FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Friande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
102 | 68.00% |
Fällande |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 32.00% |
Antal röster: 150. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#161 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#162 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tycker isf ditt uttalande va mycket roligt, eftersom Mikael Olander (CDONS Vd) är med i en del artiklar nu på olika nyhets sidor angående att dem har nått rekordnivå i skivförsäljning någonsin för dem. Med Mikael Olander's uttalande som troligtvis har en mycket bättre insyn i CDON än du har, så verka det trots allt som att folk orkar detta?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#164 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad jag inte riktigt förstår är varför musikindustrin klagar? Min personliga uppfattning är att de inte förlorar speciellt mycket på piratkopieringen. Den musik jag lyssnar på via nedladdade mp3-or är oftast liveinspelningar som inte ges ut i något annat format. Samtidigt får de ju in en hel del pengar på Kassettskatten. Jag är därför ganska övertygad om att om de nu lyckas stävja piratkopieringen så kommer de förlora pengar då kassettskatten rimligtvis borde tas bort och jag kommer då inte börja konsumera mer media från deras officiella kanaler.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#167 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hela debatten är helt vrickad. För att ta musikindustrin som exempel, de levererar inte den tjänst som deras kunder vill ha, det är något de kanske börjar förstå nu men om de hade förstått när Napster var aktuellt så hade verkligheten sett helt annorlunda ut idag.
Vi är många som har pengar och är villiga att betala, men jag har inte köpt en skiva på över 10 år. Jag är inte typen som är så engagerad att jag hänger i skivaffären, provlyssnar, lägger massa tid på att välja vilken skiva jag ska köpa osv. Samtidigt tycker jag det mesta som spelas på radio suger stenhårt. Alltså har jag inte spenderat några pengar på cd-skivor. Nu har skivindustrin chansen att tjäna pengar på mig som premiumkund hos Spotify. Många skivbolag vill ha mina pengar, men vissa skriker i högan sky och vill INTE vara med. Sorry grabbar, ni får inte mina pengar! Spotify (och snart flera konkurrenter antar jag!) levererar det kunderna vill ha! Vakna, skivbolagsfolk! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Många talar sig varma om Spotify men hur många betalar egentligen för tjänsten? Fungerar inte en sådan tjänst i längden så är det svårt för skivbolagen att tro på de nya vägarna.
![]() |
Svara |
|
|