Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


TD Keywords?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-09, 15:22 #11
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Jaja, ok, jag hakade upp mig på "skicka dom direkt till siten". Det är ju *sidans* innehåll snarare än vilken site det är. =)

Visst, som jag sa så är en återkommande besökare värd den där .50öringen via exempelvis adwords, men som sagt, det beror på vad som erbjuds på siten (forum, comunitys, bloggar etc). Återkommer samma besökare flera gånger om dagen så är det en mycket väl investerad 50öring. =)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-09, 15:29 #12
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Nyhetsbrev är ju bra, och att rikta AdWordsklick till ett epostflugpapper kan ju vara en ide för detta, men är inte risken att besökaren känner sig lurad/spammad genom att så att säga på detta vis "köpa grisen i säcken" innan man ser den riktigt sajten?
Nej, inte enligt min erfarenhet. Om du har en anpassad annonsering om att du har en site om gastronomi och besökaren kommer till en bra sida där du ger dem ett eller flera gratis erbjudanden och talar om att de kan tacka nej till mail från dig när de som helst önskar så är det inga problem att få deras info då de allra flesta älskar gratis saker olikn.

Edit: Du kan tex också rada upp vilka saker ni pratar om på sidan och erbjuda dem att få fräscha recept eller liknande varje månad eller att besökarna kan skicka in sina favorit recpet till din sida så att andra får ta del av dem etc etc Eller varför inte anlita en tävling där de har chans att vinna något fint pris om de signar upp eller varför inte allt ovanstående på en gång..Tro mig, det är väl värt tiden, engagemanget och den lilla kostnaden i längden..

Det är inga problem att få över 40 - 70% och mer av dina besökare att signa upp om du har en nischad site med rätt besökare och om du dessutom vet att 3-7% av dessa kommer att göra ett inköp av dig i framtiden så är det ett mycket enkelt val. Annars får du kanske betala (antingen i tid eller pengar) 5-10ggr mer för varje sälj pga att besökaren som alla vet måste se din/a annonser 7 ggr innan de köper.

Citat:
Forum har jag också tänkt lägga in, men jag vill inte utveckla ett eget. Skulle helst vilja köra Community Server ASP.NET Forum, men då behövs MSSQL och Loopia som jag har erbjuder (ännu så länge) bara MySQL vilket jag kör. Fast någon kanske har ett bra tips på en gratis/billig ASP.NET Forum kontroll för MySQL?
Jag tror säker att det finns kompetenta personer inom detta område här på WN som kan hjälpa dig med en bra lösning.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-09, 16:08 #13
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by gastronomen@Jun 9 2005, 14:07
Vad är då poängen med att nyttja TD Keyword om man via någon PPC motor ala AdWords går med säker förlust (eftersom jag inte säljer något själv utan bara får in inkomster via annonser typ AdSense/TD)?
Meningen är att man ska kunna tracka vilka sökord som presterar mest/bäst leads/avslut. Om du skickar en besökare direkt från Google till en TD annonsör så har du kanske ingen större nytta av detta men om annosören direkt köper trafik på adwords kan han/hon tracka vilka sökord som presterar bäst.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-14, 22:49 #14
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
Tomas B:s svar låter mycket vettigt. Många utländska artiklar tar upp gång på gång vikten att bygga upp en e-post lista. Dock tror jag att det kan kosta en hel del att gå via Adwords. Jag tror att det bästa är att försöka listas på första sidan på Google och då är det också gratis. Hittar du några som länkar till dig så belönas du av sökmotorn och får in mer trafik.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 22:50 #15
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
Något som jag har funderat på är om man kanske ska använda nyhetsbrev helt och hållet som reklamkanal. Skippa reklam på webbsidan och få den verka helt och hållet gratis. Annars kör ju många med förförsäljande sidor. Besökare värms upp med fördelar produkten eller tjänster har för att locka kunden att beställa.
Vad tror ni funkar bäst? Kanske båda?
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-16, 10:05 #16
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
Jag tror att det bästa är att försöka listas på första sidan på Google och då är det också gratis. Hittar du några som länkar till dig så belönas du av sökmotorn och får in mer trafik
Visst är det bra att ligga högt upp på google men om du inte har kunskapen eller pengarna idag så är kostar det mer än det smakar såvida du inte har en väldigt smal nische.

Nej. Det du ska göra är att försöka hitta läsare som redan har gjort ett inköp från någon i din bransch eller från någon som säljer samma produkter som dit företag.

- Vart hittar du dem?

I andras nyhetsbrev Och/eller sidor. Kontakta ägarna till dessa nyhetsbrev och gör antingen en JV eller fråga om de inte tar in annonser..

Citat:
Något som jag har funderat på är om man kanske ska använda nyhetsbrev helt och hållet som reklamkanal
Oavsett om du använder "nyhetsbrev" eller en site så ska du inte använda den som reklamkanal det är det största misstag du kan göra och något som de allra flesta gör fel.. Kom ihåg, det handlar inte om att sälja eller att göra reklam för dina produkter.

Det du ska göra är att bygga långvariga relationer genom att hjälpa och underhålla dina besökare och att personligen rekommendera produkter som du själv använder och som du vet också kommer att hjälpa dem att utveckla deras företag.

Citat:
Vad tror ni funkar bäst? Kanske båda?
Hitta kundernas behov och hjälp dem att lösa det med bra sitecopy vare sig det är i nyhetsbrevet eller siten.


/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-16, 10:51 #17
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
För att göra en lång historia kort:

Vad du säger, inte vad du visar, bestämmer om du säljer.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017