Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


MMS via mail

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-26, 08:55 #11
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Kika på cellsynts lösningar. Att ta emot mms är inte speciellt svårt och det kostar dig inte speciellt mycket att få ett "virtuellt" nummer.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-26, 19:13 #12
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Jag satt och lekte med det för ett år sedan eller två och mitt största problem var att Telenor/Vodafone konverterade MMS till HTML-mail när man skrev in en mail-adress istället för ett telefonnummer. Vilket inkluderas deras mall med massa taggar och som hade förmågan att ändra på sig då och då. Så jag tror det är mycket enkelare och smidigare att köra så som jonny sa.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-26, 22:48 #13
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
Ett tips till er som pillar med mms via mail är att inte lita på mobilnumret mms:et kommer ifrån. Det är en mailadress och kan vara fejkad. Vill ni vara säkra på vilket mobilnummer ett sms/mms kommer ifrån, kör en nummerlösning.

Det blir viss skillnad i kostnad tror jag... jag får iallafall specat på min faktura antal MMS och styckpris + datatrafiken det tar att skicka mms:en. Om man kör mot mailadress så slipper avsändaren styck-kostnaden för MMS.

Jag använder själv Cellsynt fast bara för sms än sålänge och tycker att det är en bra operatör, driftsäker och vettig att snacka med. Sen går det väl att ta emot MMS hos mosms.com också?

Jag kör själv med mms->mailadress och det funkar bra för de lösningar jag använder det till. Har satt upp ett script som kollar av en pop3-låda en gång i minuten, hämtar mailinnehåll och ploppar in i databasen. För att göra det lite halvsäkert så kör jag enligt principen username.secretword@mindomän.se vilket gör att man inte kan skicka i någon annans namn om man inte vet användarens hemliga ord (typ ett andra lösenord som inte får vcara detsamma som det riktiga lösenordet eftersom det skickas på mailtrafik).

Om någon är intresserad av koden så säg till så lägger jag ut den någonstans :-)
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-26, 23:29 #14
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Cellsynts MMS lösning är helt klart en utav dom bästa. Mycket smidigare att använda än MOSMS lösning.
Plus att man får en ypperlig support trots dom mest korkade frågor man ställer.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-27, 00:34 #15
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Tack för alla tips och råd. Som den helsingborgare jag är använder jag också Cellsynt en hel del, det var faktiskt Tobias som tipsade mig om att MMS-maila från första början.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-27, 02:31 #16
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
Om någon är intresserad så hittar ni mitt php-script som jag har crontabbat för att kolla efter nya och importera bilder/texter till mina användares bloggar här: http://www.communation.net/mms-mail/

Jag har använt mig av ezC (ezcomponents.org) för att slippa göra en egen parser.
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017