Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Att ge bättre villkor till vissa affiates

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-02, 18:56 #11
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
robertsson, du är nog FÖR bra.. företaget går i putten när de skall betala dina fakturor.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-03, 00:20 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by klon@Dec 2 2006, 17:58
Och när jag ändå är igång så kan jag säga att jag tycker det börjar bli dags för ett Förbund som ser efter ersättningarna för alla Er som är affiliate som privatpersoner eller omomsade organissationer som föreningar o dyl.
Ni ska ju skatta för provisionen det behöver inte dom momdregistrerade göra dom skattar på vinsten.
Jag förstår inte riktigt vad du tycker är problemet?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-03, 12:00 #13
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
Att många inte får ut det dom borde. DVS rätt ersättnibg, massor av annonsörer ja de flesta betalar inte ens en spott i en kopp. Finns det inte någon annan av Er som varit med lite som kan stå upp? Dvs. Var uppriktig och tala om vad du vet. Detta är ett stort ämne internationelt just nu. ska vi ta fast pris eller? Varför sälja resor till ex.100:- per order när ordervärdet är kanske 3 4 5 eller 6 tusen. vi borde få 10% minst på det. Detta gör mig mycket. adlibris som dessutom tar ut högt porto borde ge 25% pga. låga priser.
Jag har ett avtal med ett fotoföretag det ger 40% men eftersom besökarna vill ha annat med måste jag ha ex. adlibris som intr vill betala helst gratis förmodligen liksom alla pengar som vi dessutom måste betala avgifter ock skatt på så adlibris provision blir 5% minus avgifter o skatt och har du otur så är den 70% dvs du får behålla 1.5% och du undrar vad problemet är.
IUSA och Englanfd vet jag att det fins organ för detta inte bara sådana som sitter på informationen och tjänat själv just därför Ett organ, förbund eller kalla det vad du vill.
klon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-03, 14:10 #14
Blackexs avatar
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
Blackex Blackex är inte uppkopplad
Medlem
Blackexs avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 238
egentligen borde man få dela 50% på vinsten.

jag känner också till affiliaterprogram där man även får del av framtidia intäkter som man har genererat. dvs fixar du en ny kund så får du provision på allt som kunden handlar för all framtid.
Blackex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-03, 14:22 #15
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
klon & blackex, det är ju självreglerande. Du blir affiliate till dem som betalar ut bra provisioner.

Om ni inte är nöjda, leta andra affiliates? Kör adsense istället. Om ni inte tycker ni får nog betalt - börja sälja saker själva. Att sitta här och gnälla om ersättningarna är ju bara rent ut sagt patetiskt. Jag är övertygad om att robertsson tex har påpekat sina problem för tradedoubler. Själv gör jag iaf detta och det brukar resultera i att jag hamnar i bättre stegar om det finns (senast för nån veckan sen bara).

Det gäller ju att leverera vettig trafik, att du pratar med rätt person etc, men jag förstår verkligen inte varför tradedoubler skulle bry sig om smålirare som genererar ett par klick om dagen och nån lead i veckan..
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-03, 22:04 #16
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
ja egoister finns överalt
klon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-03, 22:22 #17
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
klon blackex, det är ju självreglerande. Du blir affiliate till dem som betalar ut bra provisioner.
Om ni inte är nöjda, leta andra affiliates? Kör adsense istället. Om ni inte tycker ni får nog betalt - börja sälja saker själva. Att sitta här och gnälla om ersättningarna är ju bara rent ut sagt patetiskt. Jag är övertygad om att robertsson tex har påpekat sina problem för tradedoubler. Själv gör jag iaf detta och det brukar resultera i att jag hamnar i bättre stegar om det finns (senast för nån veckan sen bara).
Det gäller ju att leverera vettig trafik, att du pratar med rätt person etc, men jag förstår verkligen inte varför tradedoubler skulle bry sig om smålirare som genererar ett par klick om dagen och nån lead i veckan..

Jag håller med i vad du säger, men ingen börjar på toppen med en sajt. Jag tror ingen här började sin första dag med att leverera 400+ avslut.
Oftast kan man bygga upp bra/bättre re Om man som du säger kontaktar rätt person och bara är trevlig så kommer de säkert lyssna.


På tal om adsense, någon som har prövat "nya adsense" där man säljer genom avslut och inte genom klick?

Citat:
Ursprungligen postat av klon
ja egoister finns överalt
Jadu.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-04, 01:34 #18
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Citat:
Originally posted by -grazzy@Dec 3 2006, 15:22
klon blackex, det är ju självreglerande. Du blir affiliate till dem som betalar ut bra provisioner.
Om ni inte är nöjda, leta andra affiliates? Kör adsense istället. Om ni inte tycker ni får nog betalt - börja sälja saker själva. Att sitta här och gnälla om ersättningarna är ju bara rent ut sagt patetiskt. Jag är övertygad om att robertsson tex har påpekat sina problem för tradedoubler. Själv gör jag iaf detta och det brukar resultera i att jag hamnar i bättre stegar om det finns (senast för nån veckan sen bara).
Det gäller ju att leverera vettig trafik, att du pratar med rätt person etc, men jag förstår verkligen inte varför tradedoubler skulle bry sig om smålirare som genererar ett par klick om dagen och nån lead i veckan..


Jag håller med i vad du säger, men ingen börjar på toppen med en sajt. Jag tror ingen här började sin första dag med att leverera 400+ avslut.
Oftast kan man bygga upp bra/bättre re Om man som du säger kontaktar rätt person och bara är trevlig så kommer de säkert lyssna.

På tal om adsense, någon som har prövat nya adsense där man säljer genom avslut och inte genom klick?
Citat:
Ursprungligen postat av klon
ja egoister finns överalt
Jadu.

Nej nej.. det är inte så jag menar. Men "beggars cant be choosers". Jag har blivit promotad i ett par program där jag kör halvbra. Delvis för att jag har tjatat, delvis för att jag har pratat med rätt personer. Det är inte allt att köra 400 leads / vecka... Testa ringa den ansvarige på era bästa program på TD och diskutera med dem hur ni kan bli ännu bättre istället..
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-04, 05:59 #19
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 218
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem
PeterHAs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 218
Klart man ska ha god kontakt med program ansvarige om msn vill få bättre avtal.
PeterHA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-04, 09:12 #20
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
klon klon är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 40
gnäll
klon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017