Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone domänregistrering piskar JX snapback

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-19, 13:46 #121
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Nu kanske någon kan förklara det här för mig?

JX Systems HB har reggat och äger aclett.com och när man gör en "who is" på jx.se
så ser man att den ägs av Håkan Per*** på Quality Unlimited AB . Även en av aclett´s websiter (402m.com)
står Quality Unlimited AB som ägare på.

Jag får inte ihop det här, men det finns säkert någon som kan förklara?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-19, 17:00 #122
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
JX System HB är handelsbolaget. Ej i konkurs vad jag kan se, men det kanske finns andra med bättre databaser.
http://allabolag.se/9697228766
JX Internetttjänster är en enskild firma som nu är avregistrerad, mer info här: http://allabolag.se/810810NNSD

Domänen aclett.se är reggad på handelsbolaget, och som kontaktperson står en C******* S********* som också är den som registrerat Aclett Ltd i England.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 09:07 #123
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Nov 19 2008, 18:00
JX System HB är handelsbolaget. Ej i konkurs vad jag kan se, men det kanske finns andra med bättre databaser.
http://allabolag.se/9697228766
JX Internetttjänster är en enskild firma som nu är avregistrerad, mer info här: http://allabolag.se/810810NNSD

Domänen aclett.se är reggad på handelsbolaget, och som kontaktperson står en C******* S********* som också är den som registrerat Aclett Ltd i England.
Det förklarar inte varför QU står som ägare på aclett´s sidor....
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 13:44 #124
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Tja.
Tänkte klargöra lite här. då jag dras in i detta.

Aclett Group LTD har ingenting gemensamt med Quality Unlimited AB i den bemärkelsen.
JX har ingenting med Aclett att göra längre, att domänen pekade dit kan bara beklagas då det hände efter ett fel, jx verksamhet har övertagits av internetverket.se

QU äger domännamnet 402m.com som Aclett tidigare haft part i.

Håkan har sedan ett tag tillbaka inget ägarintresse/del i Aclett då han fått fast anställning på annat håll.

Mvh
Christian
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 19:02 #125
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Dras in och dras in, du var den som registrerade Aclett Ltd för ett år sedan. Du kanske kan redogöra för ägarbilden, då och nu? Enligt vad du skriver har HP varit delägare i Aclett?
Och vilket bolag är det då som HP skriver att han är delägare i som tillsammans med Aclett driver t ex Sundsvalltuning?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 20:47 #126
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Jag greppar inte heller allt som skrivits:

En sökning på hitta.se ger ju dock mig kanske en "inbillad bild" av att HP bad dig sätta upp ett Ltd som han kunde flytta över allt av värde till innan allt kursade.
(Om inte annat för att denna tråd startades i september 2007 och Aclett Ltd bildades av dig Christian/Spirre den 19 Oktober 2007 (company no 6404532))

Med tanke på att JX Systems HB är innehavare av telefonnumret (så får jag uppfattningen av att du är kontaktperson för JX Systems HB) samtidigt som det står att du jobbar på Aclett Ltd. Samtisigt som sidan uppger en msn/mailadress som går till ansluten.se - som då är en domän som har JX Internettjänster som registrant (Hur var det nu - JX Internettjänster var HP´s enskilda firma va?) Lite skojigt vad man kan utläsa av en hittalänk
Sen kan kan jag inte få följande att gå ihop:
Aclett Ltd har inget med JX Systems HB att göra säger du - ändå är HBt registrant för aclett.se

På Aclett.com hittar man lite olika nyheter:
2007-10-12
Aclett förvärvar sajtnätverk från JX Internettjänster - men inga domänöverlåtelser har gjorts!
(Extrakul här är att denna nyhet kommer innan Aclett Ltd bildats)
2007-11-01
Aclett förvärvar SundsvallTuning från JX Systems HB - ändå står sundsvalltuning.se och sundsvallstuning.se registrerad på JX Internettjänster (HP´s enskilda firma).
2007-12-13
Aclett förvärvar Ljudtryck Community - ändå står ljudtryck.se registrerad på JX Internettjänster (HP´s enskilda firma).
2008-01-04
Aclett förvärvar namnet Cosendo från JX Internettjänster. Enbart ett fåtal tjänster är lanserade under namnet som nu ska vidareutvecklas.
- Ändå är Cosendo ledigt under de större TLDerna.
2008-01-06
Vårt nya projekt chiptorget.se börjar bli klart. Sajten inriktar sig på bilar och motorer och är en prisjämförelsesajt för just motoroptimeringar.
- ändå står chiptorget.se och chipptorget.se registrerad på JX Internettjänster (HP´s enskilda firma).
2008-01-15
Aclett förvärvar motorcommunityt 402m.com.
- står på QU - men det har du redogjort för!?
2008-04-01
Aclett öppnar ny Trimchip-butik i Kalmar! se mer på stckalmar.se.
- Ändå är det JX Systems som är registrant för domänen sedan registreringen.

Flera andra domäner använder ansluten.se som namnservrar - ansluten.se står på HP´s enskilda firma JX Internettjänster
Annars använder dem jxsystems.se som namnservrar (som man då kan tro tillhör JX Systems HB) vars tjänster då sålts till Aclett Ltd och alltså numera till Internetverket.
- Märkligt då att JX Systems HB har kunnat sälja något till Aclett Ltd och Aclett Ltd i sin tur till Internetverket - när domänen är registrerad på HP´s enskilda firma JX Internettjänster!!

