Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotellsägare: Hur gör ni?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-01, 20:41 #11
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Vi hjälper till med alla kunders problem utan att debitera extra och detta framförallt i mån av tid. Eftersom vi har system för att identifiera flaskhalsar samt utförligt error reporting för skript går det normalt väldigt fort att hitta fel. Det ligger dock i vår affärsidé att erbjuda extrem prestanda och support utöver det vanliga.
haha, ibland undrar jag om inte eran förträfflighet snarare skrämmer bort kunder än lockar dom till er

Annars.. Jag undrar ibland om det är alla dessa skitsupportärenden som får mina leverantörer att _ALLTID_ svara tillbaka med en massa skitsvar, redan besvarade frågor, standardsvar i klass med "har du testat att starta om datorn" och sen slutligen tre dagar senare avslutar med "Hej, jag ser att du hade problem i förrgår..har ni fortfarande problem?" (dom har nu löst problemet på sin sida)..
Detta medför tyvärr att jag oftast är väldigt otrevlig när jag skickar mina mail till support. Sällan blir det bättre för det eftersom det sitter nån snubbe (ja, det är alltid en viss attityd när det är en man som kan allt om data) och enbart är dryg tillbaka utan att ens fatta att det är han som säljer en tjänst till mig.

Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-07-01 klockan 20:50
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:09 #12
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Detta medför tyvärr att jag oftast är väldigt otrevlig när jag skickar mina mail till support.
Vi har också några få kunder som är otrevliga.
Jag har inte riktigt förstått varför, tror dom att man får problemet snabbare löst? Att man ska skrämma supportpersonalen till hjälp?
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:12 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
haha, ibland undrar jag om inte eran förträfflighet snarare skrämmer bort kunder än lockar dom till er
Nej faktiskt inte, vi ser en stor ökning av stora kunder och webbyråer som lägger mer och mer stora magento och wordpress installationer hos oss, eftersom andra bra alternativ inte existerar, men däremot kan det vara så att många på wn inte riktigt förstår sig på vad egensajt är för något, och inte känner att egensajt är något för dom, kanske inkl. dig?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:19 #14
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Vi har också några få kunder som är otrevliga.
Jag har inte riktigt förstått varför, tror dom att man får problemet snabbare löst? Att man ska skrämma supportpersonalen till hjälp?
Jag är en av dom och du är även en av dom som är mest dryg hos er!
Sluta ge skitsvar och läs vad man skriver så kommer jag vara betydligt trevligare nästa gång..

edit: för det är definitivt inte så att jag bara glömt all historik bara för att ni löst något en gång.. Kör ni samma stil nästa gång (och ja, jag är oftast trevlig i första kontakten (om det förra problemet är borta)) så kan jag inte påstå att ni stiger i min interna företagsbarometer. Vill ni vara dryga så var det men då skall ni tåla att jag är lika dryg mot er, tyvärr är det sällan så.

Senast redigerad av Jake.Nu den 2013-07-01 klockan 21:26
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:19 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Vi har också några få kunder som är otrevliga.
Jag har inte riktigt förstått varför, tror dom att man får problemet snabbare löst? Att man ska skrämma supportpersonalen till hjälp?
Tycker också det är dålig stil. Varför kan inte alla webbhotell skriva in i sina villkor att man inte får någon support om man inte kan bete sig som folk
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:20 #16
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Jag är en av dom och du är även en av dom som är mest dryg hos er!
Hehe, ja då är vi nog motpoler till varann. Jag får svårt att vara trevlig när man börjar ett supportärende att vara otrevlig. Vi får bättra oss båda. ;-)
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:23 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Vi har också några få kunder som är otrevliga.
Jag har inte riktigt förstått varför, tror dom att man får problemet snabbare löst? Att man ska skrämma supportpersonalen till hjälp?
Jag ser inga av våra kunder som otrevliga, om man agerar på rätt sätt kan man mjuka upp den mest uppjagade personen, det kan snarare bero på bristande kompetens, förståelse och människokännedom hos supportpersonalen anser jag.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:26 #18
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag ser inga av våra kunder som otrevliga, om man agerar på rätt sätt kan man mjuka upp den mest uppjagade personen, det kan snarare bero på bristande kompetens, förståelse och människokännedom hos supportpersonalen anser jag.
Erbjuder ni kanske kurser i kundhantering också? Det mesta är så förträffligt hos er. ;-)
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:32 #19
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Vi har också några få kunder som är otrevliga.
Jag har inte riktigt förstått varför, tror dom att man får problemet snabbare löst? Att man ska skrämma supportpersonalen till hjälp?
Något som jag tycker är mycket värre är när supporten är otrevlig. Det är inte ofta, men det händer ibland på svenska webbhotell. Nog för att de får ta mycket skit och höra allt möjligt, men kan man inte hantera det så ska man nog söka ett annat jobb.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-01, 21:33 #20
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Erbjuder ni kanske kurser i kundhantering också? Det mesta är vara så förträffligt hos er. ;-)
Nej, vi har tyvärr inte möjlighet att ge officiella kurser, vi satsar hellre på hosting men jag försöker dela med mig av mina kunskaper och färdigheter och försöka sprida den kunskap som jag fick som supportansvarig på SUN Microsystems low- och mid-range servrar under mitten av 2000-talet och utifrån de utbildningar och kunskaper jag fick där, till mina nuvarande anställda.

Men om du känner behov av att gå en kurs och bli bättre på att bemöta svåra kunder kanske du skulle överväga att gå någon kurs, ta tex. en titt på: http://www.hjartum.se/kurser/kundbemotande-kundservice Där ingår det tex. citat: "Utveckla ett framgångsrikt och professionellt bemötande av besvärliga människor"

Senast redigerad av Danielos den 2013-07-01 klockan 21:44
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017