Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Alpinresor.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-07, 10:47 #11
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av N!cklas
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Informationen kommer helt enkelt från respektive researrangörs websida, det är lite knackigt men det går :-)
Som du så klart har fått tillåtelse att hämta...? Tänker på http://www.webmasternetwork.se/f2t5198.html, eller skriver du för hand...?
Snälla låt oss inte börja en sådan diskussion igen :P

Uppnår en "reseannons" verkshöjd? Nej
Skyddas resehemsidornas restresor av katalogskydded? Vet inte, samlingen är ju inte speciellt stor men eventuellt.

Förlorar resebyråerna några pengar på att alpinresor.se visar deras resor? Nej, snarare tvärt om.


Angående sidan:
Jag tycker du borde lägga in en sorteringsfunktion så att man t.ex. kan sortera på pris, flygplats osv.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-07, 17:39 #12
karlgrens avatar
karlgren karlgren är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 52
karlgren karlgren är inte uppkopplad
Medlem
karlgrens avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 52
På en för mig seriös resebyrå som ska locka kunder. Där bör det inte stå "Copyright och annat trist".
Visst kan man tycka att det är trist många ggr. Men skylta inte med det
karlgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-08, 01:17 #13
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
N!cklas, som du kan se så har även jag postat i den tråden och svarat på vad jag står i en del av frågeställningarna. Som jag ser det så är det såpass enkelt som att om en av researrangörerna inte vill att jag skickar fria resekunder till dem, så behöver de inte vara med. Som alla entrepenörer så planerar jag att bli större och kapa åt mig en del av de användare som söker på just de här termerna. Något som researrangörerna är notoriskt dåliga på. Nog om detta.

Björn, jag har i "samråd" med min grafiker (har honom i en liten låda här och släpper ut honom på helgerna), bestämt att ta bort b&e, så det är på g, tack för att du såg till att detta kom upp till ytan.. för vem vill verka oproffsig?


Jimmie, sorteringsfunktion blir lite redundant eftersom man tex kan begränsa på pris, dessutom blir orelevant att sortera på priset då vissa resor säljs som "dubbelrum" (tex sts). Vissa med är boende osv osv. Plus det faktum att det gör sidan onödigt komplicerad. Dock har jag i samråd med min expertpanel på kognitiva grejer beslutat att lägga till ett val som gör det möjligt att enbart visa flygresor.

Karlgren, ja det är sant. Jag försökte spexa till det lite där, det var ett dåligt ställe att göra det på. Du säkert hur det är när det är sent på kvällen och man nästan är klar med nånting :-).


Tack för all bra feedback alla! Har ni ytterligare synpunkter så tvivla inte på att höra av er!
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-01-08, 01:22 #14
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by grazzy@Jan 8 2005, 02:17
Jimmie, sorteringsfunktion blir lite redundant eftersom man tex kan begränsa på pris, dessutom blir orelevant att sortera på priset då vissa resor säljs som "dubbelrum" (tex sts). Vissa med är boende osv osv. Plus det faktum att det gör sidan onödigt komplicerad. Dock har jag i samråd med min expertpanel på kognitiva grejer beslutat att lägga till ett val som gör det möjligt att enbart visa flygresor.
Jag hade inte sett någon sökfunktion på sidan men jag tog en andra titt nu och hittade en liten knapp där det stod sök Sökrutan kanske borde finnas med på förstasidan?
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017