Sen Ara så är det inte bara Aclett.com som står på JX Systems HB, utan också aclett.net
OCH aclett.org står också på JX Systems HB Kontaktperson: Christian S [Edit PUL] aka "Spirre"

Det verkar vara ganska mycket här som inte är som det påstås..får ju nästan för mig att nån avsikligt ljuger..!?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 21:37 #127
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Jx internettjänster var en enskild firma registrerad på en kvinna med samma adress som HP, gissningsvis sambon.

Det luktar onekligen pizza lång väg. Frågan om HP kunnat vara delägare i de verksamheter han tidigare drivit samtidigt som han är försatt i konkurs med stora skulder, är fortfarande obesvarad.
Är transaktionerna med engelska och estniska bolag normal affärsverksamhet eller ett sätt att undanhålla kreditorer och kronofogde från insyn i ägandet?
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 22:49 #128
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Nov 20 2008, 21:47
Jag greppar inte heller allt som skrivits:
Citat:
Det verkar vara ganska mycket här som inte är som det påstås..får ju nästan för mig att nån avsikligt ljuger..?
Det skulle ha publicitetsmässigt varit billigare att betala tillbaka pengarna än att riskera badwill.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-20, 23:04 #129
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Nov 20 2008, 21:47
Jag greppar inte heller allt som skrivits:
En sökning på hitta.se ger ju dock mig kanske en inbillad bild av att HP bad dig sätta upp ett Ltd som han kunde flytta över allt av värde till innan allt kursade.
(Om inte annat för att denna tråd startades i september 2007 och Aclett Ltd bildades av dig Christian/Spirre den 19 Oktober 2007 (company no 6404532))
Med tanke på att JX Systems HB är innehavare av telefonnumret (så får jag uppfattningen av att du är kontaktperson för JX Systems HB) samtidigt som det står att du jobbar på Aclett Ltd. Samtisigt som sidan uppger en msn/mailadress som går till ansluten.se - som då är en domän som har JX Internettjänster som registrant (Hur var det nu - JX Internettjänster var HP´s enskilda firma va?) Lite skojigt vad man kan utläsa av en http://www.hitta.se/ViewDetailsWhite.aspx?...ian+spiropoulos
Sen kan kan jag inte få följande att gå ihop:
Aclett Ltd har inget med JX Systems HB att göra säger du - ändå är HBt registrant för aclett.se
På Aclett.com hittar man lite olika nyheter:
2007-10-12
Aclett förvärvar sajtnätverk från JX Internettjänster - men inga domänöverlåtelser har gjorts
(Extrakul här är att denna nyhet kommer innan Aclett Ltd bildats)
2007-11-01
Aclett förvärvar SundsvallTuning från JX Systems HB - ändå står sundsvalltuning.se och sundsvallstuning.se registrerad på JX Internettjänster (HP´s enskilda firma).
2007-12-13
Aclett förvärvar Ljudtryck Community - ändå står ljudtryck.se registrerad på JX Internettjänster (HP´s enskilda firma).
2008-01-04
Aclett förvärvar namnet Cosendo från JX Internettjänster. Enbart ett fåtal tjänster är lanserade under namnet som nu ska vidareutvecklas.
- Ändå är Cosendo ledigt under de större TLDerna.
2008-01-06
Vårt nya projekt chiptorget.se börjar bli klart. Sajten inriktar sig på bilar och motorer och är en prisjämförelsesajt för just motoroptimeringar.
- ändå står chiptorget.se och chipptorget.se registrerad på JX Internettjänster (HP´s enskilda firma).
2008-01-15
Aclett förvärvar motorcommunityt 402m.com.
- står på QU - men det har du redogjort för?
2008-04-01
Aclett öppnar ny Trimchip-butik i Kalmar se mer på stckalmar.se.
- Ändå är det JX Systems som är registrant för domänen sedan registreringen.
Flera andra domäner använder ansluten.se som namnservrar - ansluten.se står på HP´s enskilda firma JX Internettjänster
Annars använder dem jxsystems.se som namnservrar (som man då kan tro tillhör JX Systems HB) vars tjänster då sålts till Aclett Ltd och alltså numera till Internetverket.
- Märkligt då att JX Systems HB har kunnat sälja något till Aclett Ltd och Aclett Ltd i sin tur till Internetverket - när domänen är registrerad på HP´s enskilda firma JX Internettjänster
Sen Ara så är det inte bara Aclett.com som står på JX Systems HB, utan också aclett.net
OCH aclett.org står också på JX Systems HB Kontaktperson: Christian S [Edit PUL] aka Spirre
Det verkar vara ganska mycket här som inte är som det påstås..får ju nästan för mig att nån avsikligt ljuger..?

Detta fick jag med fram innan och det är därför jag höjer mer än ett ögonbryn för decibel. Jag bryr mig inte om det registrerar ett .ltd men då skall dom också starta i england och inte bara för att försöka smita undan skatter och liknande.

Det är mer nu på denna tid som jag har tappat allt förtroende för Håkan helt, här ligger en hund begravd helt klart.
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-21, 11:41 #130
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Tja,
skrev lite väl snabbt märkte jag.. ska såklart va att Aclett inte har med Jx.se att göra längre som frågasattes längre upp i tråden.

Ansluten.se ska Aclett ta över, d.v.s. jag. Då jag kommer driva buisness med den domänen.

Sen allt innehåll gällande bolag/domäner är återfört till Håkan så konkursförvaltaren sätter sig i den biten och har hand om detta. det får ni ta med Håkan / Alt hans förvaltare. de har jag inte koll på.

Åter igen pointerar jag då att Jag / Aclett har inget med Håkan i dagsläget att göra.

//CS

*edit* Sen om Håkan har andra bolag de har jag såklart inte koll på.. nu har jag försökt redogöra vad jag vet.
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017