Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


web10 ställer in betalningar.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-14, 16:24 #11
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by alex5394@May 14 2004, 07:09
Citat:
Men slutkunden i detta fall (vi), vem har vi krav emot? Web10 eller TD?
"vi" har inga krav eller rätt att kräva något.

får td betalt av web10, betalar td oss.
Om inte web10 betalar sin faktura, får vi inte något betalt alls.
Ja, detta system som TradeDoubler har känns verkligen som att man är helt utlämnad till andras godtycke och inte kan påverka situationen själv på något sätt. Det borde rimligtvis vara så att konkurser ingår i TradeDoublers åttagande att klara ut och att vi affiliates får vår ersättning ändå. AffiliateNetwork har åtminstone påstått att dom ska jobba så, om dom bara håller sig till det är det något som ger dom en stor fördel framför TD.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-14, 18:22 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av alex5394
Citat:
Men slutkunden i detta fall (vi), vem har vi krav emot? Web10 eller TD?


"vi" har inga krav eller rätt att kräva något.

får td betalt av web10, betalar td oss.
Om inte web10 betalar sin faktura, får vi inte något betalt alls.

Ja, detta system som TradeDoubler har känns verkligen som att man är helt utlämnad till andras godtycke och inte kan påverka situationen själv på något sätt. Det borde rimligtvis vara så att konkurser ingår i TradeDoublers åttagande att klara ut och att vi affiliates får vår ersättning ändå. AffiliateNetwork har åtminstone påstått att dom ska jobba så, om dom bara håller sig till det är det något som ger dom en stor fördel framför TD.
förstår inte riktigt ditt resonemang hur Tradedoubler skulle "klara ut företagets konkurs"? finns inga pengar i företaget så går det ju inte att få ut pengarna (om inte konkursförvaltaren lyckas sälja ut en massa vid en senare tidpunkt). Tradedoubler är ju också beroende av att pengarna kommer in från annonsörerna för att kunna betala ut pengar.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-14, 18:46 #13
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Värt att tilläga är ju även att det i 9.9/10 fall inte finns en spänn kvar till fordringsägarna efter personalskulder, skatteskulder, kreditinstitut... så de där stålarna kan ni nog vinka farväl till vid det här laget...

Visst har lagen ändrats något i år, men chansen att ni ska få ut några pengar från TD/web10 är näst intill obefintlig.
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-14, 20:18 #14
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Citat:
Originally posted by alex5394@May 14 2004, 05:50
web10 ställer in betalningarna till sina affiliate.
Detta samtidigt som de har driftstörningar pga uppgradering till redundanta linor.

Citat:
DRIFTSTATUS
*
11/05/2004 14:38:59 - Redundant connection
We're planning to start using our new redundant connection friday the 14'th of May at 18.00 *
There may be som downtime while setting up the connection.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-14, 22:59 #15
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by marcuss@May 14 2004, 15:22
förstår inte riktigt ditt resonemang hur Tradedoubler skulle "klara ut företagets konkurs"? finns inga pengar i företaget så går det ju inte att få ut pengarna (om inte konkursförvaltaren lyckas sälja ut en massa vid en senare tidpunkt). Tradedoubler är ju också beroende av att pengarna kommer in från annonsörerna för att kunna betala ut pengar.
Mitt resonemang kanske behöver förtydligas då:
Som affiliate ansluten till TradeDoubler har jag inget avtal med den enskilda annonsören. Avtal med annonsören har TradeDoubler. Jag har ingen som helst rätt att ens försöka påverka någon till någonting i ett fall av inställda betalningar. Med "godtycket" jag nämnde menar jag alltså att de skulle kunna hända (säger inte att det sker) att TradeDoubler väljer att strunta i att lägga kostnader på att försöka driva in vad som går, dom ser ju bara till sin förlust som inte är så stor eftersom dom inte behöver betala oss affiliates något. TradeDoubler jobbar med väldigt många annonsörer och de flesta gör ju faktiskt inte konkurs. De avgifter de tar ut av annonsörna för egen del skulle kunna innefatta ett kalkylerat bortfall då och då för en konkurs (med bibehållen ersättning till affiliates). Med det systemet skulle motiveringen vara större för TradeDoubler att dels driva in vad som går och, kanske framförallt, bevaka om någon annonsör verkar vara konkursmässig och då genast avsluta det annonsörsprogrammet.
I de fall jag har ett reklamavtal direkt med företag är ju situationen en annan, då är allt upp till mig - då har jag ju också dessa saker med i bakhuvudet när jag prisförhandlar. Eller hur?
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-16, 11:15 #16
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Var hittar ni informationen om att de gått i konkurs?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-16, 15:53 #17
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Citat:
Var hittar ni informationen om att de gått i konkurs?
Tradedoubler mailade ut att web10 inte har betalt sina räkningar till TD, så TD har tagit dom till inkasso. Så dom har inte gåt i KK ännu...
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-18, 16:43 #18
TD Supports avatar
TD Support TD Support är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 8
TD Support TD Support är inte uppkopplad
Nykomling
TD Supports avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 8
Med anledning av nedanstående uppmaning har TradeDoubler beslutat att bli mer aktiva i detta forum.

