Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-03, 20:00 #151
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Haha! StateCollapse känner till Google och har antagligen fallit offer för "Menade du..."-funktionen utan att använda sitt kritiska tänkande i kombination med ev. tidigare kunskap. Jag kan även tipsa samma person om Wikipedia som är en utmärkt sajt när man snabbt behöver bekanta sig med olika ämnen. Adressen är http://sv.wikipedia.org.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-03, 23:37 #152
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Men åter till ämnet i stället för att göra oss lustiga över diverse språkliga snedsteg
Personligen tror jag Sd kommer in i riksdagen eftersom läget liknar det sist ett invandringsfientligt parti kom in.

Främsta anledningen till att jag tror de kommer lyckas är att övriga partier faktiskt inte vågar diskutera med dem kring invandring. Och därmed kan en tillräckligt stor del av dem som är missnöjda med politiken i den frågan välja att rösta på just sd.

Jag håller därmed inte med de som skriver ovan att man nödvändigtvis måste vara en rasist för att rösta på sd. Sådana kommentarer stärker sd:arna skulle jag tro.

Jag hoppas det blir mer invandringsdebatt. Det anser jag iaf vara ett väldigt intressant ämne. Om debatten som främst drivs av Sd kvävs kommer nog de övriga partierna bli straffade i valet.

Men om nu SD kommer in i riksdagen kan ju vad som helst intressant hända. Tex en mittenregering med mp, fp m.m för att samarbete med sverigedemokraterna tror jag ingen vill ha.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-05, 07:22 #153
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Nej! Den som röstar på SD, är antaligen låg utbildad, lever på en mindre ort utan hopp om framtid, som har tagit emot en stor mängd flyktingar.

Eller en Svensk som tvingar bo i något miljonprogram ghetto , där finns socialproblem det här områderena har. Det lustliga SD drömmer sej tillbaka till Folkhems Sverige som producerade dessa miljonprogram ghetton..

Men innan man rösta på SD, bör man studera Ny demokrati..Hur gick de för dem? Vad har SD lyckas med ute landet? Hur många tomma stolar har SD idag? Hur många SD politiker har jobb, är inte lite väl många försörjda av partiet?

Man bör även fundera, kan det här människorna som SD vill skicka till Riksdagen uppnå någonting. Jag tro personligen att SD kommer bli marginalisarede, därav en röst på SD meninglös, då de inte kommer kunna leverar det folk för vänta dem. Risken är SD är bara ett Ny demokrati 1.01pl2

Sedan ogillar jag den pöbeln mentalitet som SD hetsa upp folk till. När SD politiker tom lägger ut misstänka människor på sin blogg med namn och bild. ( Hade det varit en Svensk, så hade de inte gjort någonting. ), men nu råkade det vara en invandrare från mellanösten, då hängs hela hans familj ut, bara för SD skall få lite röster.. Det är osmakligt. )

Man kanske skall fundera på judehatet i 1930 talet tyskland ( Sverige för den delen också ) eller hatet emot Afrikaner i Amerikanska Söder.

Skall man döma folk som en grupp människor eller se varje enskild person?

Visst man har rätt att bli upprörd över den här kvinnan som blev mördad i Landskrona, men när upprördheten bli en lynch mobb, vad gör man då?

Jag är själv invandrakritisk, och anser att vi tar emot fler än vad vi kan svälja, men inser att SD är har fel rötter ( Partiet är en fork på Nordiska Rikspartiet, många SD politiker har rötter i vitmakt rörelsen ) , fel människor står bakom partiet.

Risken att invandrafrågan bli ännu mer politisk inkorrekt att diskutera med ett parti som SD i Riksdagen. SD har precis som sina föregångare i NSDAP ett väldigt gynnsamt läge , dvs man har låg konjontur, man har hög arbetslöshet, man har möjlighet att hetsa massorna på ett kostnadeffektiv sätt. I 1920 talet Tyskland hade man ÖL hallar, på 2000 talet har vi bloggar. Men vad hamnar vi slutändan?

