Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Advokat som kan diskutera med paypal?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-28, 17:18 #1
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 93
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 93
Det är så att mitt konto har blivit fryst av paypal dom vill ha massa information om transaktioner jag motagit men deras kryptiska engelska gör mig tokig jag har aldrig haft några problem med paypal förut har under flera månader tagit emot mellan 500$ - 1000$ i månaden det har gått bra men nu senaste månaden hade jag en vad jag anser vara väldigt bra månad 13000$ då jag försöker föra över runt 80 000kr till mitt Svenska konto så blir plötsligt mitt konto fryst och dom börjar fråga om gammla transaktioner, för mig verkar det som dom mer eller mindre vill blåsa mig på pengarna så nu söker jag någon som är duktig på sånna här saker eller om någon vet en advokat som kan hjälpa mig. Är du bra på sånt här eller vet någon bra advokat så skicka ett pm.
vaf0r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 17:28 #2
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Jag har haft liknande problem, jag löste det genom att ringa Paypal Uk på +44-8707 307 191. Att ha kontakt med dom via email är inte att rekommendera.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 17:33 #3
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 93
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 93
Citat:
Originally posted by b_andersson@Nov 28 2006, 18:28
Jag har haft liknande problem, jag löste det genom att ringa Paypal Uk på +44-8707 307 191. Att ha kontakt med dom via email är inte att rekommendera.

//Björn

Problemet är att jag snackar så dålig engelska fårstår ju vad dom säger men att förklara för dom är en annan femma.
vaf0r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 17:53 #4
Niklas.k
Guest
 
Inlägg: n/a
Niklas.k
Guest
 
Inlägg: n/a
Börjar bli lite smått rädd för att använda paypal nu när man hör om alla som får sina konton frysta.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 18:34 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
1) bråka inte med dem / hota med advokater etc (det blir troligen bara värre för dig)
2) fixa nån som är bra på engelska att läsa er korrespondens innan du går vidare.
Eventuellt är det bara så att de vill ha "faxet", dvs en kopia på en räkning, ditt pass etc faxat till sig. Har du skickat in det tidigare? Annars kan jag nästan garantera dig att det är det här det rör sig om...
3) gör som rekommenderat i tråden, ring dem (använd skype tex) (be nån kompis göra det, om inte annat är de nog rätt vana vid att folk inte är experter på engelska).

lycka till.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 20:23 #6
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 93
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 93
Citat:
Originally posted by grazzy@Nov 28 2006, 19:34
1) bråka inte med dem / hota med advokater etc (det blir troligen bara värre för dig)
2) fixa nån som är bra på engelska att läsa er korrespondens innan du går vidare.
Eventuellt är det bara så att de vill ha "faxet", dvs en kopia på en räkning, ditt pass etc faxat till sig. Har du skickat in det tidigare? Annars kan jag nästan garantera dig att det är det här det rör sig om...
3) gör som rekommenderat i tråden, ring dem (använd skype tex) (be nån kompis göra det, om inte annat är de nog rätt vana vid att folk inte är experter på engelska).

lycka till.
Bra tips jag har dock faxat kopia av pass, kreditkort, el räkning, document som min bank har skrivit ut att jag är kund hos dom och att mitt konto till hör mig och mitt visa kort är mitt med 2 st från banken som skrivit på det samt att jag skrev ett långt brev på engelska till dom och försökte förklara situationen men verkar som att dom är lite dumma av sig har tillexempel sagt 10 ggr åt dom att jag inte skickar några varor utan att jag bara utför "services" dvs sånt som inte går att skicka ändå vill dom ha bevis på att jag verkligen skickat varor och frågar om leverantörer osv jag är leverantören av mina tjänster dvs services är inge scam eller något jag pysslar med har varit hos paypal i 3 eller 4 år. Är otroligt less nu
vaf0r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 20:30 #7
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Jag läste nånstans att dom automatiskt spärrar ditt konto efter ett uttag på 60 000 sek, då du ska höra av dig och bekräfta att du finns typ, har inte råkat ut för det själv, men någon kommenterar säkert om jag är ute i skogen och viftar eller om det finns ngn sanning i de.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 20:51 #8
Seattlegrunges avatar
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Seattlegrunge Seattlegrunge är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Seattlegrunges avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 979
Som najk skriver ovan så har jag också läst om ovanstående summa, dvs över 60k och de behöver kontrollera så att allt står rätt till...
Seattlegrunge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-28, 23:42 #9
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Skoj värld vi lever i:
Man tjänar pengar och vill ta ut dem så får man stångas som en tjur och försöka överbevisa PayPal/Banken minst fem gånger om att du tjänat det lagligt.

Däremot kan jag gå ner på hörnet och köpa en bil för en halv miljon kontant utan en jävel ifrågasätter varför jag har vitt puder under näsan, går på A-kassa och betalar med skrynkliga tusenlappar i pappåse.

Hörde en trevlig historia (kommer ej ihåg ifrån vem) om en man som tog ut 100k för att köpa en bil men bilköpet blev avblåst varav han ska sätta in pengarna igen. Nej det fick han givetvis inte med anledning att han inte kunde bevisa pengarnas härkomst (trots banken kunde se uttaget från samma dag på samma summa på samma konto).

Paypal tjänar massor på att låsa pengar då det både ger dem extra räntetid och många som faktiskt ger upp. Och hur många småsummor ligger det inte på paypalkonton som folk glömt bort, inte bryr sig om eller helt enkelt gett upp att försöka få ut.

Bankerna har tuffa lagar här i Sverige att följa för att kontrollera att vi medborgare sköter oss medan alla andra affärsverksamheter inte har någon skyldighet att kontrollera något. Det stoppar ju inte svarthandeln, utan istället bara flyttar pengarna till en annan verksamhet. Om PayPal lyder under liknande regler som bankerna vet jag inte, i så fall inte den Svenska banklagen.

Tack och lov är jag storkund hos min bank så man slipper ta sånt skit. Har du rent mjöl i påsen, har bevisat detta och PayPal fortsätter bråka så kan du PMa så ska jag försöka bistå med lite juridisk hjälp. Men försök först att få ut det utan bråk precis som andra har nämnt tråden, det är alltid lättast.

Lycka till!
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-29, 00:20 #10
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 821
Citat:
Originally posted by Seattlegrunge@Nov 28 2006, 21:51
Som najk skriver ovan så har jag också läst om ovanstående summa, dvs över 60k och de behöver kontrollera så att allt står rätt till...
Ja det stämmer. När jag passerade den summan så fick jag upp något mess om att jag var tvungen att skicka in pass, körkort och något dokument som kunde styrka att jag verkligen bodde på min adress (Utility bill). Först då skulle jag kunna använda mitt konto igen. Dock så lovande att inte visa denna info för någon tredje part.

När detta var gjort blev mitt konto uppöppnat och numera "Non Us -Verfied Premier member" tror jag det heter.

Man har hört riktigt vidriga historier om paypal så förstår att du blir rädd vaf0r. Men tipsen i tråden verkar bra, försök få tag på någon engelsk talande person och ring dem så ska du nog se att det löser sig!

Lycka till!
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017