Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 2)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-02, 18:33 #181
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Jag håller med dig om att td's utskick ofta är otydliga. Termer som iSales tycker jag dock att de kan få använda och förutsätta att mottagarna vet vad det är.

En iSale är när du får ersättning för att någon köpt något efter att ha sett din annons (eller rättare sagt besökt din sajt där annonsen visats) utan att ha klickat på den. i = impression.
Max är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-03, 09:57 #182
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by swan@Aug 2 2007, 09:58
Citat:
Nu skruvas ersättningarna för hyrbil om och följer från och med idag 31/7-07 de ersättningar som är för hotell. Detta innebär att ersättningarna för sales kommer att sänkas något samtidigt som ersättningarna för isales kommer öka.
Logga in och se hur detta kommer att påverka dig
Är det med flit ni gör det extra svårt att tyda era mejl? Tror ni att ni tjänar mer pengar då?
Fick ovanstående mejl från er. Lite förslag: Skicka ut mejlet i förskott, inte samma dag som det börjar gälla. Tala om absoluta belopp. Hur mycket kommer ersättningarna att sänkas? Skriv på svenska. Det gör det lättare att förstå om man är svensk. Vad betyder exempelvis isales?
Hur menar ni att man kan logga in för att se hur det påverkar mig? På er hemsida måste jag leta länge för att hitta min nya ersättning. Men den gamla finns aldrig kvar, så jag kan inte se vilken förändring det är. Eller menar ni att jag skall titta i avslutsrapporten på hur mina intäkter minskat?
När jag får mejl från er om förändringar i tarifferna så brukar jag alltid ta bort annonsören från min hemsida. Vanligtvis har ni hittat på någon försämring utan att motivera varför, och utan att kontakta mig innan. Och som regel går det inte att få reda på hur mycket försämringen är. Det är oseriöst.
Just detta mail tycker jag var ganska enkelt. LITE kunskaper om affiliatemarknadsföring får man nog får man nog förusättas ha om man är medlem på TD, annars finns det en ordlista på TDs hemsida. T.ex. termen iSales har funnits i flera år och används av nästan 50% av alla annonsörer.

Sedan det viktigaste som man måste förstå är att det är INTE TD som sätter ersättningarna!
Beslut om ersättningsförändringar bestäms ofta direkt så det är svårt att skicka ut information i förväg.
Informationen om ersättning har legat på samma ställe i 8 år, så helt omöjlig ska den inte vara att hitta, varför inte offra 30 min av ditt liv och lära dig TD's system om du vill tjäna pengar på det?

Vad jag däremot reagerar på är när man blir förflyttad från ett till ett annat segment så skickas ett standardmail ut som inte innehåller information från vilket, till vilket segment man blir förflyttad.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-03, 10:04 #183
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by robertsson@Aug 3 2007, 08:57

Vad jag däremot reagerar på är när man blir förflyttad från ett till ett annat segment så skickas ett standardmail ut som inte innehåller information från vilket, till vilket segment man blir förflyttad.
Det hade varit guld att få från segment till segment i mailet så att man slipper gå in på TD för att kolla detta.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-03, 10:04 #184
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Jun 21 2007, 10:20
Bortfallet är idag inget större problem, den är garanterat under procenten. Men självklart undersöker vi löpande allt som kan hota vår tracking.
Bortfallet är större än "under procenten" och bortfallet ÄR ETT PROBLEM!
Man slipper inte problemet om man stoppar huvudet i sanden.
Efter att ha drivit en sajt som ger sms-krediter till användarna för utförda beställningar skulle jag vilja påstå att bortfallet är över10 %.
Om ni anser att 10% på en miljardomsättning (TD's omsättning) inte är ett problem så kanske ni kanske kan skänka mig 10% av er omsättning? Ni borde inte se det som ett problem eller?
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-03, 10:07 #185
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Citat:

Just detta mail tycker jag var ganska enkelt. LITE kunskaper om affiliatemarknadsföring får man nog får man nog förusättas ha om man är medlem på TD, annars finns det en ordlista på TDs hemsida. T.ex. termen iSales har funnits i flera år och används av nästan 50% av alla annonsörer.

