Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


E-posthosting

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-06, 15:27 #11
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Det här handlar inte om att Loopia inte orkar eller inte är tillräckligt service-minded, det handlar om att David efterfrågar en tjänst som Loopia inte tillhandahåller. Loopia tillhandahåller webbhotellstjänster samt domännamnstjänster (LoopiaDNS), inte enbart renodlade e-posttjänster. Hoppas du kan finna en leverantör som kan erbjuda dig det du efterfrågar.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 16:59 #12
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Tja, det finns drivor med sådana som kan tänka sig att hjälpa dig med e-posten, men lika många backar nog när du skriver "obegränsat" för det finns inget som är obegränsat. Det är lika oseriöst att erbjuda "obegränsad" trafik som att säga att man erbjuder obegränsat antal e-postkonton, lagringsplats eller vad som helst är obegränsat.

Går du till bilhandlaren och säger "jag vill ha tillgång till obegränsat antal bilar, men jag vill betala en fast summa"? Du lär ju få svaret att den fasta summan inte går att kombinera med "obegränsat". Eller...?

Specificera hur många domäner du vill lägga upp och hur många konton och hur mycket mer du behöver i tjänster kring det så kan du säkert på en bunt offerter sända till dig, annars inte (eller bara från folk som inte kan räkna och de kommer du knappast ha glädje av sedan)...

Rätta mig om jag har fel.... h34r:
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-06, 17:13 #13
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by Xamda@Jul 6 2005, 15:59
Tja, det finns drivor med sådana som kan tänka sig att hjälpa dig med e-posten, men lika många backar nog när du skriver "obegränsat" för det finns inget som är obegränsat. Det är lika oseriöst att erbjuda "obegränsad" trafik som att säga att man erbjuder obegränsat antal e-postkonton, lagringsplats eller vad som helst är obegränsat.

Går du till bilhandlaren och säger "jag vill ha tillgång till obegränsat antal bilar, men jag vill betala en fast summa"? Du lär ju få svaret att den fasta summan inte går att kombinera med "obegränsat". Eller...?

Specificera hur många domäner du vill lägga upp och hur många konton och hur mycket mer du behöver i tjänster kring det så kan du säkert på en bunt offerter sända till dig, annars inte (eller bara från folk som inte kan räkna och de kommer du knappast ha glädje av sedan)...

Rätta mig om jag har fel.... h34r:
Antalet kan ju vara obegränsat ändå, man kan ju t.ex. ha ett fast utrymme på t.ex. 150mb för e-post, sen får slutkunden skapa hur många pop-konton den vill men alla konton samsas om det totala utrymmet.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-07, 10:00 #14
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Citat:
Originally posted by Xamda@Jul 6 2005, 16:59
Tja, det finns drivor med sådana som kan tänka sig att hjälpa dig med e-posten, men lika många backar nog när du skriver "obegränsat" för det finns inget som är obegränsat. Det är lika oseriöst att erbjuda "obegränsad" trafik som att säga att man erbjuder obegränsat antal e-postkonton, lagringsplats eller vad som helst är obegränsat.

Går du till bilhandlaren och säger "jag vill ha tillgång till obegränsat antal bilar, men jag vill betala en fast summa"? Du lär ju få svaret att den fasta summan inte går att kombinera med "obegränsat". Eller...?

Specificera hur många domäner du vill lägga upp och hur många konton och hur mycket mer du behöver i tjänster kring det så kan du säkert på en bunt offerter sända till dig, annars inte (eller bara från folk som inte kan räkna och de kommer du knappast ha glädje av sedan)...

Rätta mig om jag har fel.... h34r:
Det var en himla massa dillande då, om det är någon som kan rekommendera en e-posthost så vill jag veta annars behövs det inga inlägg.
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-07, 12:01 #15
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Lånar sluttampen på Davids tråd då jag vet att det löst sig i hans fråga.

Då var vi där igen, raderade ett par inlägg.

