FAQ |
Kalender |
![]() |
#151 | |||
|
||||
Flitig postare
|
CD WOW! fungerar. Vi arbetar även med att lägga till product feeds...
|
|||
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni har fortfarande inte kompenserat för den tid när CD-wow inte fungerade.
När gör ni det? |
||
![]() |
![]() |
#153 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Viktig information. På grund av stort intresse för våra tjänster har vi just nu långa svarstider. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet. Vi rekryterar exempelvis en ansvarig inom området samt utvärderar ny ärendehantering.
|
|||
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
|||
Medlem
|
Då ni inte svarar på supporten tänkte jag ta upp problemet här. Samtliga mina trackerlänker har slutat fungera för Firefox 2.0.0.3 (fungerar för IE6). Istället för att komma till aktuell sida så fås följande felmeddelande:
"Bad Request Your browser sent a request that this server could not understand. Size of a request header field exceeds server limit. Cookie: (borttaget)" Som jag ser det är det ett ganska allvarligt fel då fler kan vara drabbade utan att veta om det. Vad beror det på? |
||
![]() |
![]() |
#155 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu kan jag glatt meddela att vi är back on track på supporten och att vi minskat ner våra svarstider till ungefär en arbetsdag.
Detta gäller främst de mail där vi kan besvara frågan utan att kontakta programansvarig. Hur varje annonsör hanterar supportärenden är olika, därför kan det ibland ta lite tid om ni har frågor kring viss grafik el. dyl. |
|||
![]() |
![]() |
#156 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Även om ni endast sätter förstahands-kakor så blir problemet med Cookies som spärras och automatiskt tas bort av användarna blir bara större och större. För oss affiliates innebär det minskade intäkter. Nu undrar jag vad TradeDoubler gör för att säkerställa att vi affiliates får betalt. Jag undrar också om det är någonting som vi affiliates kan göra för att problemet skall minska. Finns det möjlighet att ni generellt kan öka ersättningen till affiliates för att kompensera för bortfallet? |
|||
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#158 | |||
|
||||
Flitig postare
|
TradeDoubler använder flera olika sätt att spåra händelser. Att använda cookies är en lösning, men om vi märker att det inte fungerar så använder vi både sessionbaserad återkoppling samt en lösning där vi tittar på IP-adress samt UserAgent.
|
|||
![]() |
![]() |
#159 | |||
|
||||
Medlem
|
1)Sessioner baseras också på cookies, så där förstår jag inte vad du menar...
2)På företag sitter ofta alla på samma IP-adress och har samma UserAgent... Men oavsett detta så måste ni väl hålla med om att det finns ett borfall? Det låter på dig som om ni inte uppfattar detta som ett problem. |
|||
![]() |
![]() |
#160 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta tyder på att ni är medvetna om problemet. Hämtat från er hemsida.
Citat:
Och försök inte dribbla bort genom att säga att ert system fungerar utan kakor, för det gör det inte. Jag vet mycket väl att tradedoubler anropas via en osynlig gif på sista sidan i köpprocessen. Men om användaren inte har en tradedoublerkaka så kan ni ju inte ni veta var klicket kom från, och därmed kan ni inte betala till affiliaten - utan har möjlighet att behålla pengarna i egen ficka. Men det där har ni säkert bra statistik på. Hur många köp sker utan att ni vet vem som var affiliate? Borde ni inte dela ut dessa belopp (som säkert är väldigt stora) till era affiliates? |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|