FAQ |
Kalender |
![]() |
#121 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om du köper en mobiltelefon med bindningstid till en operatör så står det i avtalet att du förbinder dig att betala månadsavgifter i X antal månader framöver. MissDomain har på liknande sätt avtalat fram en summa som man accepterar att bli debiterad om man inte följer reglerna. Vill han bestrida avtalet så är det bara att höra av sig till närmaste domstol. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||
|
||||
|
Dagens underhallning. Kul att se nagra av de man trodde var seriosa pa denna nivan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad jobbigt det måste vara för dig att ha SÅ låg självkänsla, att det inte räcker att du (vet) att du har rätt, utan du måste verkligen anstränga dig för att försöka skriva ner andra samtidigt, eller det kanske kommer helt naturligt ? Citat:
Citat:
Bryter det mot dom villkor och avtal som man har med .SE att kommunicera interna priser och villkor med slutkunder, så är det väl inget att diskutera, annars är det väl precis den typ av transparens som krävs för att undvika en bransch som kantas och bedrägerier och fusk. Men det kanske bara är roligt när Du får avslöja ? Eller du kanske bara vill vara med på en kant och bestämma VAD som ska avslöjas ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ojojoj vad hände i denna tråden?
Väldigt många av de "stora" som är oaktsamma och ute på hal is när de ställer sig på varson sida. Huvudpersonerna som tråden rör verkar ha försvunnit, vad beror detta på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||
|
|||||
|
@gummianka - i detta inlägg måste jag säga att tom tenderar till aningen komisk.
Citat:
Alltsom oftast försöker jag ge en så objektiv och klarsynt bild jag kan på olika ämnen, eller så ger jag MIN syn på dem. OM jag jag påstår att någon har fel i sitt sätt att se på saker elelr tillvaron, så åtföljs det av argument (det kanske är något du själv vill pröva?) Att jag sedan inte alltid har en mainstreamåsikt är tydligen något som sticker i dina ögon, men du får nog vänja dig vid att titta bort eller blunda - för min närvaro på WN är inte till för att behaga dig gummianka - det kan jag försäkra! Citat:
Ja det var ju intressant att du orkar läsa, tråkigt då bara att du inte fattar vad du läser eftersom det du påstår är en REN LÖGN från din sida! Intressant också att du i ditt förra inlägg pratade om PUL (eller "klausul" eller hur du nu uttryckte det). Hur ser du själv på att du ljuger om detta? Om jag skriver att min relation med ZN sträcker sig till vårt gemensamma forum och att vi inte har några andra affärsförbindelser, så stannar det där. Hade vi haft andra gemensamma projekt skulle jag skrivit det. Det har vi inte och därför är ditt påhitt om gemensamt ombud bara ännu ett (för mig) bevis på hur tillförlitlig text som lämnar ditt tangentbord är... NATURLIGTVIS är regler kring warehousing något såväl jag som ZN är uppdaterade kring. Och då ZN bedriver marknadsplats (driver handel med domäner) och jag själv är innehavare av fler domäner än vad jag inom överskådlig tid avser utveckla, så skulle vi båda bryta mot .SE´s regler om warehousing i det fall vi skulle ansöka - därför jag jag vid ett par tillfällen sagt mig ha "paria" hos .SE. Detta blev jag varse efter att jag själv under en tid bedrev en till Miss Domain konkurrerande marknadsplats vid namn domain8.se (avvecklad sedan länge) Citat:
Citat:
Återigen gumminaka...avsaknad av läsförståelse...eller vad f*n det är mer än läsförståelse du uppvisar avvsaknad av!! Som du själv citerar, så skriver jag: "Som slutkund kan jag förstås tycka att det är kul och uppfriskande" Men som jag fortsatte: "..men inte vidare solidariskt mot de 95% av ombuden som inte haft för avsikt att förlänga kampanjen gentemot slutkunderna av skäl ni själva uppger ..eller andra." Och eftersom du inte tycks förstå dig på distributionsmodellen (precis som din avatar emellanåt visar tecken av) så kan jag uppdatera dig med att den lyder som följer fram till affärsmodellsförändringen i mars nästa år. REGISTRY .SE är registerhållare och prissätter kostnader för att bli ombud och kostnader som ombud behöver betala för sina slutkunders nyregistreringar tillika kan de aktivera marknadskampanjer/prislättnader/subventioner etc gentemot sina ombud. Det går fram till den nya affärsmodellen inte att nyregistrera domäner genom .SE OMBUD Ombuden är .SE´s partners och enda kanal till kundyta (nyregistreringar), mellan dessa två parter finns mycket information som inte angår slutkunderna. Som exempelvis nivån på temporära prisreduceringar mellan registry-ombud mm. Ombuden väljer helt vilken prisnivå de önskar gentemot slutkunder. SLUTKUND Slutkunder kan endast nyregistrera domäner genom Ombud (eller dennes subresellers). Vissa slutkunder är priskänsliga, varför de kanske anlitar ett ombud med lågt pris, medan andra värdesätter andra saker före pris och därför väljer att anlita annat ombud. Fram