FAQ |
Kalender |
![]() |
#161 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
2. Men dom har varit nere. 3. Vad anser du vara mätbart för att få fram en rättvis bild av tillgänglighet? 4. Jag håller med om att det är dålig policy att undanhålla sina kunder en förklaring gällande avbrotten. Men att som du, klaga och spy galla över dina konkurrenter samt övriga branschfolk dagligen (endast med allmän bitterhet som underlag?) är lika oacceptabelt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dåligt exempel, fast skulle med blivit arg om man fick gammalt kött av många anledningar. Visst det är synd om dig för att du var tvungen köpa nytt kött så skapa ny tråd om det så kan vi diskutera vad folk tycker om det och hur vanligt det är på ICA.
Fast när det gäller Loopia så rör det mer än 1 person än just din single köp av kött kanske. Men självklart har man egen åsikter om saker, även om avbrott och vad man tycker. Självklart är inte upptid allt fast spelar rätt stor roll, sedan diskuterade vi inte hurvida loopias support var bra eller inte utan just dålig information och tillgänlighet. Sedan var nog meningen med tråden att det skulle diskuteras om loopia. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
|
|||
|
Citat:
Fast våran egna stats just för delen våra webbhotellkunder http://www.patrikweb.net/uptime.htm är 100% detta året. Att mäta statistik är mycket svårt, alla fall för en "offentlig" sida. Men om jag själv ska gå efter statistik så ska det vara specefik för varje server/del i nätet även mätt belastning/latency. Kan hålla med om jag kan vara gnällig, fast finns inget värre än saker som inte fungerar eller problem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag vet inte vilket påstående som är värst. Loopia som skyller sin upptid på kunden, eller PatrikWeb som påstår sig ha 100% upptid trots offentliga siffror som hävdar motsattsen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
|
|||
|
Vi har inte 100% alltid, fast webbhotell kunderna har haft 100% detta året än så länge. Är statistik från websitepulse.com som mäter den servern så ingen statistik som vi har satt ihop.
Offentlig statistik som mäter enda webbservern? Så finns ingen offentlig statistik på den servern jag visade stats för. Vill du ha offentlig statisk så har jag fixat det endast för dig för denna månaden: http://florida.websitepulse.net/uptime/I71...7136I11692.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan så kan jag till viss del hålla med om att det är fult att dölja saker, men försök kontakta exempelvis Telia om något knasar, vet av egen erfarenhet att du inte kommer att få något svar ifrån dem heller. Denna policy är ganska vanlig bland större företag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
|||
|
Kan hålla med dig där faktiskt till viss del, fast i Loopias storlek kan dom även ta in mer folk och har mer pengar sattsa. Så igentligen bör ett större företag klara ha det bättre.
Telia i sig brukar inte säga mycket nej men http://kundinfo.telia.net/ skriver ut oftast vad som görs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Att jx.se fyller 1 år idag gör bytet från Loopia ganska lätt!
Gillar dock inte att alla kastar paj...va lite kreativ och byt i stället. Angående att alla konkurrenter snackar skit om Loopia är bara tragiskt. eller? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad som är tragiskt är att många klagar för klagandets skull. |
||