Jag tycker man skall vänta och se, vad kan SD ge oss väljare först?, stämmer deras propaganda med verkligheten? Partiet har väldiga bruna rötter, det finns kopplingar till Nynazismen i SD. Partiet har en besvärlig bakgrund som ligger dem till stor last.

Partiet kommer få 4% utan att jag rösta på dem, därav kan man vänta och se.. Innan man låter sej hetsas till dumheter som kan kostar Sverige väldigt mycket i slutändan.

SD kommer bara göra så spänningar i vårt samhälle öka ytterligare, vilket inte rätt väg att gå.

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Men åter till ämnet i stället för att göra oss lustiga över diverse språkliga snedsteg
Personligen tror jag Sd kommer in i riksdagen eftersom läget liknar det sist ett invandringsfientligt parti kom in.

Främsta anledningen till att jag tror de kommer lyckas är att övriga partier faktiskt inte vågar diskutera med dem kring invandring. Och därmed kan en tillräckligt stor del av dem som är missnöjda med politiken i den frågan välja att rösta på just sd.

Jag håller därmed inte med de som skriver ovan att man nödvändigtvis måste vara en rasist för att rösta på sd. Sådana kommentarer stärker sd:arna skulle jag tro.

Jag hoppas det blir mer invandringsdebatt. Det anser jag iaf vara ett väldigt intressant ämne. Om debatten som främst drivs av Sd kvävs kommer nog de övriga partierna bli straffade i valet.

Men om nu SD kommer in i riksdagen kan ju vad som helst intressant hända. Tex en mittenregering med mp, fp m.m för att samarbete med sverigedemokraterna tror jag ingen vill ha.

Senast redigerad av klein den 2010-04-05 klockan 07:37
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-05, 07:46 #154
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Hoppas verkligen att PP inte låter sej smutsa ner sej med ett samarbete med SD. Men det stämmer de du säger.
Risken att man bli utnyttjad som duktig idiot för att få i in SD i riksdagen är överhängande.

Mikael Viborg sitter även i en del bolag också som har haft nära kopplingar till TPB.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Lite mer ontopic
Jag skrev ett inlägg häromdagen med anledning av SD:s pressmeddedelande och jag ramlade över lite märkliga saker.
http://wp.nu/PPSD
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-05, 08:07 #155
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Svenska samhället har inte anpassa sej nämnvärt mycket till muslimer. Det tänker inte jag heller svälja, jag blev också upprörd när en Sosse gick ut och ojade sej över att vi hade "många kristna" symboler i våra fönster vid jul.

Men den kultur som präglar oss mest, det är inte Islam, utan Amerikanisaringen. Det land som har präglat Sverige mest förutom US, är Tyskland. 60% av vårt språk kommer från Tyskan.

I Stockholm har vi en Moské den ligger på Söder, den märks knappast.. Visst ibland se man dessa spöken på tunnelbanan särskilt på blålinjen. Men sen då?

Åk till New York så ser man massor med konstiga hattar på folk huvuden, som man som Svensk aldrig har sett förut, men som en infödd New York:are tycker är en självklarhet.

Väl bara inse att en del av det här är utveckling. Jag kan för lite om Islam, men jag tro inte alla muslimer är fanatiska självmordbombare , som skjuter hej vilt med en Ak 47:a, lika lite som jag tro en Jänkare är någon som gillar skjuta ihjäl gullingar med M16A4 i någon djungel. Lika lite som katoliker gillar sätta på småpojkar eller alla Knytby begå mord via SMS.

Många subkultuer har uppstått pga utanförskap i samhället. Hells angels var Amerikanska piloter som kom hem efter 2:a världskriget. HA i Sverige bildades av raggare.. Osv osv.

Hur mång Amerikanska soldater blev inte utstötta efter Vietnam kriget? Utanförskap är det som skapa grund för såna här saker..

