Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Oseriös Aktör

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-15, 16:43 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Har du provat att maila honom? Jag brukar maila företag som spammar mitt forum och be dem sluta. Det har faktiskt fungerat varje gång hittills.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 02:27 #12
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Posse!
Jag har två förslag angående din site.

1. Använd captcha till kontaktformulären.
2. När annonsören ska skapa en annons, se till att ha ett fält med checkboxar om de vill ta emot reklam eller inte från utomstående.
-Vill dom inte det och han fortsätter skicka reklam till dom så är det ett brott han begår.
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 06:33 #13
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by posse@Jun 15 2008, 14:02
Denna roger.svahn som äger alltsaljes.se, nån som känner till denna typ??

Han svarar på annonser på andra sajter med följande:

""Hej såg er annons, prova att lägga in den på alltsaljes.se""

Vad ska man göra med en sån här typ, blir riktigt förbannad, våra kunder tycker det är jätte jobbigt!
Vet inte vad man skall kalla dem för. Men så fort någon starta en bra sajt , så bruka simma en del fsikar som vill värva kunder till sin sida, alla vet ju att en hemsida som inte har någon innehåll är värdelös.

Har själv haft en abuse där en kund surfade runt på dom stora dateningsatjerna, försökte locka över folk sin lilla sajt. Kan ingen göra folk får surfa vart dom vill, det är inte min roll att vara polis. Tyvärr så får man skydda sig bättre.

Samma sak händer om du annosera på blocket, då kommer en hel dröjs med spam och telefon samtal från andra annonssajter som vill ha dig som kund.

Kolla vilka IP nummer han kommer ifrån och IP blockera honom.

Lägg till paragraf i sajten vilkor, där sådan är förbjudet och du har rätt att ta ut en marknadsstörningsavgift på 50.000:- och sedan skickar du en faktura på detta till honom.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 06:38 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by posse@Jun 15 2008, 14:09
Det spelar väl ingen roll, jobbigt för dem som annonserar på min sida men visst hans sida blir inte långlivad.

Min sida är väl inte världens bästa heller men den har varit stor och jobbar nu med att få igång den igen, annonseringdirekt.com
Alla dessa copycats på blocket...

Inser ni inte att blocket äger marknaden.. Därefter kommer Eniro, därefter kommer ingenting.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 07:42 #15
hoxons avatar
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 241
hoxon hoxon är inte uppkopplad
Medlem
hoxons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 241
Finns ett ganska roligt sätt att göra också.

Reklam till annonsörer är tillåtet men till en kostnad av 300 kronor per mail. Genom att lägga till en "jag godkänner" på formulärs-sidan.

Sedan kontaktar man efter 100 inlägg och ber om fakturaadress

Jag är ganska säker på att det skulle hålla även i domstol. Många brukar backa ganska snabbt eftersom de ofta skickar 50-100 brev utan att tänka på konsekvenserna. Självklart är det oseriöst att genomföra indrivningen av betalning men det ger en förhandlingsposition.
hoxon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 10:44 #16
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by hoxon@Jun 16 2008, 07:42
Finns ett ganska roligt sätt att göra också.

Reklam till annonsörer är tillåtet men till en kostnad av 300 kronor per mail. Genom att lägga till en "jag godkänner" på formulärs-sidan.

Sedan kontaktar man efter 100 inlägg och ber om fakturaadress

Jag är ganska säker på att det skulle hålla även i domstol. Många brukar backa ganska snabbt eftersom de ofta skickar 50-100 brev utan att tänka på konsekvenserna. Självklart är det oseriöst att genomföra indrivningen av betalning men det ger en förhandlingsposition.
Varför är det oseriöst att driva in pengar? Om någon utnyttja min egendom för att snokunder från mig, då bör jag få rimlig ekonomisk
kompsantion. Problemet är driva civilprocess är dyrt, och många blanda ihop Svensk lagstifning med US Law. Det är ganska svårt att stämma skiten ur någon i Sverige, framförallt dyrt.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 10:58 #17
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av hoxon
Finns ett ganska roligt sätt att göra också.

Reklam till annonsörer är tillåtet men till en kostnad av 300 kronor per mail. Genom att lägga till en "jag godkänner" på formulärs-sidan.

Sedan kontaktar man efter 100 inlägg och ber om fakturaadress

Jag är ganska säker på att det skulle hålla även i domstol. Många brukar backa ganska snabbt eftersom de ofta skickar 50-100 brev utan att tänka på konsekvenserna. Självklart är det oseriöst att genomföra indrivningen av betalning men det ger en förhandlingsposition.
Varför är det oseriöst att driva in pengar? Om någon utnyttja min egendom för att snokunder från mig, då bör jag få rimlig ekonomisk
kompsantion. Problemet är driva civilprocess är dyrt, och många blanda ihop Svensk lagstifning med US Law. Det är ganska svårt att stämma skiten ur någon i Sverige, framförallt dyrt.
Felpost
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 14:45 #18
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Citat:
Ursprungligen postat av sasserdude
Citat:
Ursprungligen postat av posse
Det spelar väl ingen roll, jobbigt för dem som annonserar på min sida men visst hans sida blir inte långlivad.

Min sida är väl inte världens bästa heller men den har varit stor och jobbar nu med att få igång den igen, annonseringdirekt.com
mycket bättre än den han hade i alla fall.

grejjen är ju att det han gör är lagligt, samma sak som jag skulle gå till ett community och säga att mitt är bättre prova det typ..

och du kan ju blockera hans ip?
Det kan ju inte vara lagligt för mig att gå in på ett community tex. facebook och skicka brev till alla och säga att min community är mycket bättre kom över hit? Du kan ha rätt men är det inte intrång i konkurreanede verksamhet eller vad det nu heter..
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-26, 16:27 #19
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Klein, man ska väl inte lägga sig ner bara för att det finns stora aktörer? isf behöver vi bara en sida inom varje genre.. då kan vi också lägga ner wn.se sen, eftersom att det skulle sitta en handfull med personer kvar sen.. Att ta ett befintligt koncept och försök att fräscha upp/komma med något nytt är ju aldrig fel
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-26, 16:35 #20
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Novocain@Jun 26 2008, 16:27
Klein, man ska väl inte lägga sig ner bara för att det finns stora aktörer? isf behöver vi bara en sida inom varje genre.. då kan vi också lägga ner wn.se sen, eftersom att det skulle sitta en handfull med personer kvar sen.. Att ta ett befintligt koncept och försök att fräscha upp/komma med något nytt är ju aldrig fel
Självklart skall man utmana dom stora...

Men det är lite för mycket copycat på blocket, och 90% av dem oseriösa. Dvs det inget nyskapade.. Många har tom lånat blockets design...

Särskilt när man får dessa muppar hörat och dom tro att jag tänker köpa annonser hos dem, oftast bara bortkastade pengar att ens försöka annonsera hos dem.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017