Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


The Pirate Bay Stängd (Del 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-09, 07:33 #111
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Citat:
Originally posted by kulmungi@Jun 8 2006, 01:04
Om man driver mindre företag, och privat sysslar med något "fuffens" så är det väldigt stor risk att även företaget blir ganskat i det sambandet man åker dit eller helt enkelt blir anklagad för något. I alla lägen sedan när företaget blir ganskat blir kunder drabbade. Det kan vara som i detta fall att även kundernas servrar måste tas i beslag och kontrolleras, eller i andra företag kan det vara så att kunder blir utan pengar under själva granskningen av företaget.

Så varför är det så konstigt att polisen granskar allt i detta läge?
Det finns personer kopplat till PRQ som samtidigt har stark koppling till TPB vilket ligger i focus för hela detta...

Visst helt klart är ju mindre PRQ är desto mer blir ju deras kunder drabbade. Alltså kopplingen mellan ägare och företag blir skarpare, tillskillnad från en VD på tex. Ericsson.

Tycker Alex2006 kommentar gällande Kavkazsajten säger allt, detta var ju en exakt kopia vad som hände när polisen tog TPB servrar från Port80 lokaler...
Rent juridiskt har åklagaren handlat väldigt fel, åtminstone enligt ordinarie juriststaben och Silbersky.
Det krävs faktiskt viss proportionalitet och försvarlighet (RB 27:1), något som inte är uppfyllt när 300 kunder blir drabbade på grund av att åklagaren har en lös hypotes om att kunna hitta något relaterat till en utredning där den möjliga påföljden inte ens inkluderar fängelse.

(Personligen så misstänker jag, åtminstone när jag är på småkonspiratoriskt humör, att PRQ-delen av tillslaget egentligen bara handlade om att Roswall driver något personligt mot mig på grund av att vi hjälpte Kavkazcenter...)
PRQ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 08:56 #112
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
PRQ: jag måste bara säga att allt detta med TPB i meda har gett dig så jääkla mycket gratis reklam, inte många som viste vad PRQ var innan. nu vet typ hela sverige vad ditt webhotell är!
MRDJ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 11:02 #113
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Om man ska vara optimistisk så kan man ju hoppas att företaget går bättre om 1-2 år än vad det hade gjort utan den här 'incidenten'. Dock lär det väl vara större andel galna anarkister och rättshaverister som kunder då .
PRQ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 11:25 #114
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Citat:
Originally posted by PRQ+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (PRQ)åtminstone enligt ordinarie juriststaben och Silbersky.[/b]

:-) men sedan är ju frågan hur man ska lite på att de ochs verkligen inte överdriver. Så att säga Silbersky ska företräda er och ska göra allt för sin klient... Även så säger Silbersky liknande i varje fall han har. Inte direkt första gången han anklagar åklagare/polis att göra övertramp och att de rider på lagen ryggrad. Men visst sedan alla gånger man hör han säga det är genom media, och när man sedan börjat lite på att media inte viklat sina frågor för att få det som svar.

<!--QuoteBegin--PRQ

300 kunder blir drabbade på grund av att åklagaren har en lös hypotes[/quote] Kan jag bara tyvärr hålla med. Helt klar är ju att omfattningen blivit i överkant. Om jag släpper allt gällande lagar och regler, vad som är rätt och fel. Skulle jag väl kunna säga att, i ett sådant här läge hade det helt klart räckt med att tillslaget var mot TPB och ni som driver TPB/PRQ. Alltså att polisen gjort en kontroll av era kunder servrar på plats, kanske släckt ner hallen i ett dygn, gått igneom allt och sedan starta maskinerna efter genomgång.

Men helt klar är ju att dett går att vida på åt alla håll och kanter. Alla kommer ha rätt i slutändan, men då sett saken från olika viklar. Jag som inte alls är drabbad ser det på ett sätt, ni i PRQ ser det på ett sätt, era drabbade kunder på ett sätt och sedan alla som använda sig av TPB på ett sätt.

Ska man se possitivt, så verkar det ju börja rulla tillbaka servrar nu och allt är påväg igång igen. OCh det lär ju inte bli mer gånger tillslag på detta sätt, eftersom nu när TPB är flyttat till annat land kommer svenska åklagar/polis ha problem att göra något...
kulmungi är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 12:35 #115
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Efter allt mediaståhej så tror jag att PRQ-hallen är ett av de ställen i Sverige med lägst risk för husrannsakan just nu ... .
PRQ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 13:26 #116
frejo frejo är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 1
frejo frejo är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 1
listan på beslagtagna prylar:
http://peoshemsida.se/temp/tpb_beslag.pdf
frejo är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 15:07 #117
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Citat:
Originally posted by PRQ@Jun 9 2006, 12:35
Efter allt mediaståhej så tror jag att PRQ-hallen är ett av de ställen i Sverige med lägst risk för husrannsakan just nu ... .
:-) kan bara hålle med. Helt klar är skulle polisen göra tillslag där igen, ja då skulle de ha svårt att försvara sig. Framförallt eftersom de vet vad som finns i alla serverar, och enda som skulle vara är någon ny server från annat företag att gå igen.....

Men sedna ska man väl aldrig säga aldrig.... som sagt det är lägre risk, men tyvärr inte obefintlig....
kulmungi är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 16:27 #118
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Suck... Nu har någon jeppe från Polisen sagt till en kund att anledningen till att de tog allt var attt jag inte skulle ha samarbetat... Jag ringde och skällde ut honom samt sa att "min advokat Leif Silbersky kommer kontakta din chef samt göra en formell anmälan om tjänstefel", med resultat att han svarade "Ja då har jag inga kommentarer...".
De kanske har insett att lögnen om dataintrång inte gick hem (alternativt så var han sur på mig för att jag vägrar lämna ut kryptonycklar till kundhanteringssystemet).
PRQ är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 16:33 #119
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Originally posted by PRQ@Jun 9 2006, 16:27
Suck... Nu har någon jeppe från Polisen sagt till en kund att anledningen till att de tog allt var attt jag inte skulle ha samarbetat... Jag ringde och skällde ut honom samt sa att "min advokat Leif Silbersky kommer kontakta din chef samt göra en formell anmälan om tjänstefel", med resultat att han svarade "Ja då har jag inga kommentarer...".
De kanske har insett att lögnen om dataintrång inte gick hem (alternativt så var han sur på mig för att jag vägrar lämna ut kryptonycklar till kundhanteringssystemet).
Vad skall dom in i kundhanteringen och göra?? Tror dom du har gömt filer där med?? :lol:
hundserver är inte uppkopplad  
Oläst 2006-06-09, 16:52 #120
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Edit: Hot klarar vi oss utan Dr Haghjoo.
Johan H är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017