Då TradeDoubler inte heller får betalt om inte företaget inkommer med betalningen ligger det i lika stort intresse hos oss att driva in betalningarna. TradeDoubler har en process som går till som följer
1) Kreditkontroll görs på alla kunder innan de accepteras som kund, dvs kontroll att de har god betalningsförmåga, är ett AB och inte har betalningsanmärkningar.
2) Direkt när betalningstiden (30 dagar) går ut skickas en påminnelse.
3) Samtidigt kontaktas företaget med information om att programmet stängs ner inom en vecka om betalning ej är inkommen
4) Ärendet skickas till inkasso (de har sina processer) en vecka efter påminnelsen skickats. Samtidigt stängs programmet ner och annonsplatserna erhåller ett mail med information.
TD Support är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-18, 16:56 #19
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Med anledning av nedanstående uppmaning har TradeDoubler beslutat att bli mer aktiva i detta forum.
Hej TD och välkommen till WN.

Tradedoubler är/har/ och kommer att bli/vara flitigt diskuterat bland WN's medlemmar och jag anser det mycket bra att ni har hittat hit och kan bemöta kretik/beröm.

Hoppas att ni kommer att vara aktiva här i forumet.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-05, 12:28 #20
smslandet smslandet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 23
smslandet smslandet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
förstår inte riktigt ditt resonemang hur Tradedoubler skulle "klara ut företagets konkurs"? finns inga pengar i företaget så går det ju inte att få ut pengarna (om inte konkursförvaltaren lyckas sälja ut en massa vid en senare tidpunkt). Tradedoubler är ju också beroende av att pengarna kommer in från annonsörerna för att kunna betala ut pengar.
Mitt resonemang kanske behöver förtydligas då:
Som affiliate ansluten till TradeDoubler har jag inget avtal med den enskilda annonsören. Avtal med annonsören har TradeDoubler. Jag har ingen som helst rätt att ens försöka påverka någon till någonting i ett fall av inställda betalningar. Med "godtycket" jag nämnde menar jag alltså att de skulle kunna hända (säger inte att det sker) att TradeDoubler väljer att strunta i att lägga kostnader på att försöka driva in vad som går, dom ser ju bara till sin förlust som inte är så stor eftersom dom inte behöver betala oss affiliates något. TradeDoubler jobbar med väldigt många annonsörer och de flesta gör ju faktiskt inte konkurs. De avgifter de tar ut av annonsörna för egen del skulle kunna innefatta ett kalkylerat bortfall då och då för en konkurs (med bibehållen ersättning till affiliates). Med det systemet skulle motiveringen vara större för TradeDoubler att dels driva in vad som går och, kanske framförallt, bevaka om någon annonsör verkar vara konkursmässig och då genast avsluta det annonsörsprogrammet.
I de fall jag har ett reklamavtal direkt med företag är ju situationen en annan, då är allt upp till mig - då har jag ju också dessa saker med i bakhuvudet när jag prisförhandlar. Eller hur?
Jo men å andra sidan så förlorar ju tradedoubler minst lika mycket om ett företag kursar. Deras egna procent av klick/lead/ avsluten får ju inte dem heller + att dem förlorar en annonsör dem skulle få in någon halv miljon kanske t.om. miljon på per år.

Men å andra sidan får jag hålla med om att tradedoubler sätt med betalningar är mycket märkliga. Tycker annonsörerna bör betala innan som vi alla andra som annonserar gör.

Jag får ut ungefär 65-90 procent av det jag ska få vid varje utbetalning, inte för företagen kursat utan för dem inte betalat (än).

Sånt får man leva med, tradedoubler är förövrigt helt ok enligt mig och jag omsätter mycket pengar där.
smslandet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017