till den nya affärsmodellen sköts förnyelser av .se-domäner per automatik av .SE (om detta inte avtalats bort och administreras genom ombudets försorg) Det har enligt mig inget med transparens i branschen att göra utan, fri prissättning. Av .SE´s drygt 200 ombud idag är det endast en handfull som priskrigar om att vara billigast och i vissa fall säljer sina registreringar lägre än de själva betalar. Dessa "priskrigare" är samtliga webbhotell och använder då billiga domännamn som ett sätt att locka till sig webbhotellskunder + andra kringtjänster. Vad som glöms bort av de allra flesta är att den absoluta majoriteten av ombud INTE är lågpriswebbhotell. Det finns dessutom PR-byråer, Advokatbyråer, CMS-företag, Patentbyråer mm mm som erbjuder domännamnsregistreringar som en kompletterande tjänst till annan verksamhet. Men även renodlade domänregistreringsverksamheter och naturligtvis webbhotell som inte hoppat på "vi är billigast-tåget". Och då ställer jag mig mycket främmande till tanken att en verksamhet först ska betala 27 000 - 47 000 SEK http://www.iis.se/support/registrarapplication för att få bli ombud för .SE Tar vi ett snitt på 37 000 SEK så är det ju en kostnad som verksamheten MINST bör få tillbaka på ett eller annat sätt. Om ett ombud själva får betala 120 ex moms till .SE för varje registrering, så är behöver du rimligtvis tjäna mer än dessa pengar av slutkunden för att vå verksamheten att gå runt. Har du exempelvis .se-registreringar som enda syssla och ett pris på 250:- ink moms så behöver du alltså 370 stycken INNAN du överhuvudtaget kan tjäna en krona. Om då .SE under en period subventionerar priser gentemot ombuden, så finns då möjlighet för ombuden att fritt välja om de ska subventionera mot slutkunder. Vissa ombud kanske är helt ointresserade, medan andra ligger kvar på samma prisnivå i hopp om att mildra de ekonomiska förlusterna. Och andra väljer att rabattera priset i olika grader gentemot slutkunderna. Detta bör då ombudet få ta ställning till själv och inte känna sig tvingad till genom att konkurrerande ombud blottar .SE´s kampanjförutsättningar - Det är min åsikt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var en fråga, du kanske missade frågetecknet ? utifrån det här:
Citat:
Till sist är paria något man är, inte något man har, och om min avatar visar något för dig emellanåt kan jag berätta att det är en statisk bild, så om du uppfattar den på något annat sätt är det kanske något du borde kolla upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
|
||||
|
Hur i hela glödheta.. kan du överhuvudtaget med allra vildaste fantasi - få det jag skriver i mitt inlägg till:
Citat:
Ja jag vet inte vad jag ska säga gummianka.. - ställ dig dig i skamvrån med dumstruten nerdragen!! Du har ju allvarliga problem med "fact or fiction" - det står ju klart.. Vad sedan beträffar mig som slutkund - så är prissättningen naturligtvis relevant - dvs de priser olika ombud debiterar för sina tjänster. Den prissättningen berör mig och mina registreringar! Däremot vad respektive ombud betalar till registerhållaren eller för den delen vad registerhållaren i sin tur betalar ICANN och rotnoderna etc är för mig som slutkund i detta sammanhang fullkomligt egalt! Vad sedan vad din avatar beträffar så är det kännetecknet för vilka IIS en längre tid ansträngt sig att profilera sig som (i den mån det undgått dig) Och beträffande det jag skrev om .SE - så har de upprepade gånger uppvisat dåligt omdöme (eller svårigheter att se sin egen roll i distributionsledet) då de såväl offentliggjort såväl ombudens pris, kommande registrarers pris och även historiskt gjort plumpa uttalanden i press om hur mycket en .se-domän ska kosta för en slutkund. Du är verkligen detta forums mästare på att dra märkliga slutsatser.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror att jag skulle ha orkat läsa igenom de sista inläggen om de inte bestod av personliga påhopp hela tiden. Då får det vara lösningen på världens miljöproblem och jag bryr mig inte. Kan man inte hålla en professionell och snygg stil så är inläggen tämligen ointressanta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
|||
Medlem
|
Att trådskaparen gjort bort sig råder det knappast några tvivel om. Det behöver inte ens diskuteras. Det som är intressant i det här är agerandet från Miss Domain. Det där med att dömma ut någonslags straff som man själv fantiserat ihop, och hoppas att mottagaren betalar gillar jag inte.
Det är samma sak som skivindustrin vill göra med IPRED. Jag kan för mitt liv inte förstå varför företag ska leka polis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
|||
Medlem
|
Störst anledningen till att företag vill agera polis anar jag beror på att polisen inte själva har resurserna att ta hand om alla ärenden. Dock kanske det är bättre att lägga sin energi på att få polisen att få mer och bättre resurser, så att de kan ta hand om dessa ärenden själva.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|