Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-12, 18:20 #181
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Citat:
Ursprungligen postat av Spirre
chowchow vadå längesen han va anställd på Rix? vad har du fått den faktan ifrån?

Och tror du föresten TPBs serverar o lina är gratis? går dom o pantar burkar för att få ihop cash?

Såklart de finns pengar i reklamen men har svårt att tro de rör sig om miljoner..
Ännu en kratta som inte bryr sig om att stava eller ens kan det. Oavsett vad som kommer i framtiden måste man kunna läsa, räkna och skriva - annars går det åt helvete! :angry:

Det är inte jag som ska bevisa att TPB tjänar pengar eller inte. Jag vet inte ens om det är ett bolag eller vad det är för något. TPB drar in annonsintäkter, som måste redovisas på något sätt. De har datorkraft som måste köpas och in betalas. Det är klart att detta kan göras helt privat och att annonseringen helt har överlåtits till någon annan gratis. Men hur i all fridens namn kan man utan pengar öppna upp verksamheten i Holland några dagar senare. Vi talar om en verksamhet med nu kanske 3 miljoner besökare per dag.
Det är väll bara se till att hitta ett webhotell som erbjuder bra med trafik.....
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:23 #182
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 618
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 618
Citat:
Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 18:10
Det är inte jag som ska bevisa att TPB tjänar pengar eller inte.
Visst hade jag tyckt det varit intressant att veta hur mycket pengar TPB tjänar men jag förstår inte varför TPB skulle vilja redovisa sin ekonomi i ett publikt forum som detta? Har du lust att redovisa GarnNet's ekonomi här?

PS. Mitt inlägg kan innehålla stavfel, men om det är det så bryr jag mig inte.
WizKid är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:26 #183
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Som kund hos PRQ skulle jag vara mycket intresserad av att få veta svaren på dessa frågor, när nu de starka kopplingarna finns mellan PRQ, TPB och Rex Telecom. Du är säkert rätt person att svara på dessa frågor, eftersom du startade TPB från Mexico en gång i tiden
Men eftersom du tydeligen INTE är kund så kan ju inte svaren interesera dig eller ens angå dig!

Att sen klanka ner på folk som stavar illa eller fel är för mig ett slag under bältet.
Vad vet du om dom kanske har dyslexi el liknande?

Folk som har midervärdighetskomplex brukar ofta kasta sig över såna saker och racka ner på!

Eftersom man får Antyda och TRO som man vill så skall jag tala om vad jag tror!

Jag tror du är en ensam stackare utan socialt liv öht!

Kan ha fel men å andra sidan så skrev jag att jag TROR!!!!!
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:29 #184
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Originally posted by fredlund@Jun 12 2006, 17:48
chowchow varför kommer du hit o kaxar? lägg ner..
Jag kaxar inte. Hur kan du säga så? Är jag mer kaxig än andra? I så fall får du vara mer konkret. Visa på vad det är för fel som jag skriver. Ingen har ännu gjort det. Det hjälper inte bara att säga att det är fel - det gäller att bevisa det. Eller att någon insatt säger att så här det inte. Men hittills har ingen gjort det - i alla fall inte vad jag sett.

Att PTQ inte hade servrarna hos sig är helt riktigt och att de alltid stått hos Port80 är tydligen också helt riktigt. Att Gottfrid är en av de fyras gäng i TPB är också helt riktigt och att han är ledaren för PRQ är också helt riktigt. Jag påstår inte hellter att TPB eller PRQ står för något politiskt - möjligen lite åt det anarkistiska hållet.

Men som kund skulle jag fundera lite över sambanden mellan TPB och PRQ, speciellt efter polisens razzia. Betalade verkligen TPB något för servrarna som stod hos Port80? Har de någonsin betalat något? Om de inte betalat något, vad beror detta i så fall på? Detta är frågor som föder frågor och som jag inte kan avfärdas med mytomani. Det måste vara verkligheten som gäller och dett är verkligheten.

TPB har varit oerhört skickliga att leverera sin site. Det är inte det som saken gäller, utan det är om det samtidigt pågår "big business" i det tysta. Jag förstår att flertalet fildelare skiter i detta, men jag gör det inte. Skulle det sedan visa sig att ledargruppen i TPB har ett bolag i Schweiz dit pengarna går från verksamheten i TPB, där blir i alla fall jag tveksam. Observera att jag inte anger att detta är brottsligt på något sätt. Detta får polisen avgöra.

Undertecknat av

Peter X
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:33 #185
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Ännu en kratta som inte bryr sig om att stava eller ens kan det. Oavsett vad som kommer i framtiden måste man kunna läsa, räkna och skriva - annars går det åt helvete

Nä nu får du väl ändå ta och ge dig. Tror du verkligen att du åstakommer något mer än irritation genom att börja med personliga påhopp bara för att du försöker agera sakkunnig reporter?

Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 15:36
Säg så här då: Varför skickar Crystone (den svenska delen) och ett bolag i Israel (den internationella delen) annonsintäkterna netto till ett TPB närstående bolag i Schweiz om det inte fanns några pengar med i bilden? Varför har detta bolag just en webbsida med se.domän?
Klart det finns pengar med i bilden. Men knappast i de summorna du drömmer om. Varför de valt att ha ett bolag i Schweiz låter jag vara osagt.

Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 15:36
Den person som denna webbsida har kontaktperson går en person i Israel, som råkar ha ett patent på ett system för annonsering på Internet. Bolaget som finns i Schweiz heter Random Media och ägs av 4 privatpersoner från Sverige. Det borde ju kunna finnas någon som känner till vilka dessa personer är. Jag vet vem personen i Israel är.
Och du tror att nån här på detta forumet skulle kunna/vilja svara på den frågan?

Citat:
Originally posted by -chowchow@Jun 12 2006, 15:36
Säg också så här då: Hur kommer det sig att en person med extrema högeråsikter varit vad om att sponsa TPB i stort från början? Är det av ideella skäl? Är det av affärsmässiga skäl? Är det av politiska skäl? Påstår inte att TPB delar dessa extrema högeråsikter. De har dessutom frihet att samverka med vem de vill .
Jag vet inte när vi började att jaga företagsledare för deras personliga åsikter? Skulle ju vara kul att snoka reda på alla med extrema vänster åsikter när vi ändå är i farten eller hur? Bara för att en i företaget innehar en viss åsikt så innebär det ju itne att företaget har den åsikten.

Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Jag fantiserar inte alls. Som normalt tänkande person, om jag nu får räkna mig till dem, tycker jag att mycket är underligt kring TPB och det får väl som sagt polisen titta på och kommer så också att göra.
Du bör kanske tagga ner med tänkandet lite?
ArreliuS är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:34 #186
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
chowchow, jag orkar inte ens försöka hålla reda på vem du säger vad till för det verkar du inte veta själv. Maken till röriga inlägg får man leta efter.

Ang. din dyslexi så vidhåller jag att du påvisar tydliga tecken på det då du glömmer skriva ord som "inte" vilket får dina meningar att motsäga sig själv. Läs igenom dina inlägg noga så ser du själv. Att du sen klagar på andras stavning - jag säger bara: Välkommen till verkligheten! Här inne stavar de riktigt bra jämfört med genomsnittet i Sverige.

Sen var det du som drog upp bl.a. PRQ och Port80 vid flera tillfällen och de är företag. Jag kan läsa men att förstå det du skriver verkar kräva kristallkula och någon sån har jag inte tyvärr.
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:35 #187
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Ursprungligen postat av WizKid
Citat:
Ursprungligen postat av chowchow
Det är inte jag som ska bevisa att TPB tjänar pengar eller inte.
Visst hade jag tyckt det varit intressant att veta hur mycket pengar TPB tjänar men jag förstår inte varför TPB skulle vilja redovisa sin ekonomi i ett publikt forum som detta? Har du lust att redovisa GarnNet's ekonomi här?

PS. Mitt inlägg kan innehålla stavfel, men om det är det så bryr jag mig inte.
Jag begär inte att de ska redovisa ekonomin. Jag vet inte ens om TPB har någon bokföring. Det jag frågar om är deras affärsrelationer, vilket är något helt annat. Jag bryr mig inte om siffrorna. Varför vill ingen från PTB redovisa sina relationer? Det kan väl inte vara så hemligt. Missförstå mig rätt - jag vill inte se någon bokföring.

Reta inte upp dig på min kommentar om rättstavning - jag glömmer ord ibland, när jag skriver
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:39 #188
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
chowchow chowchow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 62
Citat:
Originally posted by hundserver@Jun 12 2006, 18:26
Citat:
Som kund hos PRQ skulle jag vara mycket intresserad av att få veta svaren på dessa frågor, när nu de starka kopplingarna finns mellan PRQ, TPB och Rex Telecom. Du är säkert rätt person att svara på dessa frågor, eftersom du startade TPB från Mexico en gång i tiden
Men eftersom du tydeligen INTE är kund så kan ju inte svaren interesera dig eller ens angå dig!

Att sen klanka ner på folk som stavar illa eller fel är för mig ett slag under bältet.
Vad vet du om dom kanske har dyslexi el liknande?

Folk som har midervärdighetskomplex brukar ofta kasta sig över såna saker och racka ner på!

Eftersom man får Antyda och TRO som man vill så skall jag tala om vad jag tror!

Jag tror du är en ensam stackare utan socialt liv öht!

Kan ha fel men å andra sidan så skrev jag att jag TROR!!!!!
Jag är igen ensam stackare. Jag är lyckligt gift sedan 25 år tillbaka. Jag har tre barn och sju barnbarn. Jag har många goda vänner, som jag ofta umgås med. Så var det med den saken
chowchow är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:41 #189
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by chowchow@Jun 12 2006, 18:39
Jag är igen ensam stackare.
:lol:
Westman är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-12, 18:47 #190
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
Chowchow, Du är möjligtvis inte släkt denna kvinna?

Nattuggla
__________________
Can't sleep, clown will eat me!
M.R är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017