Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere igen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-30, 12:37 #151
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Lustig men korrekt. Om det står mellan att informera om att man jobbar på ett problem eller att man faktiskt jobbar på ett problem, så väljer man att jobba på det och låter telefonerna ringa... oavsett hur frustrerande det må vara för kunderna.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 13:41 #152
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Håller faktiskt med, men de flesta har ju möjlighet att lägga in talsvar och informera kunderna om DIS m.m redan i telefonkön
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 13:53 #153
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Supporten är inte nere i serverhallen och driftteknikerna sitter inte i telefon. Däremot är det många som ringer när något pajar, därav telefonköer.
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 14:28 #154
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Citat:
Ursprungligen postat av Droog Visa inlägg
Supporten är inte nere i serverhallen och driftteknikerna sitter inte i telefon. Däremot är det många som ringer när något pajar, därav telefonköer.
Så är det ju, men i ovanstående fall verkar det bara vara max en person som arbetar med telefonsupport och kunderna som ringer har jättesvårlösta frågor.

Det är ju knappast effektivt att en telefonist ska sitta och lösa problem och hålla upp kön.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 15:18 #155
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Så kan det vara. Jag satt själv på min avdelning på jobbet i en vecka för att alla andra som jag jobbar med var sjuka. Inte så kul som det låter.

Och det är inte bara att kasta in drifttekniker eller ekonomiavdelningen på telefonväxeln heller för de har förmodligen ingen aning om hur kundtjänstens system fungerar och kommer att orsaka mer problem än de löser.
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 22:34 #156
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Citat:
Ursprungligen postat av stejoh Visa inlägg
Du har plats 2 i kön i 20 min....suck

Du har plats 1 i kön i 15 min....suck
Tja, om du ringer vid den tiden tycker i alla fall inte jag att det var direkt orimligt att du fick vänta lite om det var strul. Kan ju knappast vara så att de har många som sitter i kundtjänst vid den tiden.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-30, 23:27 #157
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Norrweb Norrweb är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av stejoh Visa inlägg
Du har plats 2 i kön i 20 min....suck

Du har plats 1 i kön i 15 min....suck
Det här är något jag blir lite nyfiken på. Om det nu finns information klart och tydligt på någon form av driftinfo, vad vill man egentligen uppnå med ett samtal då?

Personligen har jag tex aldrig varit med om att ringa min elleverantör vid avbrott om det står klart och tydligt på deras hemsida att det är problem på min ort för tillfället. Och skulle jag nu ringa dom ändå kan jag ju knappast förvänta mig någon gräddfil att jag ska få strömmen tillbaka tidigare än nån annan. Resonerar man som kund annorlunda i IT-branschen eller vad vill man med sitt samtal?
Norrweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-31, 06:58 #158
stejohs avatar
stejoh stejoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 40
stejoh stejoh är inte uppkopplad
Nykomling
stejohs avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av Norrweb Visa inlägg
Det här är något jag blir lite nyfiken på. Om det nu finns information klart och tydligt på någon form av driftinfo, vad vill man egentligen uppnå med ett samtal då?

Personligen har jag tex aldrig varit med om att ringa min elleverantör vid avbrott om det står klart och tydligt på deras hemsida att det är problem på min ort för tillfället. Och skulle jag nu ringa dom ändå kan jag ju knappast förvänta mig någon gräddfil att jag ska få strömmen tillbaka tidigare än nån annan. Resonerar man som kund annorlunda i IT-branschen eller vad vill man med sitt samtal?
Problemet var att jag nådde min site via en temporär url, men men inte via den riktigt. Detta fel hade inget med deras problem med storage. Det var förmodligen något trassel med DNS:en. Han kunde inte svara på vad det var..

När dom till slut svarade så frågade jag lite snällt om han satt ensam i supporten, men det gjorde han inte...
stejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-31, 10:09 #159
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".

Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-31, 10:22 #160
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".

Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor
Om det är många som ställer sådana frågor så bör man väl lägga ut det i de informationskanaler man använder istället för att låta supporten svara på samma fråga om och om igen? Att utbilda kunderna bör väl knappast vara prioritet ett för supporten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017