FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Förtroendet människor emellan är alltså försäkrad med blockkedjan och ersätter mellanhanden.
Problemet jag ser med bitcoin idag är volatiliteten, men det är en oundviklig barriär som man med tiden jämnar ut. Övriga barriärer är t.ex konsumentvänliga frontends. Också en tidsfråga där. Senast redigerad av gurka den 2015-03-29 klockan 14:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nog gett mig in på lite för djupt vatten än vad jag klarar av i denna diskussion, pedagogik är inte min starka sida, särskilt när man inte förstår till fullo vad man pratar om.
Hälsningar, Gurka grön |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tror dock inte på stabiliteten pga säkerheten och antal stulna BC. Men tror på en marknad i framtiden med krypto valutor när allt blivit mer moget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"Bitcoin-chef" - jo tjena. Mtgox var en förkortning på "Magic: The Gathering Online Exchange" på sajten som fanns på domänen innan den byttes till en sajt om bitcoin. Vadå "hackare"? Kryptografiker är nog ett bättre ord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
http://bohuslaningen.se/nyheter/udde...enningtvattmal
Så här går det om man har en valuta som myndigheterna inte har kontroll över. Det finns en anledning till att bankerna fått hårda krav på sig för att förhindra penningtvätt - om man inte kommer åt pengarna så är det ytterst svårt att stoppa de yrkeskriminella. Inte bara kriminella i Sverige utan över hela världen har använt sig av bitcoins av en enda anledning. Dags att förbjuda bitcoins nu. De som använder den är trots allt till största delen datornördar och/eller kriminella så det gör ingen större skada men desto större nytta för samhället.
![]() |
Svara |
|
|