FAQ |
Kalender |
![]() |
#111 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Man har rätt att spara en tidning som man köpt hemma och göra i stort sett vad som helst med den. Varför ska man inte ha rätt att spara webbsidor som är gratis att besöka? Det är ju en helt annan sak att publicera materialet rakt av eller sälja dessa men det gör ju inte Google. Inte heller publicerar de materialet och påstår att det är deras eget. De allra flesta besökare ser endast små citat från webbsidorna och det finns ytterst få webbsidor som inte drar nytta av Google....
![]() |
![]() |
#112 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om det brottsliga är att underlätta nedladdning av kopieringsskyddat material och att det är en försvårande omständighet att tjäna pengar på detta så har jag svårt att se Google som helt oskyldiga medans TPB är kriminella. Skillanden är då att Google bara "råkar" indexera detta och "råkar" tjänsta stora pengar medans TPB medvetet indexerar materialet och kanske tjänar pengar på det. Känns som en farlig (och mycket svårhanterlig) väg att välja om man börjar förbjuda själva sökningen efter saker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kan inte dagens ungdom helt enkelt gå och köpa CD'n? Jag betalade för mina vinylskivor på 70 och 80 talet och hade inga problem med det. Tror t.o.m. att vinylskivorna kostade mycket mer än vad en CD gör idag om man ser till inflationen. Kommer ihåg att jag betalade en bra bit över en hundring i slutet på 80-talet. off topic: Alla komprimerade ljudformat såsom mp3, wmv o.s.v. låter ju skit. Vilken musikälskande person vill poppa in en mp3 CD i sin stereo? Det är nog också en bidragande orsak till att folk laddar ner "gratis" mp3or, att skivbolagen också säljer sin musik komprimerad. Dom skulle sälja den i ett okomprimerat format som FLAC eller nåt. Annars betalar man ju för en ofullständig produkt där 80-90% av ljkudspektrat har skalats bort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |