Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är Sweseek en falsk sökmotor?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-26, 16:34 #11
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Kan bra instämma med Nobody.
Dessutom så försvinner ju inte sidan från sökmotorerna bara för man avbryter ett samarbete. Den kanske tappar placeringar, men ett seriöst SEO-företag som jag anser TjörnDesign är gör ju en hel del annat också.
Inläggning i "neutrala" från SEO-företaget inte påverka länkkataloger som ex sunet (och ja många kunder känner inte till den). Titelbeskrivningar, och strukturer för mappar, filer, sidinnehåll etc.
Det arbetet finns ju kvar även efter avslutat samarbete.
Sedan har väl förhoppningsvis själva sidan gjort "avtryck" på Internet så kunder och andra känner till den, eventuellt lagt upp länkar utan påverkan eller arbete.

Men visst kan naturligtvis kunden själv göra det arbetet, precis på samma sätt som en kund kan skapa sin egen hemsida, göra flashgrejor, skapa online-butiker åt sig osv. Det är bara en fråga om tid, intresse och kunskap, men ingen omöjlighet.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 20:00 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus
Kortsiktigt kan det vara bra att anlita ett sökmotoroptimeringsföretag just eftersom de sitter på stora resurser att hamna högt i sökmotorerna vilket snabbar på processen med placeringen. Man bör ju dock ha klart för sig vad det innebär i framtiden med eventuellt höjda avgifter eller t.ex. avslutande av samarbetet och liknande.
Långsiktigt är det bättre att jobba med sökmotoroptimeringen själv och bygga upp egna länkbyten och marknadsföra sin sajt så folk själva länkar. Sammantaget skulle jag säga att det är bättre att sprida sina risker än att vara beroende av en enda aktör.
Jag skulle säga att de flesta företag tjänar mer på att koncentrera sig på sin kärnverksamhet istället. Eller som ett tredje alternativ ta in kompetent personal inhouse.
Kanske var lite otydlig, men att ta in kompetent personal "inhouse" som du säger, var vad jag menade med att själva göra det; inte att VD'n ska ägna sig åt sökmotoroptimering. Frågan är ju alltså inte huruvida man ska ägna sig åt sin huvudverksamhet eller ej, utan om det överhuvudtaget är lönsamt att utnyttja SEO-företag för ett långsiktigt positioneringstänkande i kontrast till att få det grundläggande SEO-jobbet gjort på annat sätt.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 20:12 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by hubbert@Oct 26 2005, 16:34
Kan bra instämma med Nobody.
Dessutom så försvinner ju inte sidan från sökmotorerna bara för man avbryter ett samarbete. Den kanske tappar placeringar, men ett seriöst SEO-företag som jag anser TjörnDesign är gör ju en hel del annat också.
Inläggning i neutrala från SEO-företaget inte påverka länkkataloger som ex sunet (och ja många kunder känner inte till den). Titelbeskrivningar, och strukturer för mappar, filer, sidinnehåll etc.
Det arbetet finns ju kvar även efter avslutat samarbete.
Så du menar, för att hårddra det hela lite, att man ska anlita ett sökmotoroptimeringsföretag för att få sin sajt listad i några enklare länkkatalogprojekt och sin titel ordnad?

Har man tillräcklig koll på att skapa sin sajt själv (och inte lejt ut även det arbetet på konsulter) så bör man nog ha kompetens nog att både känna till Sunets katalog och DMOZ. Om inte annat borde det inte ta mycket mer än max(?) en arbetsdag för de tekniskt ansvariga att läsa igenom och anpassa sajten punkt för punkt enligt en grundläggande SEO-guide där man får information om t.ex. sitemaps, fil-/mappbenämning (inkl. modrewrite), titel-utformning, description, vägning av ordintensitet och de främsta länkkatalogerna. Med det gjort kan man återigen ställa sig frågan om det är lönsamt att anlita ett sökmotoroptimeringsföretag långsiktigt istället för att ta in/utbilda egen personal.

Vad grundar du din uppfattning om att TjörnDesign är ett seriöst SEO-företag (som gör ett bestående arbete för positioneringen på SERPsen)? Skulle vara intressant om att höra om du har någon konkret kännedom om deras arbetssätt eller liknande. Främst för att veta hur stor vikt man kan lägga vid ditt uttalande/uppfattning och vi brukar ju vanligtvis önska källorna till den "fakta" som uttrycks. Ingen av sajterna i din profil ger uttryck för något imponerande SEO-arbete så jag är lite fundersam till din verkliga kännedom om det du gör uttalande kring.

Jag är inte på något sätt specifikt kritisk till just TjörnDesign men som vi sett i tidigare trådar så använder TjörnDesign sig av länkfarmar som alla andra. Att tro att man får ha sin länk kvar där efter avslutat samarbete känns bara naivt. Vilken typ av annat arbete är det du refererar till som är bestående, förutom det som jag ovan nämnde som borde ta på sin höjd, en arbetsdag?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 21:10 #14
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Så du menar, för att hårddra det hela lite, att man ska anlita ett sökmotoroptimeringsföretag för att få sin sajt listad i några enklare länkkatalogprojekt och sin titel ordnad?
Tja det var ju en hårddragning som var lite snäv, lindrigt sagt.

Att kunder skulle ha koll på det här med kataloger som sunet trots att det har gjort sidan själv är absolut inget som stämmer. Det finns ett antal som slängt ihop en sida själv (eller "grannes son") i Frontpage, som inte har en susning om vad title, description eller överstämmande sidtext är för något.
Sedan att prata om en teknisk ansvarig för webbplatsen vet jag inte om det är så relavant. Det finns ungefär 150.000 företag i Sverige som har mellan 1-6 anställd. De flesta företag i landet arbetar faktiskt i branscher som ligger utanför IT-sektorn om det nu undgått dig och har ingen teknisk ansvarig för hemsidan.
Om du tror att en småföretagare inom, säg hårvård, har intresse och lust att lära sig SEO, så tror du fel.

Jag kan också lära mig laga min egen bil, en verkstadshandbok lite verktyg och så är det bara att köra igång. Det kommer ta längre tid och inte bli så bra gjort, därför köper jag den tjänsten av proffs istället. Samma förhållanden är det inom webbdesign SEO.

Ang Tjörndesign så grundar jag det på, dels de inlägg som har gjorts här, där konkreta och korrekta tips och råd har förmedlats till gagn för många av oss (Det kan andra bekräfta så du behöver inte tro på mig bara).
Den transparens de själva visar på sin webbplats med instruktioner och kundreferenser för just SEO-arbete.
De omotiverade påhoppen här i forumet och deras försvar.
De arbetsätt som presenteras där och som kritiseras av vissa ser jag som mångårig säljare inget fel i.
(Börjar förstå varför ingen IP-koll har gjordes i en senaste tråden)
Det är tufft där ute i den kommersiellavärlden, inget för dagisgrupper.

Citat:
Vilken typ av annat arbete är det du refererar till som är bestående, förutom det som jag ovan nämnde som borde ta på sin höjd, en arbetsdag?
Om du vet att detta arbete tar max en arbetsdag så tja vad skall jag säga mer än att jag inte behöver synpunkter från dig om mina egna sajter, tror inte du är kompetent att avgöra det.

Men om jag någon gång vill veta vad du tycker om mitt arbete så frågar jag.
Är vi överens om det?
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 21:47 #15
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by hubbert@Oct 26 2005, 21:10
Citat:
Så du menar, för att hårddra det hela lite, att man ska anlita ett sökmotoroptimeringsföretag för att få sin sajt listad i några enklare länkkatalogprojekt och sin titel ordnad?
Tja det var ju en hårddragning som var lite snäv, lindrigt sagt.
Att kunder skulle ha koll på det här med kataloger som sunet trots att det har gjort sidan själv är absolut inget som stämmer. Det finns ett antal som slängt ihop en sida själv (eller grannes son) i Frontpage, som inte har en susning om vad title, description eller överstämmande sidtext är för något.
Jag tror vi pratar om lite olika typer av målgrupper. Jag vände mig snarast med mitt uttalande om att man bör tänka över sin SEO-satsning till de som besöker WN. De flesta här hoppas jag känner till vad title och META-description är. Men jag kanske har för stark tilltro till den nivå vi försökt hålla här

Citat:
Sedan att prata om en teknisk ansvarig för webbplatsen vet jag inte om det är så relavant. Det finns ungefär 150.000 företag i Sverige som har mellan 1-6 anställd. De flesta företag i landet arbetar faktiskt i branscher som ligger utanför IT-sektorn om det nu undgått dig och har ingen teknisk ansvarig för hemsidan.
Oavsett om det finns någon tekniskt ansvarig eller ej så måste ju som sagt någon ha knackat ihop webbsidan, så länge ingen konsult gjort det; som jag nämnde tidigare. Speciellt för småföretagare på 1-6 anställda borde det vara extra viktigt att skära bort den återkommande utgiften om det är möjligt?

