Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Double.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-11, 12:18 #121
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dom sa ju att de skulle fixa detta
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 15:04 #122
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by dee@Feb 11 2005, 13:05
dom med f-skatt betalar bara in moms + skatt till staten, inte arbetsgivaravgift (så vida de inte har anställda själva).

har för mig att företag betalar mer i skatt på deras vinst än privatpersoner gör... någon som vet exakt siffra?
därför tycker jag att det är rätt de double gör då man helt enkelt betalar ut de man har tjänat ihop. sedan bestämmer staten hur mycket man ska skatta.

ja menar, företag (de med f-skatt) rent allmännt, betalar ju ändå 50% (eller hur mycket de nu är) i skatt på all deras vinst... varför skulle de vara annorlunda hos double?
Samma med privatpersoner, man skattar ju 32% (på sitt vanliga jobb)... varför skulle de vara annorlunda hos double?

därför tycker jag att double är bra
Nej det kallas inte arbetsgivaravgift, men egna företagare betalar en skatt som motsvarar arbetsgivaravgiften (därför blir skatten uppemot 50% som du säger) medan den för lönearbete är ca 30%
Därfär är det naturligtvis rimligt att ta dessa 30% transaktionsavgift/arbetsgivaravgift från både privatpersoner och f-skattare och för privatpersoner betala in den till staten och för f-skattare betala ut den tillsammans med provisionen (och momsen) eftersom företagaren sedan betalar in motsvarande i högre skatt till staten jämfört med privatpersoner.
Annars blir villkoren olika för privatpersoner och f-skattare som affiliates som robertsson så tydligt visat i ett exempel tidigare i denna tråden.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 15:16 #123
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Rätta mej om jag har fel, double ska i framtiden ta en fast avgift och en avgift på 30%
för annonseringen.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 17:45 #124
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Citat:
Rätta mej om jag har fel, double ska i framtiden ta en fast avgift och en avgift på 30%
för annonseringen.
Om du redan har ett avtal med oss så behöver du inte oroa dig. Allt är som vanligt.


När det gäller utbetalningarna som nämns ovan; Hos oss är det lika villkor för privatpersoner och företag(f-skatt) vid utbetalning. Att företag sedan behöver skatta mer har som sagt inget med Double att göra. Vi kan heller inte påverka detta då vi inte bestämmer vad skatterna ska ligga på i det här landet.

Att utgå ifrån hur mycke företag(f-skatt) får efter skatt och sedan anpassa vårat system så att privatpersoner får lika mycket är allt annat än rättvist.
Ta en vecka på er att tänk igenom och smälta det så ska ni se att vi ändå har rätt
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 18:32 #125
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 8 2005, 18:41
Om du är registrerad hos double som företagare får du ut 33% mindre än om du är registrerad som privatperson, det är det hela saken gäller.

Exempel:

Om du på double tjänar 5000 kr som privatperson får du ut 6666 kr som blir ca 3333 kr efter skatt.
Om du på double tjänar 5000 kr som företagare får du ut 5000 kr som blir ca 2500 efter skatt.

jag behöver bara läsa ovanstående exempel för att veta vad jag anser är rimligt.

Antingen lägger double på transaktionsavgiften (som de sedan betalar in till staten) enbart på privatpersoner (som de säger att de gör nu) och då betalar annonsören olika beroende på var annonsen finns...

eller så lägger de på transaktionsavgiften även för f-skattare (som de sa att de funderade på att göra) och om de då inte betalar ut detta tillsammans med provisionen till affiliates med f-skatt så behåller de det själva (eftersom staten inte ska ha denna summa (som motsvarar arbetsgivaravgiften för privatpersoner) via double) och då måste de ange tydligt att de tar en fast avgift och provision om annonsen ligger hos en affiliate som har f-skatt.

Ska bli intressant att se vilken väg double tar.
Om de har olika villkor är nog risken att det främst är privatpersoner som satsar, och därmed mindre sidor som annonserna visas på, vilket möjligen drar till sig färre annonsörer och risken är en negativ spiral...
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 23:39 #126
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Nu har jag fölt den här tråden ett bra tag och måste säga att jag förstår både Doubles och "kritikernas" inlägg.
Det enklaste vore väl att göra såhär för att slippa missförstånd:

1. Annonsörerna sätter ett faktiskt pris. Ex. 1 kr/klick exkl. moms.

2. Privatpersoner ser då provisionen 0,67kr/klick,

3. Företag ser provisionen 1kr/klick exkl. moms.


Alla vet då exakt hur mycket de ska betala och exakt hur mycket de får.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-12, 11:55 #127
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
naredi - exakt! (aka "tradedoubler-modellen")
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-12, 13:28 #128
bompaholm bompaholm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 163
bompaholm bompaholm är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 163
Någon som lyckats implementera Double i osCommerce?
bompaholm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-12, 16:04 #129
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Citat:
naredi - exakt! (aka "tradedoubler-modellen")
Tradedoubler-modellen visar inte annonsörernas provision med arbetsgivaravgifterna borträknade.
Det exempel jag skrev är alltså inte samma som tradedoubler.

Citat:
Någon som lyckats implementera Double i osCommerce?
Jag har skrivit en manual till hur du implementerar Double i oscommerce. Med den kan du ge provision på köp och ge lead när en ny medlem samtidigt blir medlem i nyhetsbrevet.
Manualen hittar du när du blivit annonsör under "Hjälp".

Annars kan jag bara säga att jag är väldigt nöjd med Double. Jag har inte haft några problem.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-12, 16:13 #130
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by naredi@Feb 12 2005, 16:04
Annars kan jag bara säga att jag är väldigt nöjd med Double. Jag har inte haft några problem.
Jag måste bara få tillägga att trots mina klagomål i forumet, så är även jag nöjd med double i stort sett, men jag tycker rätt skall vara rätt och jag vill veta vad jag betalar för och till vem pengarna går. Eftersom double föredrar räkna baklänges, diskriminera företag som affiliates och inte lyssnar på vad annonösrer och affiliates säger så har jag sagt upp mitt samarbete med double. Tyvärr är jag stenhård på vissa principer. Men jag kan mycket väl tänka mig annonsera igen den dagen double har infört ett rättvist och enkelt system.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017