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Beror helt och hållet på brottets karaktär. Har man haft en trasig barndom med alkholiserade föräldrar, en pappa som sopar till sin fru för att maten inte står på bordet när han kommer hem från arbetet eller att man är uppfostrad av sina föräldrar med en sjuk kvinnosyn. Ja, då finns det en orsak till att man begår brott. Man är helt enkelt sjuk och behöver hjälp.

Jag har haft en mycket bra uppväxt. Inget att klaga på. Jag har inte begått några allvarliga brott som mord, våldtäkt, rån, misshandel eller kvinnomisshandel. Jag förespråkar också jämställdhet i samhället.



Du vet lika väl som jag att minderåriga tjejer är lättare att övertala. Sen vet jag inte vad du klassar som minderårig, är det tjejer under 18 år, tjejer under 15 år eller tjejer under 10 år?

Om jag ska förtydliga mina åsikter i en mer konstruktiv anda.

Det svenska samhället måste sluta anpassa sig efter muslimerna. Jag menar kommer som invandrare till Sverige så ska man anpassa sig till det svenska samhället. Man kan komma hit som muslim eller hinduism till Sverige men man ska inte ställa krav på att jag och andra svenskar ska anpassa oss efter hur muslimer vill leva eller hinduismer som var ett annat exempel. Dom får anpassa sig efter hur det ser ut i Sverige.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 01:11 #156
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Nej! Den som röstar på SD, är antaligen låg utbildad, lever på en mindre ort utan hopp om framtid, som har tagit emot en stor mängd flyktingar.

Eller en Svensk som tvingar bo i något miljonprogram ghetto , där finns socialproblem det här områderena har. Det lustliga SD drömmer sej tillbaka till Folkhems Sverige som producerade dessa miljonprogram ghetton..
Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 09:01 #157
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Det blir SD och piratpartiet mot resten=)

Om dom andra partierna bara skärpet till sig så skulle vi slippa missnöjespartier.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 09:14 #158
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sverigedemokraterna.de har passerat sverigedemokraterna.net!

Btw, varför lever vi inte enligt nalle puh-principen? Bara äta honung och kramas.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 11:11 #159
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Det blir SD och piratpartiet mot resten=)

Om dom andra partierna bara skärpet till sig så skulle vi slippa missnöjespartier.
Det är nog tyvärr inte så enkelt. Partierna anpassar sig efter hur människor fungerar. "Kasta skit på dom andra"-taktiken blir allt vanligare i svensk politisk debatt ju närmare val man kommer vilket är så enormt tröttsamt.

Dessutom är åsikter alltför ofta viktigare än fakta i debatterna i riksdagen. Se bara nu när oppositionen försöker jämföra arbetslöshetssiffrorna i Sverige idag jämfört med när regeringen tillträdde utan att ta hänsyn till finanskrisen eller jämföra med andra länder inom EU. Antingen tror politikerna att befolkningen är för korkad för att förstå fakta eller så är de själva precis lika korkade.

Detta gäller samtliga partier. Ibland önskar man att det vore professorerna på landets universitet som styrde landet och inte folkvalda politiker.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-21, 23:28 #160
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är nog tyvärr inte så enkelt. Partierna anpassar sig efter hur människor fungerar. "Kasta skit på dom andra"-taktiken blir allt vanligare i svensk politisk debatt ju närmare val man kommer vilket är så enormt tröttsamt.

Dessutom är åsikter alltför ofta viktigare än fakta i debatterna i riksdagen. Se bara nu när oppositionen försöker jämföra arbetslöshetssiffrorna i Sverige idag jämfört med när regeringen tillträdde utan att ta hänsyn till finanskrisen eller jämföra med andra länder inom EU. Antingen tror politikerna att befolkningen är för korkad för att förstå fakta eller så är de själva precis lika korkade.

Detta gäller samtliga partier. Ibland önskar man att det vore professorerna på landets universitet som styrde landet och inte folkvalda politiker.
Det är ju exakt det jag menar med "skärpa till sig"
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017