Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay stängd

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-31, 19:36 #121
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Det stora skämtet är ju Håkan Roswall som drivit igenom beslutet om razzia och fått klarttecken av domstolen.
Jag kan förvisso förstå att man gör razzia mot TPB, det var en tidsfråga
men oss övriga?

Finns inge bevis eller underlag att min burk
http://www.robtex.com/domain/geek.se.html , skulle ha olaglig eller copyrightskyddat material....
Johan H är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:36 #122
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Originally posted by grazzy@May 31 2006, 19:34
Skillnaden var väl att en ISP som tar lite ansvar mot sina övriga kunder inte hostar terroristmisstänkta och piratkopierare. Det är ren affärslogik. PRQ är säkert jättebra och jättebilliga, men de leker med sina övriga kunders affärer.
Så då ska man stänga ned Google.com också då? The Pirate Bay är ju i princip bara en sökmotor. Det olagliga sker ju på användarens datorn, inte på TPB´s servrar.
Spindel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:38 #123
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Undrar egentligen vad som var misstaget, att de missade vissa servrar (mina står i nån P80-hall, vet inte vilken) eller att de tog med för många.. jag är enormt skeptisk just nu.

Har pratat runt lite och det är fler burkar än mina som är igång men de allra flesta tycks oåtkomliga.
jomper är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:41 #124
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Dags att stänga Google också?
Spindel är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:42 #125
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det är ju möjligt att det stod något rack i BGC långt ifrån övriga PRQ-rack, som klarade sig. Det är ju inte direkt lätt att komma in där för första gången och förstå vems utrustning som står var.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:44 #126
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by kulmungi@May 31 2006, 17:31
Så var är paniken, möjligen lite förlorade intänkter på någon annonsbanner på sidan. Och? Vänta på att allt är klart, skicka anmälan om skadestånd för förlorad inkomst.
Det där är så typiskt svenskt, att bara sitta och vänta och låta det löpa. Bara klaga vid tillfället. Då händer det inte ett skit. Ta tag i saken som fransmännen. Ut och demonstrera på gatorna!
Wojt är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:52 #127
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Skillnaden var väl att en ISP som tar lite ansvar mot sina övriga kunder inte hostar terroristmisstänkta och piratkopierare. Det är ren affärslogik. PRQ är säkert jättebra och jättebilliga, men de leker med sina övriga kunders affärer.
Så då ska man stänga ned Google.com också då? The Pirate Bay är ju i princip bara en sökmotor. Det olagliga sker ju på användarens datorn, inte på TPB´s servrar.
Det här är ju den gamla vanliga evighetsdiskussionen, men faktum kvarstår.. TPB uppmuntrar piratkopiering, de tycker det är okey och de erkänner att de gör det. Det är upp till var och en att piratkopiera, men glöm inte att som piratkopierare så tar du en risk, den risken är precis vad som drabbat The pirate bay idag.

De stora förlorarna idag är Johan H och de andra med servrar hos PRQ som helt oskyldiga har drabbats av Henrik Pontén, Antipiratbyrån, Tomas Bodström, polisen och svenska myndigheters dumheter. Jag hoppas deras problem löser sig riktigt snart.
grazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 19:57 #128
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Oj oj oj vad tur jag hade. Flyttade min server från PRQ till DCS temporärt förra veckan. I den fanns några TiB data som säkert skulle vara misstänksamt. Skulle vilja flytta tillbaka servern så fort som möjligt. Om någon vet när det kan tänkas bli möjligt igen så hojta hemskt gärna till.

Edit: Måste bara tillägga att jag inte alls kör något olagligt på den burken. Fick ett PM från en kille som trodde jag körde warez.
kullervo är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 20:07 #129
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Offtopic:
Citat:
Originally posted by Wojt@May 31 2006, 19:44
Ta tag i saken som fransmännen. Ut och demonstrera på gatorna!
Precis det göra, vi välter väl lite bilar samtidigt, krossar lite rutor, tänder eld på lite däck m.m m.m. och sedan drar alla försäkringspremier iväg och sedan är de alla vanliga svensson som blir drabbade i slutändan och regeringen kollar bara på.