Citat:
Om du tror att en småföretagare inom, säg hårvård, har intresse och lust att lära sig SEO, så tror du fel.
Jag kan också lära mig laga min egen bil, en verkstadshandbok lite verktyg och så är det bara att köra igång. Det kommer ta längre tid och inte bli så bra gjort, därför köper jag den tjänsten av proffs istället. Samma förhållanden är det inom webbdesign SEO.
Skulle du använda en bilverkstad som återkommande skulle fakturera dig på 1500 SEK i månaden för att din bil överhuvudtaget ska fortsätta fungera eller skulle du välja att utnyttja en mekaniker för en engångsavgift som såg till att din bil fungerade tills dess att det nästa gång behövs en åtgärd? Det är just den återkommande kostnaden för att hamna i länkfarmar som jag ställer mig frågande till, inte huruvida man ska utnyttja professionell hjälp från konsulter eller inte. Bör man verkligen binda upp sig och göra sig helt beroende av ett företag för en återkommande kostnad om det finns möjlighet att lösa det på annat sätt?

Frågan kvarstår som sagt fortfarande; är det ekonomiskt försvarbart att köpa in SEO-tjänsten i ett långsiktigt tänkande med t.ex. återkommande månatliga utgifter?

Citat:
(Börjar förstå varför ingen IP-koll har gjordes i en senaste tråden)
Jag antar att du refererar till denna tråd. IP-kontroll gjordes och eftersom det inte fanns något som överhuvudtaget överrensstämde så fanns det ingen anledning att kommentera det. Tycker inte heller att man helt kan ignorera och avfärda något utan underlag, när det återkommande höjts röster kring arbetsmetoder vissa SEO-företag utnyttjar.

Citat:
Citat:
Vilken typ av annat arbete är det du refererar till som är bestående, förutom det som jag ovan nämnde som borde ta på sin höjd, en arbetsdag?
Om du vet att detta arbete tar max en arbetsdag så tja vad skall jag säga mer än att jag inte behöver synpunkter från dig om mina egna sajter, tror inte du är kompetent att avgöra det.

Men om jag någon gång vill veta vad du tycker om mitt arbete så frågar jag.
Är vi överens om det?
Att ordna title, description, ansökan till sunet resp. dmoz borde inte behöva ta mer än en arbetsdag. Då har man förmodligen gjort något fel eller så skriver man väldigt långsamt. Med min erfarenhet som redaktör på DMOZ så kan jag intyga att det inte är några uppsatser som skrivs i ansökningarna direkt.

Tja, om du vill diskutera huruvida min kompetens är högre än din gällande SEO så kan vi ju för enkelhetens skull jämföra några av mina 25 sajter som har samma PR eller högre än de som finns i din profil. Men nu kanske vi inte ska börja prata menlösa siffror. Vad jag ville få fram var att jag inte tyckte att din sajter verkade speciellt optimerade och att du därför förmodligen inte anlitat SEO-företaget vi diskuterat
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 23:09 #16
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Att ordna title, description, ansökan till sunet resp. dmoz borde inte behöva ta mer än en arbetsdag. Då har man förmodligen gjort något fel eller så skriver man väldigt långsamt. Med min erfarenhet som redaktör på DMOZ så kan jag intyga att det inte är några uppsatser som skrivs i ansökningarna direkt.
Nja nu var det väl inte riktigt de fyra sakerna jag tänkte på endast, utan ex. anpassning till sidinnehållet av titeln etc ev, vissa korrigeringar av sidtexten. Om sedan webbplatsen består av ett stor antal sidor så tar det lite tid.
Du behöver även se vilka ord/sökfraser som är intressanta för branschen och vilka kunden själv tycker är väsentliga, stämma av dessa mot overture/wordtracker eller vad man nu använder för instrument. En lite snegling på konkurrerande företag på Internet är ingen nackdel.

Att det är ett webbdesignföretag som har gjort sidan är ingen garanti för att de grundläggande sakerna finns med. Tvärtom stött på åtskilliga kundsidor där den mest basala informationen saknas eller framade sidor med texten "Din webbläsare stödjer..." i noframe.

Skall du göra arbetet ordentligt vill jag hävda att man inte klarar det på en arbetsdag vid en sajt som består av fler än 5-6 sidor.

Citat:
Frågan kvarstår som sagt fortfarande; är det ekonomiskt försvarbart att köpa in SEO-tjänsten i ett långsiktigt tänkande med t.ex. återkommande månatliga utgifter?
Om det ger resultat så är det värt det, en annons i en lokaltidning ligger väl på i runda svängar på c:a 4.000-5.000 för ett eller kanske två exponeringstillfällen.
Att för ett litet företag skaffa kompetensen och ha råd att sätta av tid till det kan bli dyrare än 1.500:- /mån (om det nu är vad ett större SEO-företag tar).
Du är väl själv egenföretagare så du vet hur tajt många företag ligger på personalsidan?
Arbetar företaget sedan i en bransch långt i från IT är tröskeln hög förutom att tiden skall finnas.
Jag träffar ett hundratal företagare varje år i mitt "ordinarie arbete" samtliga i branschen utanför IT
och de flesta mindre har inte tid, ork, kunskap att sätta sig in i det här.

Citat:
...Vad jag ville få fram var att jag inte tyckte att din sajter verkade speciellt optimerade och att du därför förmodligen inte anlitat SEO-företaget vi diskuterat
Får väl kommentara det här i allafall
Nej det behövs inte gör det själv...
Jag och de kunder jag har på SEO tittar på resultatet av det arbete jag gör. Primärt nya kundkontakter, placering i sökmotorerna. PR är av sekundär betydelse, visst samband finns. Men att stirra sig blind på PR verkar inte så vettigt.
Förresten är en av sidorna i min profilen ny och är tillråga på allt inte färdig än.

Ip-koll i tidigare tråd > Ok nu vet vi det. Var fler som undrade.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 23:25 #17
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
Tror det är dags för Tjörndesign att reda ut saker och ting nu..... :-)
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-26, 23:33 #18
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Citat:
Originally posted by Marcus@Oct 26 2005, 20:00
Kanske var lite otydlig, men att ta in kompetent personal "inhouse" som du säger, var vad jag menade med att själva göra det; inte att VD'n ska ägna sig åt sökmotoroptimering.
Jag menar på att i de flesta fall skulle de inte vara ekonomiskt försvarbart att hyra in kompetent personal för sin SEO. En SEO-tekniker kostar garanterat mer om du ska hyra in honom under eget tak, jämfört med om du köpte tjänster hos ett SEO-företag som underleverantör. Och då snackar jag inte bara timdebitering.

Tycker att du är lite otydlig när du säger "göra det själv". Du menar alltså inte VD:n, men vem menar du då? Marknadschef/marknadsansvarig? Receptionisten? Städerskan? Kort sagt, det finns en anledning till man gärna ser att ens personal håller på med det de är bäst på.

Du talar om IT-tekniker och webbansvariga som en självklarhet där ute. Det är en bild av verkligheten som jag skulle vilja nyansera något. Det är bara större företag som har personal på plats dedikerad till sin webbplats, och ofta är webbplatsen i sig en (oförtjänst) lågprioriterad intern angelägenhet. Det här har självklart med okunnighet att göra. Det och oförståelse och dålig insikt i nya mediakanaler samt ny teknik hos beslutfattarare ute i näringslivet. Men det är en annan diskussion. De allra flesta företag tar med rätta hjälp av reklambyråer och webbyråer för att utveckla sin webbplats.

Även stora företag och organisationer som köpt in exklusiva CMS för 100 000-tals eller miljontals kronor att kunna uppdatera webbplatsen med själva, kommer ofta krypande till korset (byrån) och ber dem "lägga in den här texten och den bilder så att det blir så här", och får en faktura tillbaka. Lite komsikt, men så ser verkligheten ut idag.

Jag tror att du måste lyfta blicken lite, kan anta att man lätt blir hemmablind som Internetentrepenör när man själv kan lite om allt och själv styr och ställer med sina engagemang online. De stora massorna kan förvånansvärt lite om Internet - och är dessutom väldigt rädda för det! Men successivt förändras det i och med att nya datorvana generationer kommer ut på arbetsmarknaden.

Utan att gå in på specifika SEO-företag och deras arbetsmetoder, så menar jag på att det generellt sett skulle vara en förlust för ett företag att:

1. Försätta egen personal ur ordinarie produktion och utbilda dem, för att sedan som ett tredje steg låta dem jobba med det.
2. Hyra in Nisse från SEO-power för tre gånger timkostnaden jämfört med om han fick sitta på sitt hemmakontor och jobba och dessutom då vara tillgänglig i arbetslaget på ett annat sätt etc, etc.

----------------------------

Det är här annars en klassisk diskussion. Under desktop-revolution på 80-talet trodde först en del företagare att de lika gärna själva kunde producera tryckmaterial, direktreklam och så vidare. Gick det bra? Nej, och de flesta slutade resonera på det sättet.

