FAQ |
Kalender |
![]() |
#171 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är bara att hoppas att blondinbella är ett varumärke och inte en person
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
|||
Guest
|
Det jag tycker är så lustigt är att Jantelagen så ofta blir gällande i sverige. Alla tycker om framgång och gläds åt andras framgång, men blir du det för snabbt eller för mycket så blir du snabbt medveten om det då andra som inte lyckats försöker hitta felen varför du blivit framgångsrik. Och att det är fult att tjäna pengar och vara i spjutspetsen.
Låt denna entrepenör köra sitt race och tjäna pengar och sitt levebröd. Kan nästan garantera att hälften av alla som skrivit ett inlägg här skulle vilja sitta på samma plats som hon gör, förutsatt att man slapp finniga tonåringar och besserwisser kommentarer och svartsjuka. Men sånt måste och får man tåla om man ska bli framgångsrik, och tro på att det man gör är rätt och kommer lyckas. Det är som då en domänförsäljning ska ske här, alltid kommer nån och säger ungefär som i mcdonalds reklamen där han säger att han vill betala 15sek för ett par skidor som killen ska ha 100ggr så mycket för ![]() ![]() Läs bara om Skype Niklas som ingen trodde på och som satsade privat kapital och nu är ca 20 miljarder rikare, och Billan G som skaffat ett miljardföretag genom att våga och gå mot strömmen. Så slutssats, tro på dig själv, rannsaka, och granska och analysera innan. Och lär dig av dina misstag. Då tror jag man lyckas som entrepenör och även övrigt i sitt liv. |
||
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
|||
Guest
|
blogginkomst.se och blogghysterin.se är lediga att regga för den som vill göra affär på den hysteri som skett kring att folk får inkomst av och på ett koncept som funnits sen många år tillbaka. Dvs tjäna pengar på annonser på internet.
|
||
![]() |
![]() |
#174 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bra inlägg Stefan!
Jag håller helt och fullt med dig. Det är tråkigt att folk ska hålla på så, det är bara att gratulera. Dock är jag avundsjuk, jag skulle också vilja dra in miljoner. Ville bara förtydliga mitt tidigare inlägg. Jag menar att jag hoppas att varumärket "blondinbella" drar in miljoner, och får utstå all skit, och att personen bakom är en skicklig entreprenör och inte en stackars blond sjuttonåring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
|||
Medlem
|
Aha, så då har Bellasuger.se även hamnat här innan jag hann hit :-)
För er som inte vet så är jag en av grabbarna som ligger bakom Bellasuger.se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Är det nån som har senaste scoopet på blondinbellas menscykel?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
stefanhansson: överlägset det bästa inlägget hittils i denna tråden, som har gett Jantelagen ett ansikte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
|
||||
Medlem
|
Stefan, ett av WN:s bästa inlägg. Någonsin.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jantelagen skulle vara att klaga på Skype Niklas, men ingen klagar på Skype Niklas eftersom han gör bra program, han är en riktig entreprenör. Inte bara en girig gubbe som vill klämma ut så mycket pengar ur internet som möjligt och inte bryr hur bra eller dålig tjänsten eller produkten han gör det med är. Det går inte att jämföra Skype Niklas med en bimbo som bloggar åt sin giriga far. Bara för att man tjänar 100 gånger mer än konkurenten betyder det inte att man är 100 gånger bättre på något annat sätt än att man lyckats tjäna mer pengar, och tycker man att det är pengarna som är viktigast borde man sluta omedelbart med vad än man håller på med. Det är som att säga att Microsofts produkter är 100 gånger bättre än konkurrenternas bara för att Bill Gates tjänar 100 gånger mer än deras VD:ar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Det du skrev kan omskrivas med denna kortare mening: du ska inte tro att du är nåt för att du tjänar en massa pengar... DET är Jantelagen i sin fulla blom. Kikade lite på DIN blogg. Bitter? ![]() Måste också passa på att gratta BlondinBella och hennes far för den framgångsrika bloggen som är ett skolexempel på lysande marknadsföring. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|