Skämt å sido... Tror det blivit lite missuppfattning gällande några av mina kommentar. Helt klart att jag tycker det är fel att oskyldiga blivit drabbade, därigen ex. Johan H. Inte så jag står och hoppar jämfota och tycker det är roligt... Som sagt det lär bli min inbetalde skattt som kommer få beta det som förloras av oskyldiga denna dag.

Problemet låg i hur man hanterar situtionen. Kalle poliser för Idioter och Gubbjävlar ser inte jag som så seriöst i en diskussion som ändå verkar handla om mycket pengar, om jag förstår J.H rätt. Och jag vill rätta till en sak jag sa aldrig att J.H hackat på någon annan här i forumet utan det var agerandet åt en polis som tyvärr inte förstod bättre.

OnTopic:
Blir intressant att höra när allt kommer igång igen, hur många som verkligen blev drabbade. Däribland hur många räknas som stora aktörer och verkligen förlorat pengar på detta.

En fundering, såg några kommentar om folk som hela tiden hänvisar att att det TPB inte gör är olagligt. Var går egentligen gränsen för olagligt gällande detta, som sagt det är ju inte prövat i några högre instanser ännu vilket gör att att säga att det inte är olagligt blir missvisande. Även det att TPB öppet gått mot större företag och öppet propagerat för detta med piratkopiering. Har inte då TPB gjort sig skylldiga till att uppmana folk att göra olagligheter, eller kan man inte dömmas för dessa saker....

Skrev även någon annanstans att det var så fel att piratbyrån också blev nersläckt. Men är inte det ganska logistkt eftersom de alltid sympatiserat för TPB. Och lovordat dem ganska mycket.

Sedan tanke som snurrat sedan detta blev kännt, för en tid sedan var det någon artikel som tog upp det som hände bakom TPB och ägarna. Alltså massa skumheter, porr m.m. Var tog det vägen i detta sammanhang, eftersom det är flera(kanske inte många här på forumet) som tycker det är så synda att TPB är borta men ingen som tycker det är fel med allt skit bakom. Eller ska man tro den artikeln alls?...
kulmungi är inte uppkopplad  
Oläst 2006-05-31, 20:09 #130
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Citat:
Originally posted by -Spindel@May 31 2006, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Skillnaden var väl att en ISP som tar lite ansvar mot sina övriga kunder inte hostar terroristmisstänkta och piratkopierare. Det är ren affärslogik. PRQ är säkert jättebra och jättebilliga, men de leker med sina övriga kunders affärer.
Så då ska man stänga ned Google.com också då? The Pirate Bay är ju i princip bara en sökmotor. Det olagliga sker ju på användarens datorn, inte på TPB´s servrar.

Det här är ju den gamla vanliga evighetsdiskussionen, men faktum kvarstår.. TPB uppmuntrar piratkopiering, de tycker det är okey och de erkänner att de gör det. Det är upp till var och en att piratkopiera, men glöm inte att som piratkopierare så tar du en risk, den risken är precis vad som drabbat The pirate bay idag.

De stora förlorarna idag är Johan H och de andra med servrar hos PRQ som helt oskyldiga har drabbats av Henrik Pontén, Antipiratbyrån, Tomas Bodström, polisen och svenska myndigheters dumheter. Jag hoppas deras problem löser sig riktigt snart.
Du blundar för verkligheten.

Det är inte olagligt att ha torrents på sin hemsida.

Förstår inte ditt argument. Ska man stänga ned Skattebetalarnas hemsida för att de är kritiska mot Sveriges skattenivå? De uppmanar lika mycket till skattefiffel som TPB/Piratbyrån uppmanar till piratkopiering.

Piratbyrån uppmanar inte till piratkopiering. De fungerar som Skattebetalarna, de går igenom vad som är fel och varför det inte borde vara så.

Bara för att något är omoraliskt har man inte rätten att stänga ned någon hemsida. Visst, i diktaturländer och odemokratiska länder kanske man gör så, men Sverige är för fan en demokrati där alla har sin rätt att ha sin egna åsikt.

Så länge TPB inte sysslar med olagligheter anser jag inte att man har rätt att plocka ned hela PRQ.
Spindel är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017