Efter IT-bubblan kan man tala om en interaktiv desktop-revolution. "Det finns ju frontpage" och vips tyckte vissa företagare att de själva lika gärna kunde göra sin webbplats. Resultatet? Inte så bra. Det räcker inte med att kunna tekniken. Man måste kunna kommunikation, marknadsföring, varumärkespositionering, målgruppsanpassning och tusen andra saker som det tar år att lära sig och det gör man på till exempel Berghs, Forsbergs, Beckmans, IHR Marknadskommunikationslinjen med flera. Det är mer än att bara kunna form och ha känsla för det, du måste kunna språket, tonen, anslaget... Där kommer copywritern in. You name it. God kommunikation vinner alltid över dålig kommunikation.

...Och här är vi idag. I det här fallet ligger diskussionens fokus på just SEO-tjänster.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-27, 09:14 #19
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
creoweb
Citat:
Tror det är dags för Tjörndesign att reda ut saker och ting nu..... :-)
Tror knappast det.
Finner ingen anledning att blanda mig in i denna form av lågmäld diskussion.
Men, tack för stödet och rådet.

Det enda jag vill kommentera här ar till dapeel
Citat:
Hej Hans
Jag vill av förklarliga skäl ta upp det med er, men det är väl inte fel att söka andras åsikter och synpunkter? Att söka information från andra ställen än endast förlita mig på en försäljares syn på saken, ger mig ingen grund att ta ställning (till i det här fallet SEO) och inte tillräcklig grund för att få tillräcklig kunskap i ämnet för att kunna ta ställning. Alltså är min dialog med er säljare separat från den kunskap jag försöker (och lyckas med) att inhämta här. Jag tycker att detta verkar vara ett bra forum och hoppas att jag framöver kan tillföra mer än frågor.
Självklart får ni lov till det, inga som helst problem för mig.
Hoppas inte du såg mitt svar som någonting negativt.

Det enda är att jag av erfarenhet vet att dylika frågor i detta forum spårar ut och hamnar i ej pajkastningsduell mellan anhängare till mig, mitt företag och våra tekniker för sökmotoroptimering och våra konkurrenter som döljer sig bakom "synonymer".


Nu är jag trött på det här!
Ni får klara er själva framöver utan mig !.

Det kostar på att växa, ta marknadsandelar från sina konkurrenter.
Att det skall innebära att man oavsett vad man skriver blir påhoppad så tycker inte jag att det är speciellt kul.

Tack iallafall för ett forum som varit mycket bra under 1,5 år.
Det senaste halvåret så måste jag dessvärre säga att det spårat ur.


Detta var mitt sista inlägg eftersom inte ens moderatorerna i detta forum inser att allt detta skadar forumet.
Ni som fortfarande vill ha hjälp av mig, PM'a så skall jag hjälpa er. Läsa kommer jag garanterat att göra.

Om ni moderatorer finner mina inlägg som positiva för forumets kvalitet och utveckling så PM'a även ni mig och ge mig konkreta bevis på att mina misstankar är fel och då får jag se hur jag gör.

HEJ DÅ <_<

Citat:
EDIT:
GLÖMDE EN SAK!
TACK ALLA NI SOM VÄRDESÄTTER/VÄRMER MED ERA KOMMENTARER.
Vill inte nämna någon speciell för att inte missa någon.

TACK FÖR ALLT !!!
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-27, 13:13 #20
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 162
Axe Axe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 162
Hoppsan Lotta !
Jag som läst många av trådarna med intresse. Visst har de gått hårt åt SEO-Logic flera gånger, men jag upplever att Hans svarat bra på kritiken. En sak som kan bli bättre är att moderatorerna kanske bromsar nya trådar med att skicka ett PM till vederbörande med en notering om "Ämnet diskuteras i denna tråd, jag kommer därför ta bort/flytta inlägget".

Många diskussioner är inte så låga, jag upplever att många får komma till tals och personangreppen (i relation till antalet inlägg ) är få.

Kanske är det moderatorerna som skall snäppa upp sig ett hack snarare än att samma företag gång efter annan får hamna vid skampålen? Dock... det måste jag säga, att företag som förnyar skumraskmetoder á la Europa domänregistrering (eller liknande ) tillgrepp snarare skall hetsas mot avgrunden.

Så, jag hoppas att Hans, som jag uppfattar det, får support från moderatorerna så att vi kan fortsätta läsa inlägg och delta i debatter som då och då gärna får bli livfulla, men utan personangrepp eller återkommande påhopp.
Axe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017