Många ställer sig frågande till varför egna operatörer inte får och ska göra inlägg, oavsett om man har webbhotell eller tryckeri.

Scenariot kan vara att Person1 frågar efter en specifik tjänst inom något område.

Om en tjänsteleverantör svarar, blir relevansen i svaret noll, nada. Självklart anser den egna tjänsteleverantören att hans/hennes tjänster är bra till ändamålet, men för WN;s del handlar det om reklam och det drar mycket folk till WN vars enda uppgift är att fylla med inlägg för att sälja sin egen tjänst eller produkt.

Om någon utomstående person, som haft en kundupplevelse av en leverantör istället svarar "" Jag tycker XXX AB är bra för dom.... och..... och har bra.... "" så blir svaret relevant, ingen egenvinning inblandad.

Jag tror alla, eller åtminstone många här på WN tycker denna regel är bra, annars skulle vi få se tjänste och produktleverantörer som svarar "jag har det, det kan vi fixa" i varenda tråd.

Detta har diskuterats otaliga gånger förut, det finnas andra mindre nogräknade forum där man kan göra reklam för sina tjänster i diskussionerna, WN är inte ett av dom
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-07, 12:11 #16
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Jag tror alla, eller åtminstone många här på WN tycker denna regel är bra, annars skulle vi få se tjänste och produktleverantörer som svarar "jag har det, det kan vi fixa" i varenda tråd
Håller med dig, det är bra att det är lite organiserat annars så är det som du säger att det kommer in mängder med "jag har det, det kan vi fixa" i varenda tråd.

Men man måste ändå kunna lösa det på något sätt om man verkligen har en produkt som passar, hur man ska få det bra i längden är ett annan fråga.. Kanske det är enklast att bara PM'a..

Sen måste man skilja på marknadsföring eller "egen reklam" av en produkt och en rekommendation av en produkt vilket har visat sig vara svårt för alla. Tycker ni gör det bra som har så pass bra koll på WN jämfört med andra forum, fortsätt med det.
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-07, 12:24 #17
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by Tomas B@Jul 7 2005, 11:11
Citat:
Jag tror alla, eller åtminstone många här på WN tycker denna regel är bra, annars skulle vi få se tjänste och produktleverantörer som svarar "jag har det, det kan vi fixa" i varenda tråd
Håller med dig, det är bra att det är lite organiserat annars så är det som du säger att det kommer in mängder med "jag har det, det kan vi fixa" i varenda tråd.

Men man måste ändå kunna lösa det på något sätt om man verkligen har en produkt som passar, hur man ska få det bra i längden är ett annan fråga.. Kanske det är enklast att bara PM'a..

Sen måste man skilja på marknadsföring eller "egen reklam" av en produkt och en rekommendation av en produkt vilket har visat sig vara svårt för alla. Tycker ni gör det bra som har så pass bra koll på WN jämfört med andra forum, fortsätt med det.
För medlemmar som vill exponera tjänster eller produkter finns annonseringsalternativet, sen om det handlar om marknadsföring eller reklam spelar ingen roll, inget sådant på WN helt enkelt .

Att erbjuda något till personer via PM är lika illa det, också något vi förbjuder, får vi tips om sådan aktivitet så agerar Admins.

Vi är inte stenhårda med detta, om en medlem kommer med mycket bra information och läsvärda inlägg är det en tillgång för WN och det modereras inte lika hårt, jämfört med en person som kanske enbart gör inlägg om den egna tjänsten/produkten i vart och vartannat inlägg.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-17, 16:49 #18
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by Decibel@Jul 7 2005, 12:01
Lånar sluttampen på Davids tråd då jag vet att det löst sig i hans fråga.
Jag är också intresserad av att veta hur det löste sig eftersom jag nu letar en liknande tjänst.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-17, 22:24 #19
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Inte dåligt, du lyckades väcka en 2 år gammal tråd till liv
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-17, 22:31 #20
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Space2u har mailhotell.
  Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017