Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Netland

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-23, 21:43 #11
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Nov 23 2004, 17:19
Hej,

Sjalv har jag lamnat in min uppsagning och nar tiden ar gangen sa ar jag ocksa borta. Det varsta kanske med hotellet, forutom nertider, ar ju framforallt att man kan inte styra nagot sjalv. Inte andra losenord, lagga upp databaser eller skapa underdomaner. Allt det gar att gora endast om man mailar in till webbhotellet. Detta ar lojligt. Det finns alldeles for manga alternativ i denna prisklass, sa jag forstar inte varfor man skall ligga kvar dar!
Alltså netland är enligt mig iaf ett bra och prisvärt ställa att ha sina sajter på. Annars hade jag inte en gång i tiden placerat alla mina sajter där. Självklart är driftstatusen under den senaste tiden inte acceptabel men å andra sidan lovar de att ordna detta inom kort. Jag har alltid fått mycket bra och snabb support främst via ICQ.

Om bara driftproblemen upphör så kommer jag alltid vara kvar på netland...

Den som lever får se =)
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-24, 04:35 #12
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ja, kanske du tycker det. Jag har haft sidan dar i snart ett ar och tycker inte alls att dessa driftproblem har varit tidsbegransade tills nyligen. Ofta sa har sidan segat ner p.g.a. deras mysql, som verkar ha varit mycket belastat. Under topparna pa dagarna sa har det tagit langt tid att ladda vanliga textsidor, som varit baserade pa en databas. Dessutom att inte ha en kontrollpanel man kan skota enkla uppgifter sjalv kanns ju foraldrat av ett webbhotell idag. Kanns amatormassigt att man for alla andringar skall behova maila in och vanta pa ett svar. Lojligt!
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-24, 09:13 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Nov 24 2004, 05:35
Kanns amatormassigt att man for alla andringar skall behova maila in och vanta pa ett svar. Lojligt!
Vad jag reagerar på är att detta tar ju även tid av någon administratör på webbhotellet. Genom en användarvänlig kontrollpanel kan ju intäkterna användas till säkrare servrar...

Dessutom så får kunderna valuta och mer möjligheter för de pengar dom betalar...
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-24, 13:53 #14
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Beror i och för sig på. Kontrollpaneler i sig kostar pengar.

Och många gånger behövs diskussioner med supportpersonal innan kunden vet vilken tjänst de egentligen vill ha.

Det finns säkert en grupp kunder som vill ha ett webbhotell där de inte gör speciellt mycket själva utan ringer till sin kontaktperson som fixar det åt dem. Det innebär ju däremot en högre kostnad för kunden, men för de som inte riktigt har koll kan det kanske vara bättre.

Poängen är att det inte behöver vara av ondo att kontakta supporten på webbhotellet.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-24, 14:04 #15
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by jonny@Nov 24 2004, 14:53
Beror i och för sig på. Kontrollpaneler i sig kostar pengar.

Och många gånger behövs diskussioner med supportpersonal innan kunden vet vilken tjänst de egentligen vill ha.

Det finns säkert en grupp kunder som vill ha ett webbhotell där de inte gör speciellt mycket själva utan ringer till sin kontaktperson som fixar det åt dem. Det innebär ju däremot en högre kostnad för kunden, men för de som inte riktigt har koll kan det kanske vara bättre.

Poängen är att det inte behöver vara av ondo att kontakta supporten på webbhotellet.
Allt blir mer och mer automatiserat, men ändå finns det bensinmackar där folk tankar bilen åt en, tvättar rutan osv. Och ändå finns det banker där du skriver på ett papper för att få ta ut pengar, där internetbank eller uttagsautomat inte existerar. Det är rätt skoj att sånna lever kvar trotts allt ^^
Joel är inte uppkopplad  
Oläst 2004-11-24, 16:19 #16
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Originally posted by jonny@Nov 24 2004, 14:53
Beror i och för sig på. Kontrollpaneler i sig kostar pengar.

Och många gånger behövs diskussioner med supportpersonal innan kunden vet vilken tjänst de egentligen vill ha.

Det finns säkert en grupp kunder som vill ha ett webbhotell där de inte gör speciellt mycket själva utan ringer till sin kontaktperson som fixar det åt dem. Det innebär ju däremot en högre kostnad för kunden, men för de som inte riktigt har koll kan det kanske vara bättre.

Poängen är att det inte behöver vara av ondo att kontakta supporten på webbhotellet.
Visst kostar det pengar, men kanske inte riktigt lika mycket som personalen gör. Dessutom är det en investering med kostnad att dra av.
Det finns inget som säger att kunden måste använda sig av den, det finns ju dom som vill bli servade. Men som du skriver kan det bli en högre kostnad för kunden i form av support/installationsavgift.
Angående diskussioner så handlar det väl snarare om att sälja i försäljningsskedet redan innan kunden tecknar kontot?

Tycker förövrigt inte att det handlar om huruvida det är "av ondo" eller inte med supportkontakt, men man måste fundera över möjligheterna att effektivisera supporten / företaget..

Men, men... Hoppas att det löser sig för vår ursprungliga frågeställare i alla fall..
Storen är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-01, 14:19 #17
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Vad är det som händer med Netland egentligen? Gör dom något överhuvudtaget för att förbättra tjänsten? Hört från flera håll att servern varit otillgänglig i 20 timmar. BBB-kunder är det helt dött för.
Jon A är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-01, 14:36 #18
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Originally posted by Jon Adolfsson@Dec 1 2004, 15:19
Vad är det som händer med Netland egentligen? Gör dom något överhuvudtaget för att förbättra tjänsten? Hört från flera håll att servern varit otillgänglig i 20 timmar. BBB-kunder är det helt dött för.
Jo det är kaos, måste tyvärr flytta mina sajter därifrån nu i dagarna för det här är ohållbart.
Är det någon som är intresserad av att vara med och dela på en server så har jag iaf beställt en så släng gärna iväg ett mail isåfall, [email protected].
BE Network är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-01, 16:08 #19
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Naaa, det de haller pa med ar helt ohallbort. Forst ar inte servrarna igang pa flera timmar. Man forlorar massor av information och mail pa vagen och sedan kommer ett informationsmail om leverantorbyte.

Som en laxa for sadant beteende hoppas jag de forlorar manga kunder.

Visst efterat! Som jag sade tidigare, sa ar Netland ett gammalt kapitel for mig.
Helix är inte uppkopplad  
Oläst 2004-12-01, 17:12 #20
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Vilket jävla skämt, få igång mailen ffs.
Mario är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017