Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Marknadsföring på Internet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-28, 19:19 #11
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
haha bra sagt dm... Skämt åt sidan så kan det ju vara en fördel att veta vilket kapital man har att göra med. Är du en 13 åring skolpojke med en 50-lapp i plånboken så kanske inte det räcker lika långt som ett hyfsat etablerat företag. Och den bästa marknadsföringen är det nog ingen som vet! Vissa bättre än dem andra, helt klart men den bästa, nope!

Säger samtidigt detsamma som dm ang boo.com, marknadsföringen var den lille delen det var andra faktorer som drog ner det projektet.

Tack för mig!
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-05, 21:40 #12
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 449
Kan du inte köra på samma kampanj på betsson. Nyttja tryckfrihet och yttrandefriheten och samtidigt köra reklam för din verksamhet? Isället för att skriva "Köp billig sprit här" så skriver du "vi vill få annonsera och marknadsföra billig bra sprit / shopInEuro"

Då borde det inte vara några problem eller?

/Hannes
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-06, 03:35 #13
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
när man pratar om marknadsföring ingår ju inte endast om de konkreta delarna för att få ut varumärket på marknaden. handlar ju väldigt mycket om undersökning av målgrupp osv. är ju just det frågan verkar vara. men att satsa pengar på olika undersökningar där du ser vad kunden är ute efter är en nog så viktig sak, enligt mig, som att verkligen satsa på bannerprogram, tvreklam osvosv..

att försöka göra en analys över vad kunden vill ha utan att göra något konkret och bara gissa sig fram.. blir ju inte annat än gissningar.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-10, 15:00 #14
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Anders i ditt fall skulle jag satsa på att hyra in nån som kan skriva korrekt svenska, din site ger ett VÄLDIGT oseriöst intryck. Jag skulle som kund inte våga köpa ett frimärke hos er om jag skall vara ärlig. Sen skulle det nog även vara önskvärt med lite information om ert bolag på siten. Den enda företagsinfo jag kan hitta på siten är ShopInEuro Gibraltar och det ger INTE den köptrygghet som de flesta kunder vill ha för att ge sig in i en affär på internet.

Sen fattar jag inte varför du skall hoppa på dm när han försöker reda ut saker och ting i din favör. Att du sedan anser detta vara ett forum för ett gäng kärringar kanske också är en förklaring till varför din site ser ut och fungerar som den skall. Du verkar ha problem med att lyssna på folk, vilket det här forumet är till för, att få råd och ventila frågor med hjälp av andra som har mer erfarenhet än en själv.

Du verkar vara ute efter det billigaste/bästa/snabbaste/enklaste lösningen till miljontals träffar, den finns tyvärr inte. Jobb jobb jobb och åter jobb är det som ger dig och ditt företag den tillströmning av kunder som du är ute efter. Har du en bra site som erbjuder det som kunden vill ha så har du en nöjd kund och en nöjd kund kommer alltid tillbaka. En nöjd kund rekommenderar även din site till andra, det är så du blir stor. Vill du bli stor snabbare så är det dyra annonskostnader som gäller men eftersom du blankt vägrar ge dig in i diskussionen om vilka pengar det rör sig om så är det inte lönt att gå in på det.
Atlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-12, 02:37 #15
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
lorens lorens är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 24
Måste säga att Shop In Euro absolut inte ger ett seriöst intryckt...

Tycker ni ska anlita någon som kan göra om sidan, både till utseende och språkbruket på sidan!

//Lorens
lorens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017