Sedan det viktigaste som man måste förstå är att det är INTE TD som sätter ersättningarna!
Beslut om ersättningsförändringar bestäms ofta direkt så det är svårt att skicka ut information i förväg.
Informationen om ersättning har legat på samma ställe i 8 år, så helt omöjlig ska den inte vara att hitta, varför inte offra 30 min av ditt liv och lära dig TD's system om du vill tjäna pengar på det?
Visst, men borde det inte ligga i Tradedoublers intresse av att alla förstår deras utskick (utan att man behöver ordlista)? Säg att det är 10% som inte fattar. Och 5% av dessa kanske avslutar samarbetet... precis som jag brukar göra.

Givetvis är det inte TD som sätter ersättningarna. Men det är TD som skickar ut informationen om att ersättningarna blivit ändrade. Så det är klart att de har den fullständiga informationen.

Jag är ansluten till många program. Det är svårt att ha koll på alla ersättningsnivåer utantill. Därför borde Tradedoubler i dessa mejl informera bättre om 1) vad jag har + 2) vad jag kommer få. Visst kan jag logga in, men det tar onödigt lång tid. Dessutom finns inte informationen där heller. Där kan jag endast se min nya ersättning.
swan är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-03, 10:12 #186
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Bortfallet är idag inget större problem, den är garanterat under procenten. Men självklart undersöker vi löpande allt som kan hota vår tracking.

Bortfallet är större än "under procenten" och bortfallet ÄR ETT PROBLEM!
Man slipper inte problemet om man stoppar huvudet i sanden.
Efter att ha drivit en sajt som ger sms-krediter till användarna för utförda beställningar skulle jag vilja påstå att bortfallet är över10 %.
Om ni anser att 10% på en miljardomsättning (TD's omsättning) inte är ett problem så kanske ni kanske kan skänka mig 10% av er omsättning? Ni borde inte se det som ett problem eller?
Instämmer i detta!

Tradedoubler! Ta problemet på allvar.
swan är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-03, 10:20 #187
swans avatar
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
swan swan är inte uppkopplad
Medlem
swans avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 216
Citat:
Originally posted by robertsson@Aug 3 2007, 09:57
T.ex. termen iSales har funnits i flera år och används av nästan 50% av alla annonsörer.
När jag klickar på "alla program" på TDs hemsida så får jag en lista över alla program samt ersättningmodeller. Där finns det olika kolumner med namnen

Citat:
UV Click Leads Sales 90:e EPC
Ingenting om iSales. Hur gör jag för att hitta program som stödjer iSales? Jag har på måfå klickat mig runt till olika program för att se om det står någonting på respektive programs sida, men hittar ingenting där heller. Lite konstigt om det du säger stämmer - dvs att nästan 50% stödjer detta...
swan är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-21, 10:25 #188
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Men vad jag blir trött på dessa meddelanden. Jag har minst fem webbplatser kopplade till mitt konto på Tradedoubler.

Ansökte om att få visa annoner och fick ett nekande svar. Som vanligt framgår det inte vilken webbplats som nekats. Mycket irriterande.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-21, 14:20 #189
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
TD stoppade tydligen huvudet i sanden...
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2007-08-21, 23:29 #190
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Någon mer än jag som har problem med att besöka TD? Första sidan visar ingen grafik sedan 2 veckor tillbaka samt att jag inte kan logga in där, får endast en tom htmlsida som svar (också varit så i snart 2 veckor). Supporten? Kommer inte åt någon länk för sidorna hinner time'a ut innan de visas så alla länkar är i princip döda.

btw; följde tipset att radera cookies men det fungerade inte.

:huh:
Robert är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017