Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ni som blivit avstängda ifrån Adsens, vad gjorde ni då?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-09, 21:04 #11
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Jag var med om samma sak. Någon som klickade frenetiskt på mina annonser, och jag blev avstängd.

Jag tog dock kontakt med Google genom att maila via deras supportformulär på deras webbsida. Först fick jag bara ett standardsvar, men jag fortsatte maila, och till slut fick jag personlig kontakt med någon.

Vi kom överens om att visa och jämföra loggar, och efter det återaktiverades mitt konto igen. Slutade dock använda Adsense i samband med det, men jag är inte avstängd i alla fall.

För dig är det nog kört med tanke på att du inte har läst villkoren, och skapat nya konton, som också blivit avstängda.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-09, 21:23 #12
A.Os avatar
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
A.Os avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
jag har blivit avstängd vid ett tillfälle. utan att få ett ända mail eller något. Därimot fick jag mina pengar.

Nu i efterhand vet jag att man måste följa deras regler till punkt och pricka för att inte bli avstängd.
A.O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-09, 21:33 #13
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Det behöver inte vara så att det är kört. Vet åtminstone en person som fick sitt konto avstängt, men efter 1 år så fanns möjligheten att registrera ett nytt konto igen. Men precis som för en del andra här, så försvann pengarna på det kontot.

Det där med att få kontot avstängt pga att ngn annan klickat frenetiskt är inte ovanligt, även om vissa personer i tråden inte verkar fatta det.

Detta var en av de större frågorna som många hade till Adsense för några år sedan.

Om du nu förmodan SKULLE klicka fel på en annons, gör så att du kontaktar dom med en gång, det har jag gjort och det korrigerade dom då, vilket var superbra.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-10, 01:22 #14
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Google har ju koll på vilken IP-adress och cookie som datorn hade som klickade på en annons, och var det samma dator som man loggat in på adsense-kontot så fattar Google-systemet att det är adsense-kontohavaren som försöker göra en s.k. click-fraud.

Jag fick ett erbjudande att vara med i en grupptalan mot google en gång i tiden innan Google hade byggt in skydd mot click-farud i sitt system (jag avböjde för jag hade inte annonserat något på den tiden).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-10, 18:45 #15
oloflolofs avatar
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
oloflolof oloflolof är inte uppkopplad
Medlem
oloflolofs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 286
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Google har ju koll på vilken IP-adress och cookie som datorn hade som klickade på en annons, och var det samma dator som man loggat in på adsense-kontot så fattar Google-systemet att det är adsense-kontohavaren som försöker göra en s.k. click-fraud.

Jag fick ett erbjudande att vara med i en grupptalan mot google en gång i tiden innan Google hade byggt in skydd mot click-farud i sitt system (jag avböjde för jag hade inte annonserat något på den tiden).
Har de skydd mot sånt nudå?
Tycker fortfarande det är lite skumt att de stänger av personer ifall en vid samma dator tryckt på annonser. Jag är själv i ett sånt läge att flera personer använder datorn och de är inne på mina sajter. Jag har dock sagt till de flera gånger att absolut inte klicka på annonserna. Vore ju riktigt dåligt att bli avstängd för en sån sak...

@Alex Vad var det för loggar ni använde er utav och jämförde?
oloflolof är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-10, 20:29 #16
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag ska bli mycket mer försiktig när jag loggar in på mitt Adsense-konto (och Google-konto för den delen). Fortsättningsvis blir det bara hemifrån och via mobilen.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 04:37 #17
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av oloflolof Visa inlägg
@Alex Vad var det för loggar ni använde er utav och jämförde?
Lite access_log under perioden det gällde. Även statistik från ett egenskrivet statistikverktyg, och Google Analytics.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 09:21 #18
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson Visa inlägg
Vad villkoren säger står i villkoren, tips, läs dom.
Ett hetare tips är att nästa gång du använder en tjänst så läser du villkoren INNAN du godkänner villkoren.
Ifall någon saboterat för honom så hjälper det knappast om han läser villkoren? Eller vad ville du säga?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 10:01 #19
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Försök kontakta Adsense igen. Beskriv vad som har hänt, inklusive din miss att skapa nya konton. Ge inte upp. På det igen å igen...

Det är fler än du som inte läst de fullständiga villkoren på alla sajter.

Man får ha fler än ett konto men då måste man ha det för att man har fler än ett företag. Du kan också ha ett konto privat och ett på företaget.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-18, 14:01 #20
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Jag blev också avstängd på adsense men det var inte p.ga sabotage, utan det var för att jag hade uppe google adsenser och vet att jag fick klick på dom, är nästan 90% säker på det, men så såg jag inte några intjänade länkar, så jag börja spamm klicka på mina egna länkar för att se att dom funkade och dagen efter såg jag pengar, var rätt dumt utav mig att inte tänka på att klicka på sina egna länkar ^^
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017