att du kan erbjuda specialkompetens inom ett visst område?
Ludvig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-05, 02:04 #20
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
Vill knyta an till ditt första inlägg och besvara frågan om domäner.

Har själv funderat på det här med att kunna tillhandahålla domäner till mina kunder och det är en svår marknad... För att du ska kunan registrera domäner så måste du vara certifierad ÅF för tex. nic-se, nu-names eller liknande, en sådan licens kostar pengar - och inte lite pengar tyvärr. Därför behöver du ett stort antal domänregistreringar innna du tjänat din första krona på det. Så det är inget att rekommendera om du ska starta i liten skala.

Alternativet är att du säljer genom ett annat licenserat företag, priset kanske kan gå upp något men du slipper själv licenskostnaderna. Finns ett flertal företag som tillhandahåller detta - speciellt för .com så det är inga problem. Problemen kommero m något går snett, då måste din kund först kontakta dig och du i din tur dit provider av domännamnet.
Skulle ditt företag även konka sitter dina kunder i klistret då de kanske inte vet vart de ska vända sig - blir ett extra steg så att säga och det kan krångla till det en hel del.

Mina tankar kring detta.
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017