Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pedofilsida laglig..

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-04, 09:48 #151
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Originally posted by -Westman@Jun 4 2007, 02:31
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Westman
den enda fråga jag hittade från dig var denna och den var enkel att besvara:
Citat:
Jag känner mig inte trygg att gå omkring i Alby och Fittja därför ska vi låsa in alla invandrare?


Svar: NEJ.

Du vill låsa in alla med en specifik sexuell läggning i preventivt syfte så varför inte låsa in alla invandrare eftersom de är överrepresenterade i landets fängelser. Det är samma korkade logik.

När sa jag att jag ville låsa in alla med en specifik sexuell läggning? Nu yrar du igen.
Jag sa PEDOFILER och inget annat. När det är riktat mot mycket små barn tycker jag det är mer n befogat. Tycker inte du det?
QED.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 09:54 #152
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Captain Thailand@Jun 4 2007, 02:42
Hej,

Inte helt oväntat har tråden övergått i personlig polemik. Jag tror (minst) 99% av oss tycker att folk som utnyttjar barn är skitstövlar och att (minst) 99% av oss tycker att yttrandefrihet är av godo.

Sedan är vi kanske aningen oense hur lagstiftningen exakt skall appliceras för att skydda barn samtidigt som det fria ordet måste värnas.

Det är inte helt enkelt! Tur att vi genom demokratiska val kan välja de politiker vi anser vara lämpliga för uppgiften. ;-)
Bra sagt!

Yttrandefriheten borde hanteras ungefär som Sveriges unika och fantastiska Allemansrätt.
Bara för att det finns en Allemansrätt så betyder det ju inte att man får göra vad fan man vill i naturen.
I Allemansrätten finns det undantag, men jag hör inga höga röster som klagar på det.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 10:22 #153
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by WebboT@Jun 4 2007, 09:45

När sa jag att jag ville låsa in alla med en specifik sexuell läggning? Nu yrar du igen.
Jag sa PEDOFILER och inget annat. När det är riktat mot mycket små barn tycker jag det är mer n befogat. Tycker inte du det?
Givetvis vill jag inte att min dotter utsätts för något; men någon rim och reson får det väl ändå vara. Du kan inte låsa in människor preventivt.

Det har hänt att jag fantiserat om att råna en bank; framförallt när jag var yngre. Borde jag därmed sitta inlåst för att jag tänkt tanken?

Oavsett hur motbjudande det är med pedofiler (och, ja, jag håller med), kan du inte vidta den typen av åtgärder för att de har de tänkarna. Om de försöker, eller ännu värre lyckas, omsätta det till handling skall självklart åtgärder vidtas. Det är inte heller något fel med rimliga försiktighetsåtgärder för att förhindra att det sker; fängelsestraff för otillåtna tankar är inte en rimlig åtgärd.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 11:03 #154
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Citat:
Originally posted by Decibel@Jun 4 2007, 02:16
Ska försöka hitta vilka apor det är, har nämligen sett en dokumentär om det på nån naturkanal.
Förekommer bland annat hos dvärgschimpanser som är den apa som är närmast släkt med människan.

Citat från engelska wikipedia:
Citat:
Sexual activity happens within the immediate family as well as outside it, and often involves adults and children, even infants
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 11:15 #155
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Har ni inte mer "stolthet" än att jämföra er med apor?

Det händer även att insekter dödar och äter upp sin partner. Men det kanske vore dumt att applicera motsvarande beteende bland oss människor? ;-)
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 11:36 #156
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -Tez@Jun 4 2007, 01:45
Citat:
Originally posted by -Westman@Jun 4 2007, 01:43
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Nu när jag ska lägga mig hoppas jag i varjefall, trots den hätska debatten om sajten borde få finnas eller inte, att de flesta här åtminstone är överrens om att en 50-årig inte bör tvinga på en 7-åring sitt könsorgan på vilket sätt det är må vara.
Det har väl konstaterats ett antal gånger att det är olagligt och ingen här har väl protesterat?

Jag var nog mer ute efter att jag ville höra att folk tycker det är FEL, inte bara att de förstått att det är olagligt.

Over and out! Sov gott alla.

Jag kom på att serverat på tallrik med lite morötter och potatis är inte olagligt. Lika osmakligt däremot.

Ska jag svara på om homosexualitet är fel också?
Jag tycker nog att sexuellt utnyttjande av barn är mer än bara osmakligt. Jag tycker det är FEL! Jag tycker heller inte att det på något sätt kan jämföras med homosexualitet, som handlar om vuxna människors kärlek för varandra. Att ens tala om homosexualitet i samma sammanhang är ju helt vansinnigt.

Ingenstans någonstans i mina inlägg har jag skrivit något nedvärderande om någons sexuella läggning. Det jag har skrivit är att jag tycker sexuellt utnyttjande av barn är fel. Och mer än fel, det är så otroligt fel som det bara kan bli, oavsett vilka apor som pillar på varandra.

Har faktiskt inte ens sagt att jag tycker sidan ska tas ner, men jag har sagt att jag inte tycker den är en objektiv och informativ informationssida om pedofili, utan en sida som vill propagera för, och förhärliga det. Och balanserar på gränsen för vad som är tillåtet.

Kan det verkligen vara möjligt att du menar att du inte tycker att sexuellt utnyttjande av barn är äckligare än att äta kokta morötter!?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 11:39 #157
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
kokta morötter är iofs jävligt äckligt...
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 11:56 #158
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 144
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 144
Varför fortsätter ni att påpeka att det är fel att ha sex med barn, det är väl ingen här som säger nåt annat ?
Det som några (bla jag) försöker säga är att man kan inte straffa folk för vad dom tänker.
Hur ser ett samhälle ut där man kontrollerar tankarna hos befolkningen?
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 12:02 #159
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Originally posted by dennish@Jun 4 2007, 11:56
Varför fortsätter ni att påpeka att det är fel att ha sex med barn, det är väl ingen här som säger nåt annat ?
Det som några (bla jag) försöker säga är att man kan inte straffa folk för vad dom tänker.
Hur ser ett samhälle ut där man kontrollerar tankarna hos befolkningen?
Och det är vad jag säger också.

Men det känns så otäckt när man får uppfattningen att en del inte tycker att det är fel, bara olagligt. Och jag har själv en del erfarenheter som gör att jag reagerar på just detta. Har dock inget större intresse av att berätta om dem just i det här forumet.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-04, 12:03 #160
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
dennish,

Risken verkar minimal att svenska staten skulle agera tankeläsare och straffa sina medborgare utifrån "omoraliska tankegångar".

De flesta vettiga kan nog enas om:

1. Att utnyttja barn är åt h-e fel
2. Att döma folk som inte gjort något brott är åt h-e fel
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017